Herfstplaatjes van King

Plaats hier je foto's van Labradors. Maximale maat 800x640 pixels.
milo
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Herfstplaatjes van King

Ongelezen bericht door milo »

Ik schiet met een fuji Finepix FS100 en heb een probleem met het scherp krijgen van bewegende foto's. Zoals je kunt zien stelt dee camera tot op een zekere hoogte de achtergrond scherp en neemt daarbij het bewegende object (hond) niet mee.
Ik heb alles geprobeerd: sportstand, oneindig foto's maken stand (ultra snelle sluitertijd), en alle andere standen. Ik doe iets verkeerd maar kom er niet uit, uitermate frustrerend,..

Imenad een oplossing voor mijn probleem?
Over een maand ga ik naar Australië en ik wil niet terugkomen met wazige kangaroos en krokodillen..

Eerst een bloemetje:

Afbeelding

Afbeelding
Hier ging al iets mis gezien hij geel bleef aangeven, belichting niet optimaal..

Afbeelding
Zie hier mijn probleem.

Afbeelding
Hier ook..

Afbeelding
Deze gaat dan weer wel goed. Minder snelle beweging of wat? Ik snap er niks van.

Heb je een dure camera, heb je er nog niks aan :eusashhh:
:zwartpootje:Afbeelding:zwartpootje:
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Geen idee, ik heb niet veel verstand van camera´s en hoe ze te gebruiken. Ik neem altijd zoveel foto´s dat er vast wel een goede tussen zit :D
Maar ik vind King er prachtig uitzien op de foto hoor :verliefd1:
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Ik durf het je ook niet te zeggen. Zoveel verstand heb ik er ook nog niet van.. Mij lukt het ook soms niet.. :evil:

Ik vind deze foto's wel erg mooi!
Ellenn.
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Ellenn. »

Kijk het is natuurlijk geen goedkope camera... ik heb eerst een fujifilm finepix s5800 gehad. Ik vond het een redelijke camera maar voor mij zeker niet genoeg. Ik wilde ook foto's van bewegende opjecten (konijnen vogels en hond) maken.. maar dat lukte niet, wat ik ook probeerde. Natuurlijk ligt het wat aan het weer maar het is gewoon moeilijker met een compact camera..
Daarom heb ik een spiegelreflex camera gekocht.. (Canon EOS 1000D met tamron 70-300 mm lens) En sindsdien maak ik echt 1000 x mooiere foto's.. zie hier
http://labradorforum.nl/viewtopic.php?t ... 0f9d641ec1

Vooral als ik naar Australie zou gaan.. zou ik toch voor een andere camera kiezen.. maar kan begrijpen als dat niet je bedoeling is :klasse:
milo
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Als ik een geldboompje had.. ;)
fuji fs100 schijnt camera van het jaar geweest te zijn en maakt ge-wel-dige foto's als ik het moet geloven. Ben er zelf alleen niet echt tevreden over.

Nu heb ik drie uur lang internet doorgeaocht en een knopje gevonden die ik nog niet kende. Het betreft scherptestelling die ik ook op velkeuze in kan zetten.. Even kijken morgen hoe het daarmee gaat.. Snap er echt niks van :D
kiaora

Ongelezen bericht door kiaora »

Waar heb je je camerea gekocht? Bij veel fotograven geven ze uitleg/cursus voor een beetje geld.( hier bijv voor €25 en bij sommige toestellen ook gratis) miischien dat ze je kunnen helpen waar je de camera heb gekocht?
Roos79

Ongelezen bericht door Roos79 »

Die gene met die oren ik vlieegggg :D
milo
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ik wilde graag een canon eos 400d, maar ja ;)

Ik heb het hele boekje en internet doorgespit en probeer nu van alles met sluitertijd en diafragma..

Was een kado van mijn vriend, dus om de camera in te wisselen vind ik ook een beetje.. onaardig.. :oops:

we oefenen vrolijk verder :D
Zootje

Ongelezen bericht door Zootje »

Al geprobeerd de sluiterknop (waarmee je foto's maakt) half ingedrukt te houden? Op deze manier kun je zien waarop je focust en als je dat opnieuw doet focust ie weer ergens anders op.. Moet je maar eens proberen :) Werkt bij mij altijd (wel spiegelreflex maar toch)
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ik denk dat het komt omdat je scherpstelt op het moment dat de hond rent zeg maar, en als je afdrukt is ie al uit het scherpe stuk gerend. Je kan proberen om wat dichterbij scherp te stellen, bijv op de grond, en de knop half ingedrukt te houden totdat king daar is waar jij op heb scherpgesteld..
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
milo
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Dat is wel een idee ja, bedankt!
Ik was al bezig met de scherpte diepte te vergroten :)
Saskia
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Saskia »

Het probleem is eigenlijk heel simpel:
Je camera stelt zich scherp op een bepaald voorwerp zodra je de sluiter half indrukt. Op dat moment staat de scherpstelling van de camera vast. Omdat je hond recht op je afrent, is hij in die tiende seconde die je camera nodig heeft tussen scherpstellen en opnemen (sluiter openen) alweer een halve meter dichterbij gekomen. Dus is hij onscherp.

Zelfs met een snelle camera en snelle lens heb je dit probleem nog. Al is het wel een stuk minder. (afhankelijk van hoe snel je hond kan rennen).

De oplossing is ook heel simpel, maar vergt wat oefening:
Je moet je camera scherpstellen op een plek waar je hond nog moet komen. Dus, als je hond op je af komt rennen, richt dan je camera op een stukje grond dat een paar meter voor hem ligt. Druk de sluiter half in.
Als je hond op de plek is waar jij op hebt scherpgesteld, dan druk je de sluiter helemaal in.
Je camera zal dan meteen afdrukken en geen tijd verliezen met scherpstellen of lichtmeting. Je hond staat scherp in beeld.

Dit hele verhaaltje duurt maar een seconde of zo, en het vergt een beetje oefening om het goed te krijgen.

Een goeie tip is ook om je hond niet recht op je af te laten komen. Een foto van opzij is ook heel mooi. De afstand tussen jou en de hond verandert dan niet zo snel, en misschien houdt je camera dat beter bij.

Hopelijk kun je hier over een paar dagen wat scherpe foto's van King posten. succes en veel plezier!!
Ik zou de muziek willen kennen waarvoor de staart van mijn hond de maat slaat!
Fallyn

Ongelezen bericht door Fallyn »

Ik vind het ontzettend mooie foto's (vooral die bovenste) dus heb geen idee wat er mis zou kunnen zijn
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Saskia schreef:Het probleem is eigenlijk heel simpel:
Je camera stelt zich scherp op een bepaald voorwerp zodra je de sluiter half indrukt. Op dat moment staat de scherpstelling van de camera vast. Omdat je hond recht op je afrent, is hij in die tiende seconde die je camera nodig heeft tussen scherpstellen en opnemen (sluiter openen) alweer een halve meter dichterbij gekomen. Dus is hij onscherp.

Zelfs met een snelle camera en snelle lens heb je dit probleem nog. Al is het wel een stuk minder. (afhankelijk van hoe snel je hond kan rennen).

Je moet je camera scherpstellen op een plek waar je hond nog moet komen. Dus, als je hond op je af komt rennen, richt dan je camera op een stukje grond dat een paar meter voor hem ligt. Druk de sluiter half in.
Als je hond op de plek is waar jij op hebt scherpgesteld, dan druk je de sluiter helemaal in.
Je camera zal dan meteen afdrukken en geen tijd verliezen met scherpstellen of lichtmeting. Je hond staat scherp in beeld.

Dit hele verhaaltje duurt maar een seconde of zo, en het vergt een beetje oefening om het goed te krijgen.

Een goeie tip is ook om je hond niet recht op je af te laten komen. Een foto van opzij is ook heel mooi. De afstand tussen jou en de hond verandert dan niet zo snel, en misschien houdt je camera dat beter bij.

Hopelijk kun je hier over een paar dagen wat scherpe foto's van King posten. succes en veel plezier!!
dat zeg ik ;)
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
Saskia
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Saskia »

sbientje schreef:
Saskia schreef:Het probleem is eigenlijk heel simpel:

dat zeg ik ;)
Wij doen de uitgebreide versie 8)
Ik zou de muziek willen kennen waarvoor de staart van mijn hond de maat slaat!
Plaats reactie