Mijn dag is zo goed begonnen!!!
-
Nino&Toosje
- Speurneus

Mijn dag is zo goed begonnen!!!
Vanochtend de tweede les op een school in Heemskerk. En ja, Nino ging deze keer mee. Twee klassen achter elkaar.
En wat was hij braaf, echt super!! Alsof hij al jaren niets anders doet. Geen één kind was bang voor hem , ieder kind heeft hem geaaid.
Als er toch een kindje iets terughoudend was, ging Nino plat op zijn zij liggen, zodat hij minder groot was en dan was ook dit kind overstag.
In de tweede les was radio Heemskerk op het eind in de klas. En de kinderen hebben zo leuk verteld, het wordt volgens mij een hele leuke reportage.
Ik had van tevoren de kinderen al verteld, dat we Nino op het eind de luisteraars gedag zou laten zeggen. Dus dat gebeurde ook. Als afsluiting zei hij twee keer zachtjes woef woef.
De kids vonden het geweldig!! De directeur was ook in de klas, naderhand met hem nog een tijdje gesproken en het grootste compliment kwam van hem.
Hij zei dat hij nog nooit zo'n lieve, rustige hond had gezien. Supertrots op mijn bruine , wie had dat ooit gedacht !!
En , volgende week ga ik weer, maar dit bezoek heeft waarschijnlijk ook een staartje. Op deze school zijn ze al heel lang bezig met een autistische jongen, die staat nu ingeschreven voor
therapie met een paard. Maar de wachtlijst is zo lang. Volgens de directeur hebben de ouders er meer aan als ik therapie geef met Nino.
Hij zal ze met mij in contact brengen.
Jullie snappen wel, deze dag kan voor mij niet meer stuk!!!
Oh ja, uitzending vanmiddag tussen 17 en 18 uur op radio Heemskerk.
En wat was hij braaf, echt super!! Alsof hij al jaren niets anders doet. Geen één kind was bang voor hem , ieder kind heeft hem geaaid.
Als er toch een kindje iets terughoudend was, ging Nino plat op zijn zij liggen, zodat hij minder groot was en dan was ook dit kind overstag.
In de tweede les was radio Heemskerk op het eind in de klas. En de kinderen hebben zo leuk verteld, het wordt volgens mij een hele leuke reportage.
Ik had van tevoren de kinderen al verteld, dat we Nino op het eind de luisteraars gedag zou laten zeggen. Dus dat gebeurde ook. Als afsluiting zei hij twee keer zachtjes woef woef.
De kids vonden het geweldig!! De directeur was ook in de klas, naderhand met hem nog een tijdje gesproken en het grootste compliment kwam van hem.
Hij zei dat hij nog nooit zo'n lieve, rustige hond had gezien. Supertrots op mijn bruine , wie had dat ooit gedacht !!
En , volgende week ga ik weer, maar dit bezoek heeft waarschijnlijk ook een staartje. Op deze school zijn ze al heel lang bezig met een autistische jongen, die staat nu ingeschreven voor
therapie met een paard. Maar de wachtlijst is zo lang. Volgens de directeur hebben de ouders er meer aan als ik therapie geef met Nino.
Hij zal ze met mij in contact brengen.
Jullie snappen wel, deze dag kan voor mij niet meer stuk!!!
Oh ja, uitzending vanmiddag tussen 17 en 18 uur op radio Heemskerk.
-
marjolein
-
speurneus carola
- Speurneus

goed zo nino, en die terapie zou geweldig zijn.
mijn dexter heeft ook snel een band met mensen die dit hebben, gek is dat he trouwens onze eerste duitse herder, oom van dexter, rico had dat ook.
die ging ook mee naar me werk, werkte toen bij het rheuma verpleeghuis daar gingen we ook op visite bij bepaalde afdelingen, zelfs de mensen die al jaren geen enkele reactie meer gaven op hun omgeving werden geprkkeld om iets te doen door zijn aanwezigheid. zoiets zou mooi zijn om uit te bouwen
mijn dexter heeft ook snel een band met mensen die dit hebben, gek is dat he trouwens onze eerste duitse herder, oom van dexter, rico had dat ook.
die ging ook mee naar me werk, werkte toen bij het rheuma verpleeghuis daar gingen we ook op visite bij bepaalde afdelingen, zelfs de mensen die al jaren geen enkele reactie meer gaven op hun omgeving werden geprkkeld om iets te doen door zijn aanwezigheid. zoiets zou mooi zijn om uit te bouwen
al me kinders uitgevlogen
-
Nino&Toosje
- Speurneus

Ik ben met Toosje ook al bij demente bejaarden geweest.speurneus carola schreef:goed zo nino, en die terapie zou geweldig zijn.
En je weet gewoon niet wat er gebeurd. Van slaperige mensen aan de koffietafel is het net alsof er een duracel batterij ingezet wordt. Ze beginnen met praten, herinneren zich dingen, aaien en knuffelen de hond. Begrijpen doe ik het nog steeds niet.
En Nino is al aan het werk geweest met autistische kinderen , en ook daar is hij zo rustig en hij neemt gewoon een iets afwachtende houding aan, hij past zich helemaal aan het kind aan. Wat zijn het dan gewoon heerlijke honden , die zoveel kunnen betekenen voor andere mensen.
Nino is onderhand ook al zover, dat hij flink begint te kwispelen als hij een rolstoel ziet staan.Hij geniet gewoon van mensen met een handicap/ beperking en visa versa. Wat heb ik geboft met deze bruine beer.
-
kirsten&cacao
-
Linnie
-
rimanime
- Speurneus

Die Nino.....Wie had dat een paar jaar geleden gedacht

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......
Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
-
monique1977
-
Nienke & Foofer
- Grote hondenneus

-
Nino&Toosje
- Speurneus

Nee, ze reageren er niet hetzelfde op. Dat had ik al gemerkt als ik met alle drie aan de wandel ben. Voor Toosje zijn ze standaard nooit bang, maar bij Nino en Nulay wijken ze uit.Nienke & Foofer schreef:Wat een super hond![]()
Misschien een rare vraag, maar merk je nog verschil tussen het meenemen van een lichte en een donkere hond. Of reageren ze daar hetzelfde op?
Dus heb ik daar een oplossing op bedacht.
Nino heeft een heel mooie blauw tuigje om en een blauwe halsdoek waar snuffelcollege op staat en Nulay heeft hetzelfde alvast in het rood.
En ja hoor, dit haalt de donkere kleur uit de hond, als Nino het tuigje om heeft is hij niet meer zo donker voor de kids.

-
Miske
- Speurneus

- Contacteer:
- miranda
- Hele grote hondenneus

Supergoed dorette en Nino de bruin.

:blondpootje:Desie (Mayority's irristible desires)16-10-1997 r.ip. 28-02-2009
:blondpootje:July (joking jewel out of mids)13-07-2001 r.i.p.13-10-2010
:blondpootje:Iris ( be my irrisstible Iris out of mids) 11-01-2003 r.i.p 25-05-2016
:blondpootje:Robin (nickel and dimes girl power) 07-09-2007 rip 10-04-2018
Bowie 16-04-2017
:blondpootje:July (joking jewel out of mids)13-07-2001 r.i.p.13-10-2010
:blondpootje:Iris ( be my irrisstible Iris out of mids) 11-01-2003 r.i.p 25-05-2016
:blondpootje:Robin (nickel and dimes girl power) 07-09-2007 rip 10-04-2018