Ik vond een halsband waar een hangertje aanhing van de hondenuitlaatservice. Die was ik toevallig net tegengekomen en ik besloot om de halsband mee te nemen, want dacht dat ik ze nu op de terugweg ook wel weer tegen zou komen. Dit klopte. Dus ik overhandigde de band, werd er hartelijk voor bedankt en toen ik verder liep en Sara bij een agressieve hond in die groep vandaan hielp zag ik dat de man een hard voorwerp op de kop van een andere hond gooide en iets riep.
Ik heb niets gezegd en ben gauw doorgelopen, want er was dus een hond die ik niet helemaal vertrouwde bij Sara en ik wilde niet het risico lopen dat Sara gegrepen zou worden.
Maar had er een naar gevoel van.
Verderop komt er een prachtige Labrador reu naar Sara toe. Echt een pracht hond. Maar onwijs last van zijn hormonen. Geen baasjes te bekennen. Hij heeft Sara bijna de rest van de route lastig lopen vallen (rijden) en ik heb lopen schreeuwen, grommen en hem geprobeerd weg te sturen. Plots was ik het helemaal zat en greep hem bij de halsband om hem van Sara (die door haar poten zakte) af te sleuren. Waarop hij me in mijn hand beet!
Hij heeft gelukkig niet doorgebeten, maar iedere keer als ik zei dat hij weg moest gaan liet hij zijn tanden zien, dus ik heb het voorzichtig gehouden. Nee, echt ik heb genoten van deze wandeling (NOT)