Zo dik heb ik ze nog nooit gezien!!

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Guus

Zo dik heb ik ze nog nooit gezien!!

Ongelezen bericht door Guus »

Dit kan ik echt niet geloven, zo dik!
Loop ik gistermiddag met Guus, komt er van een erf een Labrador wandelen! Guus blij uiteraard en ik dacht :shock: zo dik..... niet norgmaal meer.
Helemaal tonnetje rond, Arme beest is 4 jaar oud, hij kan niet eens meer rennen, hij loopt heel langzaam, zo zielig om te zien....
Wie doet nou zoiets, ben je toch niet wijs :evil: zegt ze baas nog tegen mij, Gohhh... wat is je hond lekker spels, onze hond speelt en rent niet meer zo, Gek he...
hij kan amper lopen!
Moest het ff kwijt, vind het zo zielig voor die hond. Dat soort baasjes snap ik echt niet hoor :confused: .
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Dat valt voor mij onder de categorie Dierenmishandeling :evil:
Ik heb hier ook een big fat mama rondlopen waar ik af en toe wel een paar kilo vanaf krijg maar die er dan meteen na een week weer aanzitten, maar die kan gelukkig nog rennen als de beste en springt zelfs moeiteloos over het traphekje :D
Je hond zo dik laten worden, dat hij door zijn hoeven zakt, vind ik dom en zielig :eusanaughty:

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

ik zie ze hier ook wel rond strompelen :( niet alleen labjes maar ook goldens en beagles.
roef snuft even en is zo weer weg...geen lol mee te beleven vindt hij :roll:
en idd ik vind dit ook echt dieren mishandeling(let wel dan heb ik het niet over een paar kilootjes he 8) )
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Guus

Het is ook dierenmishandeling, en dit gaat in ieder geval niet over een paar overtollige kilo'tjes, ze buik zit bijna op ze knieen,.... arme ziel. hij ook ook dood ongelukkig uit ze ogen :cry:

Guus vond er ook weinig aan, die arme ziel kon alleen maar naar hem kijken voor de rest niks... :(
Joni

Ongelezen bericht door Joni »

Een mens heeft nog een keuze (meestal dan) om last te hebben van overgewicht, maar voor een dier vind ik het zo zielig.
Ik heb eens een kat ( ex-kater) gezien die zo vet was dat ie niet eens op de bank kon komen...
Zijn bazinnetje vond het koddig, ik vind het zielig.
Heb er uiteraard wat van gezegd.
Dat kan ik dan niet laten hoor.
Het is nu wel iets beter, maar nog niet optimaal.
Wij passen er met Sem ook heel erg op.
Hij is, zoals de meesten, een enorme lekkerbek.. dus de pondjes willen er wel aan.
Maar we letten er goed op en hij krijgt veel beweging en we fietsen dagelijks met hem.
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

Ik ken ook zo'n labrador, 45 kg. Net zo oud als Nulay , die is 30 kg.
Maar deze labrador is niet dik door het voer, hij krijgt al het minimale, maar zijn vrouwtje kon hem niet goed handlen, want hij was zo enthousiast, ze kon kitesurfen achter hem. Zij is al iets ouder, heeft altijd labradors gehad, ze was vergeten hoe het was , zo'n jonkie. Nu is ze sinds de laatste ook 12 jaar ouder en in de 60.
Ik heb haar de ulead geadviseerd en gelukkig lukt het nu om hem weer fatsoenlijk uit te laten , en op mijn advies gaat ze nu ook naar de hondentraining, want haar labje heeft nog niet helemaal door dat oren om te luisteren zijn.
Als dat alles goed gaat, kan hij straks ook gewoon weer los, wordt er genoeg met hem gewandeld en zal hij vanzelf ook weer op een netter gewicht komen. :)
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Vreselijk is dat he?! Mijn opa en oma hebben een jack russel.. Die is ook tonnetje rond... Hij kan geneens de bank opspringen :roll: We hebben er al eens wat van gezegd, maar ze luisteren er gewoon niet naar.. Ze krijgen alles wat mijn opa en oma ook eten :roll: Ik heb medelijden met die hond.. elke keer weer..
Guus

Ik kan dat soort mensen ook gewoon niet begrijpen, ze ziet toch dat zo beest daar onder lijdt! :confused:
laika
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door laika »

en dan zou ik mijn mond niet kunnen houden en had ik heel suptiel na de opmerking van jou hond is zo lekker speels er toch op een slinkse manier het er over gehad dat het misschien wel een beetje aan de manier van voeren zou kunnen liggen dat de hond te zwaar is :oops: en of meer wandelen meestal worden erf honden niet uit gelaten met alle gevolgen van dien
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Wil enCo »

Oh ik ben heel makkelijk daarin hoor, en zeg het gewoon :Als jij zo doorgaat met voeren is ie met een jaar dood. En dan gaan ze opnoemen wat ie allemaal krijgt :bijna niks : :) maar ze schrikken wel.

Co was vorig jaar ook echt aan de dikke kant. Dat kwam mede door zn implantaat,en ik baalde elke keer dat iemand het weer zei. Maar het hielp wel,om door te zetten met Co,s dieet.
Hij is nu weer strak in het pak
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008
Nienke & Foofer
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Nienke & Foofer »

Guus schreef:Ik kan dat soort mensen ook gewoon niet begrijpen, ze ziet toch dat zo beest daar onder lijdt! :confused:
Hier ook een zuurkooltonnetje ronde lab..... En helaas ik weet van een vriendin van mij dat deze mensen het niet zien.... Je kan het niet geloven maar elke keer als ze bij de DA komen zegt deze er ook wat van en geeft tips enz enz enz maar ze zien het niet, ongelooflijk maar waar...
Anita Straalman

Ongelezen bericht door Anita Straalman »

Ik ken het inderdaad!
Gelukkig is Nala echt super mooi op gewicht en mooi slank.
Maar als we haar geven wat er voor geschreven wordt dan vliegen de kilo's er ook aan. Ze is ook een poosje wat dikker geweest maar gelijk een goede les voor ons geweest.
Ik ken alleen iemand die heeft ook een lab en als ze dan ziet hoe "weinig" Nala te eten krijgt dan is het iedere keer: och dat arme beest en kom maar dan krijg je wel iets extra's etc.
Dat heeft in het begin mij echt grijze haren bezorgd (ja ja zo jong kan het ook al ;))
Wij wilden dat dus absoluut niet hebben. Die hond daar krijgt namelijk ook alles wat zij eet. Soms zelfs aan tafel... Hond krijgt nog net geen eigen stoel en bord...
Ik kan daar echt niet bij en heb er wel wat van gezegd maar daar trekt ze zich niets van aan :(
renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

pfff en dan zet ik Basco al dieet als ik vind dat zijn vetlaag te dik word :shock:
Ongelofelijk triest dat mensen dit hun dier aan doen, ik heb er verder geen woorden voor :(
astrid schilder

Ongelezen bericht door astrid schilder »

Ja, zielig he!
Ik heb hier in de omgeving ook 2 hele hele hele dikke labradors gezien. Ik viel helemaal stil, kon alleen maar denken en in mijn hoofd zong van alles in de rondte.
Zo verschrikkelijk zielig, gewoon. Een labrador liep met een nog jong jochie buiten, heel langzaam lopen, kon niet anders en die hond keek ook zo zielig; het leek echt zo van: help me toch.
Guus

astrid schilder schreef:Ja, zielig he!
hond keek ook zo zielig; het leek echt zo van: help me toch.
Met zo'n blik keek deze hond ook, dood ongelukkig is dat beest.... zielig he....
Plaats reactie