Overnachten

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Waarom moet het dier in de schuur slapen als het overdag in huis is? Of moet het overdag in de tuin?

Woon jij in België toevallig? Daar zitten honden vaak buiten in een kennel, met een droog en tochtvrij nachtverblijf (niet te groot zodat de hond zich warm kan houden).
Een schuur is te groot en daar kan het in de winter ook erg koud in worden.

Het zou mijn keuze niet zijn. Gewoon lekker in de kamer, alle drie de dames. Dan maar wat extra stofzuigen.

De trap gaan ze hier niet op. Dat kun je ze echt wel leren hoor, dat boven voor de mensen is en beneden voor de hondjes. :wink:
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
Jron

Ongelezen bericht door Jron »

Yana is 4 jarige leeftijd bij ons gekomen. Ze slaapt gewoon in de huiskamer.
Geen enkel probleem ermee. Ik vraag me af wat voor problemen je ermee hebt als je hond in de huiskamer slaapt?

Ik zal het eerst eens proberen, mocht het niet lukken kun je altijd nog iets anders verzinnen.
Mark
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Mark »

Ik vind dat een hond bij het gezing hoort en daar zelfs mag bij slapen, ze in een schuur of buiten in een kennel zetten vind ik niet juist. Kun je beter geen hond huis halen, is mijn mening a.u.b. niet persoonlijk opnemen.
Tinny: raszuivere kruising (01/01/98-12/04/08 )
Benji: Kruising en ons duveltje (30/01/08-24/05/08 )
Zora: labrador in hart en nieren (06/06/01-10/04/14)
Vicky: lieve knuffelbeer
Labradorreke
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Labradorreke »

Saskia.Bernadette schreef:Waarom moet het dier in de schuur slapen als het overdag in huis is? Of moet het overdag in de tuin?

Woon jij in België toevallig? Daar zitten honden vaak buiten in een kennel, met een droog en tochtvrij nachtverblijf (niet te groot zodat de hond zich warm kan houden).
Een schuur is te groot en daar kan het in de winter ook erg koud in worden.

Het zou mijn keuze niet zijn. Gewoon lekker in de kamer, alle drie de dames. Dan maar wat extra stofzuigen.

De trap gaan ze hier niet op. Dat kun je ze echt wel leren hoor, dat boven voor de mensen is en beneden voor de hondjes. :wink:
Ik ben er zeker van dat je hiervoor niet in België hoeft te wonen om dat te zien. Dat heeft er dus weinig mee te maken. :wink:
Ikzelf woon in België en bij mij slapen ze binnen in huis.
Ervaring leert dat honden 's nachts niet echt rondwandelen,
tenzij een keer om te gaan drinken.
Maar als zij overdag hun wandelingen hebben gehad, waar ze zich kunnen uitleven..
dan slapen ook zij een hele nacht door. :)
Afbeelding
:blondkopje: Frodo Of The Charmed Angel ° 17 mei 2006
:bruinkopje: Gismo (Bordeaux Dog) herplaatser °23 maart 2007
Herman 70
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Herman 70 »

Ik zie er eerlijk gezegd niet zo`n groot probleem in.
Als je een redelijk formaat schuur hebt, evt geisoleerd, de gevaarlijke stoffen achter slot en grendel hebt gezet en hij/zij een lekkere mand of kussen ter beschikking heeft.............waarom niet.
Ook al ben ik erg gelukkig met onze hond het is wel een hond.
En die kunnen wel wat hebben.
Bij ons slaapt hij overigens in de bijkeuken.
robertenmelissa

Ongelezen bericht door robertenmelissa »

Ik vind persoonlijk dat een hond in huis hoort (tenzij gebruikt als waakhond, dan gebruik van een goed en adequaat buitenhok..)
Het is m.i. tegen het gedrag van honden om hem/haar buiten de 'roedel' te isoleren. Daarnaast vind ik persoonlijk dat de hond gewoon (desnoods) in de bench in huis moet kunnen slapen.
Wat is het punt van overdag binnen en 's nachts buiten in een schuurtje :S
Traphekje of bench.. geen probleem toch? Kan je toch alles horen als er iets aan de hand is...
Tilly
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tilly »

Ik geloof dat alles al is gezegd :wink:
Zeker een oudere hond, die gewend is in huis te slapen zou ik niet in een schuur doen.
Trouwens ik heb huishonden, geen schuurhonden.
Beide honden lopen hier s'nachts los en geen problemen.
Zelfs de deur naar de gang en trap staat open en ze lopen geen trap.

Mocht je toch aan een schuur denken... vergeet dan de verwarming niet :wink: Het is in de winter erg koud en nat.....
Groetjes Tilly
Pootje van Gina & Akka

*Er is op de wereld geen betere psychiatrie, dan een hond die je gezicht aflikt*
Plaats reactie