Mijn dag is zo goed begonnen!!!

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Mijn dag is zo goed begonnen!!!

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

Vanochtend de tweede les op een school in Heemskerk. En ja, Nino ging deze keer mee. Twee klassen achter elkaar.
En wat was hij braaf, echt super!! Alsof hij al jaren niets anders doet. Geen één kind was bang voor hem , ieder kind heeft hem geaaid.
Als er toch een kindje iets terughoudend was, ging Nino plat op zijn zij liggen, zodat hij minder groot was en dan was ook dit kind overstag.
In de tweede les was radio Heemskerk op het eind in de klas. En de kinderen hebben zo leuk verteld, het wordt volgens mij een hele leuke reportage.
Ik had van tevoren de kinderen al verteld, dat we Nino op het eind de luisteraars gedag zou laten zeggen. Dus dat gebeurde ook. Als afsluiting zei hij twee keer zachtjes woef woef.
De kids vonden het geweldig!! De directeur was ook in de klas, naderhand met hem nog een tijdje gesproken en het grootste compliment kwam van hem.
Hij zei dat hij nog nooit zo'n lieve, rustige hond had gezien. Supertrots op mijn bruine , wie had dat ooit gedacht !!
En , volgende week ga ik weer, maar dit bezoek heeft waarschijnlijk ook een staartje. Op deze school zijn ze al heel lang bezig met een autistische jongen, die staat nu ingeschreven voor
therapie met een paard. Maar de wachtlijst is zo lang. Volgens de directeur hebben de ouders er meer aan als ik therapie geef met Nino.
Hij zal ze met mij in contact brengen.
Jullie snappen wel, deze dag kan voor mij niet meer stuk!!!

Oh ja, uitzending vanmiddag tussen 17 en 18 uur op radio Heemskerk.
marjolein

Ongelezen bericht door marjolein »

Super zeg!! Wat een kanjer is Nino!!! Lek dat het zo goed verliep en spannend hoor.. of je straks therapie met nino aan het autistische jongentje mag geven!
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

goed zo nino, en die terapie zou geweldig zijn.

mijn dexter heeft ook snel een band met mensen die dit hebben, gek is dat he trouwens onze eerste duitse herder, oom van dexter, rico had dat ook.

die ging ook mee naar me werk, werkte toen bij het rheuma verpleeghuis daar gingen we ook op visite bij bepaalde afdelingen, zelfs de mensen die al jaren geen enkele reactie meer gaven op hun omgeving werden geprkkeld om iets te doen door zijn aanwezigheid. zoiets zou mooi zijn om uit te bouwen
al me kinders uitgevlogen
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

speurneus carola schreef:goed zo nino, en die terapie zou geweldig zijn.

mijn dexter heeft ook snel een band met mensen die dit hebben, gek is dat he trouwens onze eerste duitse herder, oom van dexter, rico had dat ook.

die ging ook mee naar me werk, werkte toen bij het rheuma verpleeghuis daar gingen we ook op visite bij bepaalde afdelingen, zelfs de mensen die al jaren geen enkele reactie meer gaven op hun omgeving werden geprkkeld om iets te doen door zijn aanwezigheid. zoiets zou mooi zijn om uit te bouwen
Ik ben met Toosje ook al bij demente bejaarden geweest.
En je weet gewoon niet wat er gebeurd. Van slaperige mensen aan de koffietafel is het net alsof er een duracel batterij ingezet wordt. Ze beginnen met praten, herinneren zich dingen, aaien en knuffelen de hond. Begrijpen doe ik het nog steeds niet.
En Nino is al aan het werk geweest met autistische kinderen , en ook daar is hij zo rustig en hij neemt gewoon een iets afwachtende houding aan, hij past zich helemaal aan het kind aan. Wat zijn het dan gewoon heerlijke honden , die zoveel kunnen betekenen voor andere mensen.
Nino is onderhand ook al zover, dat hij flink begint te kwispelen als hij een rolstoel ziet staan.Hij geniet gewoon van mensen met een handicap/ beperking en visa versa. Wat heb ik geboft met deze bruine beer. :verliefd1:
kirsten&cacao

Ongelezen bericht door kirsten&cacao »

Wat een mooi begin van je dag zeg!
Heerlijk dat het zo goed is gegaan!

En het is inderdaad heel mooi om te zien wat een dier kan doen voor mensen!
Linnie

Ongelezen bericht door Linnie »

Inderdaad zo mooi als je ziet hoe bejaarde mensen opleven bij het zien van een hond :verliefd1: Heel mooi dat je straks misschien wat kunt betekenen voor dat autistische jongetje samen met Nino!

En het klinkt inderdaad als een top begin van de dag!!
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Die Nino.....Wie had dat een paar jaar geleden gedacht :) Top :klasse:
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Wat is het toch een heerlijke beer :verliefd1:
monique1977

Ongelezen bericht door monique1977 »

hoi wat een supper dag heb je gehad en ik ga zo luisteren hoor supper nino goed gedaan hoor
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

goed zo grote bruine clown :verliefd1: :verliefd1: :verliefd1:
al hoewel meneer de bruin steeds beter bij je gaat passen kerel :klasse:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Nienke & Foofer
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Nienke & Foofer »

Wat een super hond :verliefd1:

Misschien een rare vraag, maar merk je nog verschil tussen het meenemen van een lichte en een donkere hond. Of reageren ze daar hetzelfde op?
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Nienke & Foofer schreef:Wat een super hond :verliefd1:

Misschien een rare vraag, maar merk je nog verschil tussen het meenemen van een lichte en een donkere hond. Of reageren ze daar hetzelfde op?
Nee, ze reageren er niet hetzelfde op. Dat had ik al gemerkt als ik met alle drie aan de wandel ben. Voor Toosje zijn ze standaard nooit bang, maar bij Nino en Nulay wijken ze uit.
Dus heb ik daar een oplossing op bedacht.
Nino heeft een heel mooie blauw tuigje om en een blauwe halsdoek waar snuffelcollege op staat en Nulay heeft hetzelfde alvast in het rood.
En ja hoor, dit haalt de donkere kleur uit de hond, als Nino het tuigje om heeft is hij niet meer zo donker voor de kids.

Afbeelding
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

Helemaal prachtig zeg!!!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
kelly1609

Ongelezen bericht door kelly1609 »

wat een super hond!!
miranda
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door miranda »

Supergoed dorette en Nino de bruin.
:klasse: :applaus: :klasse:
:blondpootje:Desie (Mayority's irristible desires)16-10-1997 r.ip. 28-02-2009
:blondpootje:July (joking jewel out of mids)13-07-2001 r.i.p.13-10-2010
:blondpootje:Iris ( be my irrisstible Iris out of mids) 11-01-2003 r.i.p 25-05-2016
:blondpootje:Robin (nickel and dimes girl power) 07-09-2007 rip 10-04-2018
:bruinpootje: Bowie 16-04-2017
Plaats reactie