vraagje over halsband

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
saartjeee

vraagje over halsband

Ongelezen bericht door saartjeee »

Hoi allemaal,

Ja, ik wist niet zo goed waar ik deze vraag moest plaatsen.. maar het gaat o.a. over de aanschaf van een labrador pup en daarbij een halsbandje die past.

Ik ben mij gewoon langzaam aan het voorbereiden op een pup.. het duurt nog even voordat ie komt maar gewoon leuk om mee bezig te zijn en langzaam aan leuke dingetjes uit te zoeken!

Nou mijn vraagje, weten jullie wat voor maat halsbandje een labrador pup nodig heeft? Ik ging sowieso voor eentje die je kunt verstellen maar daar heb je ook verschillende maten in natuurlijk..
Wat hebben jullie voor de eerste weekjes voor maat gehad? Ze groeien er natuurlijk snel uit.. dat hou je niet tegen..

Ben benieuwd.. en als iemand leuke sites weet met pup-spulletjes, graag! Vind het erg leuk om rond te kijken ;)

Groetjes, Saar :verliefd1:
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

soms is zelfs de kleinste maat nog te groot en wordt het een stevig poezebandje.

maar is ie wat groter dan is het kleinste bandje voor paar weekjes goed, de volgende maat zou net te groot kunnen zijn voor met 8 wk.

ik zou ze gewoon beide nemen zit je altijd goed
al me kinders uitgevlogen
monique1977

Ongelezen bericht door monique1977 »

Hoi kijk is op http://www.zooplus" onclick="window.open(this.href);return false; .nl
kan je allemaal leuke spullen voor je pup kopen en heel goedkoop
waneer krijg je je pup.
gr monique
-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

Kleinste maat bandje, paste hier goed.

Bear hebben wij een tuigje gekocht en dat was niet de kleinste maar de een na kleinste en die paste met 7,5week op zijn allerkleinst. Bear was een flinkerd.

Volgens mij kwam jij zondag toch ook kijken in Maastricht he ?? Daar staan meestal ook een hoop leuke stands 8)
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
saartjeee

Bedankt alvast.. Ga ik straks eens even kijken of ik leuke vind :)
De moederhond waarvan ik een pup krijg moet nog gedekt worden dit najaar.. Dus kan nog wel even duren voordat hij naar mij toe komt! Maar ik vind het gewoon erg leuk om er al zo,stap voor stap,mee bezig te zijn! :)
Ik kom inderdaad ook zondag naar Maastricht.. Eens kijken wat ze daar allemaal hebben :)
Aileen
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Aileen »

Misschien kan je aan de mensen die een pup hebben of ze de halsomstreek willen meten? Dan weet je ongeveer welke maat halsbandje je nodig hebt!

Leuk dat je Zondag ook naar de MECC gaat! Ben er natuurlijk ook :wink:

Zie dat Juul nog maar kort geleden is overleden. Wat moet het moeilijk zijn voor jou. Zo te zien ben je met hem opgegroeid?
Mijn labrador was ook van 1994 en is bijna 15 geworden. Zelfs nu nog mis ik hem heel erg. Er is wel een nieuwe kleine puppetje bij gekomen, dus geniet weer volop! Maar missen doe je je maatje nog altijd heel erg!

Probeer zo veel mogelijk te genieten met de voorpret van je aanstaande pup!
Afbeelding
Het is hier nog steeds zo stil zonder jou...
Ik heb 14 jaar en 8 maanden lang zo intens van je genoten.
RaymondC
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door RaymondC »

Een jachtlijntje en je hebt altijd een op maat zijnde riem bij je.
Wel goed gebruiken als je voor de hond zit/staat maak je dan een P, en schuift het over zijn kop.
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

Wij hadden ook zo'n klein maatje. Ik zal eens kijken waar die ligt en hem opmeten.

Wat is er zondag in het MECC te doen dan? Dan komen wij misschien ook nog even buurten.
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Sneller gevonden dan ik dacht. Hij is verstelbaar tussen 25 en 40 centimeter aan lengte. Bij Max paste dit goed.

Nu heeft Max een Hunter die verstelbaar is tussen 40 en 63cm. Deze is wel zeer stevig.
-kim-
Speurneus
Speurneus

RaymondC schreef:Een jachtlijntje en je hebt altijd een op maat zijnde riem bij je.
Wel goed gebruiken als je voor de hond zit/staat maak je dan een P, en schuift het over zijn kop.
Dat moet je ook willen !

Mijn honden lopen als ze volwassen zijn vaak aan een jachtlijntje, maar vind het niks voor een pup, die op een waaiend blaadje afspringt en meteen een flinke correctie krijgt. Of je moet die al menen die een stop hebben, en waarmee dit dus niet kan gebeuren.

@ Royenmarjolein: Er is een hondenshow in het Mecc :wink:
http://www.mhsv.nl/Dogshow%20info.htm

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Aah. Ik neem aan dat enkel honden met stamboom mee mogen doen. Dan zit het er voor Max niet in om eens naar een show te gaan.
-kim-
Speurneus
Speurneus

royenmarjolein schreef:Aah. Ik neem aan dat enkel honden met stamboom mee mogen doen. Dan zit het er voor Max niet in om eens naar een show te gaan.
Dit is inderdaad een show voor rashonden. Maar je kan wel gewoon naar zo'n show gaan kijken.

saartjeee

@royenmarjolein: Ik ga inderdaad ook gewoon om te kijken zondag naar het Mecc, vind het wel leuk om wat onder de honden te zijn! En gewoon wat rond kijken, gezellige dag ervan maken! ;) en bedankt trouwens voor het opmeten, daar heb ik wel wat aan.. :D

Over het jachtlijntje, dat wil ik inderdaad niet voor de pup.. en mocht ook op het begin zeker niet van de mevrouw van de kennel.. Ik moest dan een halsbandje meenemen, als ik een leuke vind,zodra ze geboren zijn.. die krijgt de pup dan om! En daarna zal het wel weer een andere maat zijn denk ik? Maar ik moet maar eens even kijken! :)

Ik geniet nu al volop van de voorbereidingen voor de pup hihihi :D
Fallyn

Ongelezen bericht door Fallyn »

Ik heb de halsband en de lijn bij Fallyn gekregen maar ze kwam uit een gastgezin is denk ik dus een ander verhaal, je kunt bij een riem ook makkelijk een gaatje bij maken zodat je niet iedere 6 weken een nieuwe hoeft te halen.
Plaats reactie