Dagboek van een puppie

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Remmert

Dagboek van een puppie

Ongelezen bericht door Remmert »

Hallo Hondenliefhebbers,

Hier een kort overzicht van onze belevenissen met onze zwarte labrador pup van 9 weken en 2 dagen oud, Indy.

We hebben Indy opgehaald op vrijdag 27 augustus, ze was toen nog net geen 8 weekjes. De autorit terug naar huis was verschrikkelijk, niet door de pup hoor, maar door het erbarmelijke weer. De regen kwam met bakken uit de Hemel, het lawaai in de auto oorverdovend. Indy was echter een schatje, ze piepte af en toe wel wat, maar een lief woordje en een aai over de bol genas dit snel. Niet misselijk geweest of zo, we waren nu al zo trots op haar.

De eerste dag lekker met haar gespeeld en haar veel laten wennen. We kwamen er al snel achter dat de stenen en de planten in onze tuin een onweerstaanbare aantrekkingskracht op Indy hebben. Tot op heden hebben we haar dat nog niet af kunnen leren. Goed opletten dus als ze in de tuin is.

De eerste nacht in de bench was prima, alleen om 4 uur moest ze er toch wel even uit, verder heel erg stil geweest. Het gepiep s'nachts heeft ze maar twee dagen volgehouden, nu gaat het "hondenalarm"pas af rond 7 uur. En rond die tijd moet ik toch naar mijn werk.

Qua eten is het een echte labrador, binnen de minuut is de bak leeg.
Ze groeit als kool, ze begint al een echte dame te worden met haar 6,5 kilo. Qua gezondheid is zowiezo alles goed. De dierenarts heeft haar maandag nog uitvoerig onderzocht en ze was in zeer goede gezondheid.

Ook het zindelijk maken gaat heel goed, Indy gaat meestal netjes voor de achterdeur zitten. Natuurlijk zijn er nog wel de kleine foutjes, maar dit is meestal onze fout. Bijvoorbeeld die ene dag toen ze voor het eerst een rondje aan de riem had gelopen, de buurtkinderen had ontmoet en er ook nog bezoek kwam. S'avonds was ze volledig de weg kwijt, plaste ze overal behalve buiten en was ze hyperactief. Foei baasjes, rustig aan doen met je puppy.

Is er dan echt niets "negatiefs" te melden: natuurlijk wel. Indy heeft erg veel aandacht nodig. Alleen zijn is ze nog geen fan van. Ze maakt een hoop herrie dan.

Maar goed, alle herrie ben je compleet vergeten, als ze zo blij als een kind naar je toe komt. Zelfs al ben je maar een minuut de kamer uit geweest.
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Wat fijn dat het al zo goed gaat met Indy :)
FunnyNina
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door FunnyNina »

Heerlijk dat het zo goed gaat :)
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

Wat een leuk berichtje zeg! Veel plezier met Indy!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
Janneke

Ongelezen bericht door Janneke »

Leuke update zeg! :) Volgens mij heeft Indy een fijn plekje bij jullie...
astrid schilder

Ongelezen bericht door astrid schilder »

lief hoor! :) :) :)
luckylabrador
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door luckylabrador »

Succes met jullie scheet! :braaf: :klasse:
:zwartpootje:Finn 29-11-2014
:blondpootje:Floyd 6-05-2011
:zwartpootje:Bolton 23-3-2006 (overleden 16-9-2013)
:bruinpootje:Chester 22-12-2002 (overleden 3-3-2011)
Remmert

Heel erg bedankt voor jullie reacties.

Tja ik kan nog wel 3 pagina's volkletsen met de belevenissen.
Puppies zijn toch echt erg komisch met hun vreemde capriolen.

Ze kan ook zo ontzettend ontdeugend kijken, zo van ik weet dat dit niet mag, maar ik doe het toch.

De twee weken vakantie van mijn vriendin zitten erop, vanaf morgen is het mijn beurt om twee weken bij Indy te zijn. Grote doel is om haar te laten wennen aan alleen te zijn. Ze zal toch een paar uurtjes per dag alleen moeten zijn op het moment dat we weer tegelijk aan het werk moeten.

Natuurlijk hebben we onze werkdagen en uren zoveel mogelijk afgestemd dat dit tot een minimum beperkt wordt.

Vanaf morgen vakantie, ik heb er zin in.
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Leuk om te lezen :)
Het oefenen met alleen blijven vond ik in het begin wel moeilijk.
We deden Keo wel in de bench in de gang, maar ik vond dat er toch nog iemand in de buurt moest blijven, dus om de beurt boodschappen doen en dergelijke :D Na een tijdje kon ik het eindelijk loslaten en lieten we hem echt alleen thuis.
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Farmill

Ongelezen bericht door Farmill »

Wat fijn dat het zo goed gaat met Indy, enne fijne vakantie!!!!
Remmert

esmoezie schreef:Leuk om te lezen :)
Het oefenen met alleen blijven vond ik in het begin wel moeilijk.
We deden Keo wel in de bench in de gang, maar ik vond dat er toch nog iemand in de buurt moest blijven, dus om de beurt boodschappen doen en dergelijke :D Na een tijdje kon ik het eindelijk loslaten en lieten we hem echt alleen thuis.
We hebben haar al wel een paar keer alleen gelaten, max een uurtje of zo.
Soms echt weg, meestal even boven op de computer.
De laatste paar keer was ze stil toen we thuiskwamen en lag ze in de bench lekker te slapen.

Het joelen gaat mij ook door merg en been, maar ja het is nu eenmaal een noodzakelijk kwaad.
Plaats reactie