We zijn 3 maanden geleden gestopt met cursus en sinds een paar weken weer begonnen met gehoorzaamheid.
Het gevolg was wel dat we in een ander groepje terecht kwamen en dit groepje is nog niet zover als waar wij zijn geeindigd.
Misschien is dit wel goed voor Keo geweest... even een stapje terug.
We zitten nu in een groep met 6 hondjes. Overwegend reuen die niets van elkaar moeten hebben. Dus spelen voor en na de les gebeurd niet meer. Ook dat is misschien wel goed. Ik begin nu te merken dat Keo dat ook niet meer verwacht.
Enkele reuen zijn behoorlijk erg en waren Keo al fiks aangevallen als ze niet aan de lijn hadden gezeten. Ik vind het zo ontzettend knap van hem dat hij ze niet eens meer aankijkt. Dat is helemaal niet Keo-eigen, want die gaat op iedere hond lomp en gek af. Nergens bang voor. Maar blijkbaar heeft hij toch door als honden echt niets van hem moeten hebben.
En vanavond in de les voerde hij alles zo netjes en superfanatiek uit. Hij staat helemaal te stuiteren tot hij "voor" mag komen enzovoorts.
Het enige wat niet goed ging was vooruit sturen. Hij heeft al een hele tijd de gewoonte om, als ik hem naar zijn plaats stuur, niet direct naar zijn plaats te gaan, maar eerst heeeeel enthousiast de trainer te gaan begroeten midden op het veld

Maar verder deed hij het dus super en dat is een heerlijk gevoel!

Het is ook zo grappig om het verschil te zien tussen de hondjes. Keo doet alles heel fanatiek en gehaast, hoog tempo. En de andere extreem is een engelse bulldog in het groepje die zo eens heel op zijn gemakje aan komt lopen. Ik moet daar altijd zo om lachen, ben dat helemaal niet gewend

Maar het komt dus vast wel goed met mijn ondeugd. Hij heeft vanavond weer eens laten zien dat hij het heel goed kan!