Overnachten
Overnachten
Hey hallo allemaal,
Ik overweeg een labrador in huis te nemen, maar zie het niet zitten dat hij/zij 's nacht in de huiskamer rond loopt.
Nu kan ik me voorstellen dat jullie je hond in een bench laten slapen, maar is het niet een optie dat hij/zij in mijn schuur overnacht.
Of doe ik verstandiger aan dat hij in de gang slaapt? Alleen ben ik dan weer bang dat hij/zij de trap op gaat.
Wat raden jullie aan?
Ik overweeg een labrador in huis te nemen, maar zie het niet zitten dat hij/zij 's nacht in de huiskamer rond loopt.
Nu kan ik me voorstellen dat jullie je hond in een bench laten slapen, maar is het niet een optie dat hij/zij in mijn schuur overnacht.
Of doe ik verstandiger aan dat hij in de gang slaapt? Alleen ben ik dan weer bang dat hij/zij de trap op gaat.
Wat raden jullie aan?
-
- Speurneus
- Contacteer:
-
- Speurneus
een pup in de bench laten slapen is toch echt het handigst, vooral om hem zindelijk te krijgen
hier staat de bench in de gang
en een optie is een traphekje, dan kan hij zeker niet naar boven
ik heb echter een hond die nog steeds geen poging doet de trap op te klimmen
maar volgens mij kan een hond wel in de schuur slapen, alleen kan hij (zeker nog in het begin) wel voor geluidsoverlast voor de buren zorgen
hier staat de bench in de gang
en een optie is een traphekje, dan kan hij zeker niet naar boven
ik heb echter een hond die nog steeds geen poging doet de trap op te klimmen

maar volgens mij kan een hond wel in de schuur slapen, alleen kan hij (zeker nog in het begin) wel voor geluidsoverlast voor de buren zorgen
groetjes Juliette
Keo 26-03-2009
Harvey 30-07-2015

- RaymondC
- Middelgrote hondenneus
- Contacteer:
Absoluut beginnen in de bench.
1. voor training zindelijkheid
2. veilige plek
3. rustplaats
4. gehoorzaamheid (bijvoorbeeld: zitten voordat deurtje open gaat, hond uit de bench op commando)
En wat de trap betreft, onze hond kan zo de trap oplopen bij ons, maar heeft dit nog nooit gedaan.
Loopt en slaapt nu los in de woonkamer, maar zal geen aanstalten maken om de trap op te gaan.
1. voor training zindelijkheid
2. veilige plek
3. rustplaats
4. gehoorzaamheid (bijvoorbeeld: zitten voordat deurtje open gaat, hond uit de bench op commando)
En wat de trap betreft, onze hond kan zo de trap oplopen bij ons, maar heeft dit nog nooit gedaan.
Loopt en slaapt nu los in de woonkamer, maar zal geen aanstalten maken om de trap op te gaan.
Ik sluit me helemaal aan bij RaymonC!
Ik ken zelf mensen die trouwens hun hond in de garage doen 's nachts en overdag als ze weg gaan.Dat beestje blaft bij alles wat hij hoort omdat hij natuurlijk niks kan zien en in de winter met 's nachts -10 vind ik het ook maar zielig.Nou kan een hond goed tegen de kou maar het idee vind ik niet zo super.En stel dat je hond 's nachts niet lekker word?Je hoort dan natuurlijk niks en dan kan je ook niet ingrijpen als er iets aan de hand is.
Nee,ik ben meer voor een bench.Probleem van rondlopen is dan ook opgelost!!
Ik ken zelf mensen die trouwens hun hond in de garage doen 's nachts en overdag als ze weg gaan.Dat beestje blaft bij alles wat hij hoort omdat hij natuurlijk niks kan zien en in de winter met 's nachts -10 vind ik het ook maar zielig.Nou kan een hond goed tegen de kou maar het idee vind ik niet zo super.En stel dat je hond 's nachts niet lekker word?Je hoort dan natuurlijk niks en dan kan je ook niet ingrijpen als er iets aan de hand is.
Nee,ik ben meer voor een bench.Probleem van rondlopen is dan ook opgelost!!
-
- Middelgrote hondenneus
Ik kan begrijpen dat je een pup niet alleen in de woonkamer wilt laten 's nachts maar ik neem aan dat als de pup zijn pupstreken heeft gehad je hem of haar toch wel gewoon in huis laat 's nachts?
Ik ben ook zeker voor de bench. Om de eerder genoemde redenen van anderen.
In de schuur vind ik echt ronduit zielig.....
Ik ben ook zeker voor de bench. Om de eerder genoemde redenen van anderen.
In de schuur vind ik echt ronduit zielig.....
Ik wil persoonljik mijn hond lekker in huis houden.
Als je een bench echt niks vind kan je hem toch lekker in de gang doen met een traphekje?
Brego heeft de eerste 10 maanden in de bench gelegen en ligt al weer een tijdje in de keuken. Heeft hij lekker de ruimte als we weg zijn of slapen en hij kan niks slopen daar.
Als je een bench echt niks vind kan je hem toch lekker in de gang doen met een traphekje?
Brego heeft de eerste 10 maanden in de bench gelegen en ligt al weer een tijdje in de keuken. Heeft hij lekker de ruimte als we weg zijn of slapen en hij kan niks slopen daar.
-
- Speurneus
-
- Speurneus
- Contacteer:
Ik heb aldoor het idee dat dit een topic is om de boel flink op te ruien
Vooral omdat er geen reactie komt.
Een pup in een schuur is natuurlijk wel een statement waar wij als
dierenliefhebbers gelijk bovenop duiken, dus k heb zo mijn eigen gedachten.....
Bij voorbaat mijn excuses als ik het bij het verkeerde eind heb

groetjes, Lien
Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
-
- Speurneus
Lien waar lees jij dat het over een pup gaat? Er staat dat ze overwegen een labrador in huis te nemen toch?Lien schreef:Ik heb aldoor het idee dat dit een topic is om de boel flink op te ruien![]()
Dus dit kan ook over een volwassen hond gaan............
Maar mijn vraag blijft staan; waarom wil je een hond als je het dier niet om je heen wilt hebben.
Ja raar dat er geen reactie komt. Zullen we die dan maar eerst afwachten?

onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
-
- Speurneus
- Contacteer:
Ik ging er automatisch van uit dat het om een pup ging, maar volwassen kan natuurlijk ook, maar dan begrijp ik het probleem niet zo ...Saskia.Bernadette schreef:Lien waar lees jij dat het over een pup gaat? Er staat dat ze overwegen een labrador in huis te nemen toch?Lien schreef:Ik heb aldoor het idee dat dit een topic is om de boel flink op te ruien![]()
Dus dit kan ook over een volwassen hond gaan............
Maar mijn vraag blijft staan; waarom wil je een hond als je het dier niet om je heen wilt hebben.
Ja raar dat er geen reactie komt. Zullen we die dan maar eerst afwachten?![]()

groetjes, Lien
Oke, dan toch maar eens een reactie.
Ik dacht ik stel een vraag en ging er vanuit dat hij niet zo bruut was als dat hij klaarblijkelijk over kwam.
Waar het om gaat is dat wij overwegen om een 'oudere' hond in huis te nemen. En het gaat alleen om het overnachten. Niet omdat we de hond niet om ons heen willen hebben.
We kennen mensen die al jaren hun labradors in de schuur laten slapen en dachten dat er misschien meer mensen waren met een positieve ervaring.
Mensen uit de kast lokken was dus ook zeker geen insteek.
Bedankt voor jullie reacties en we denken er nog even over.
Gr, Pascal
Ik dacht ik stel een vraag en ging er vanuit dat hij niet zo bruut was als dat hij klaarblijkelijk over kwam.
Waar het om gaat is dat wij overwegen om een 'oudere' hond in huis te nemen. En het gaat alleen om het overnachten. Niet omdat we de hond niet om ons heen willen hebben.
We kennen mensen die al jaren hun labradors in de schuur laten slapen en dachten dat er misschien meer mensen waren met een positieve ervaring.
Mensen uit de kast lokken was dus ook zeker geen insteek.
Bedankt voor jullie reacties en we denken er nog even over.
Gr, Pascal