Tuigje?
Tuigje?
Ik zit met een vraag.
Ik wandel met Sem momenteel met een Gentle leader.
Ik weet het heel fout, heel stout van mij..
Maar ik wil er ook graag vanaf.
Ik heb de Gentle leader aangeschaft omdat ik hem met een gewone halsband eigenlijk niet kan uitlaten.
Hij trekt dan zo enorm dat het niet leuk meer is..
Nu wil ik eigenlijk wel graag van de Gentle leader af, vooral omdat het Sem heel erg irriteert en het maakt hem prikkelbaar.
Nu adviseerde mijn trainster een tuig.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Van welk merk? Wat voor tuig?
Of toch een andere oplossing?
Ik heb de eerste training op een gegeven moment de Gentle leader gewisseld voor de halsband maar ook de trainster beaamde dat dat nog maar even niet slim was..
Dus, mijn vraag : Heeft iemand een tip of ervaring?
Ik wandel met Sem momenteel met een Gentle leader.
Ik weet het heel fout, heel stout van mij..
Maar ik wil er ook graag vanaf.
Ik heb de Gentle leader aangeschaft omdat ik hem met een gewone halsband eigenlijk niet kan uitlaten.
Hij trekt dan zo enorm dat het niet leuk meer is..
Nu wil ik eigenlijk wel graag van de Gentle leader af, vooral omdat het Sem heel erg irriteert en het maakt hem prikkelbaar.
Nu adviseerde mijn trainster een tuig.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Van welk merk? Wat voor tuig?
Of toch een andere oplossing?
Ik heb de eerste training op een gegeven moment de Gentle leader gewisseld voor de halsband maar ook de trainster beaamde dat dat nog maar even niet slim was..
Dus, mijn vraag : Heeft iemand een tip of ervaring?
-
- Speurneus
Ik gebruik voor de moeilijke dagen en om te fietsen het anti-trektuig van Halti.
Je maakt het tuig met een dubbele lijn of een politielijn vast op de borst en op de rug. Op het moment dat hij weg vliegt of je onderuit trekt staat ie achterstevoren. Ik ben er iig erg tevreden over.
Voor het fietsen maak ik hem alleen op zn rug vast aan de springer. Ik gebruik dan een extra korte lijn aan zn halsband.
http://www.dursydog.nl/product/552/561/ ... as/230011/" onclick="window.open(this.href);return false;
Je maakt het tuig met een dubbele lijn of een politielijn vast op de borst en op de rug. Op het moment dat hij weg vliegt of je onderuit trekt staat ie achterstevoren. Ik ben er iig erg tevreden over.

Voor het fietsen maak ik hem alleen op zn rug vast aan de springer. Ik gebruik dan een extra korte lijn aan zn halsband.
http://www.dursydog.nl/product/552/561/ ... as/230011/" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes,
Els
Max, Voor altijd in ons hart.
Els
-
- Middelgrote hondenneus
Dex is op dit moment ook erg aan het trekken maar ik wil nog geen hulpmiddelen gebruiken en proberen om het af te leren, maar als hij nog zwaarder wordt gaat het wel lastig wandelen worden, vandaar dat ik even meelees.
Het tuig ziet er een stuk diervriendelijker uit dan een GL want met een GL trek je echt aan ze nek en met dit tuig begrijp ik aan ze borst?
Het ziet er trouwens wel ingewikkeld uit zeg op het plaatje met die 2 riemen
of ligt dan aan mij?
Het tuig ziet er een stuk diervriendelijker uit dan een GL want met een GL trek je echt aan ze nek en met dit tuig begrijp ik aan ze borst?
Het ziet er trouwens wel ingewikkeld uit zeg op het plaatje met die 2 riemen

-
- Speurneus
Het ziet er ingewikkelder uit dan het is. Ik gebruik gewoon 1 lijn met 2 musketonhaken (politielijn) die ik zowel op zn rug als op zn borstkas vast maak. Hij kan er gewoon mee lopen. Als hij braaf is maak ik de lijn alleen vast aan zn rug of aan zn borst, wat het makkelijkste uitkomt zeg maar
en als ie strontvervelend is gaan beide punten vast.

Groetjes,
Els
Els
-
- Speurneus
Ik heb een U-lead (van de Martin Gaus-webshop). Maar voordat ik die gebruikte heb ik eerst instructie gehad op mijn hondenschool. Dat is met hulpmiddelen wel wenselijk.
De U-lead helpt wel tegen trekken.
Een gewoon tuig heb ik ook, van Hurta, maar hier kan ik Keo niet mee uitlaten. Als hij dat aanheeft gaat hij juist voorop lopen en niet naast (ik denk doordat de sluiting op de rug zit).
Hij kan daar ook net zo hard mee trekken als met een gewone halsband.
Ik laat hem het meest uit met een gewone halsband en gebruik de U-lead voor "spannende" wandelingen waar ik kan verwachten dat hij erg zal gaan trekken. En ik gebruik hem ook als hij aan de lange lijn zit, zodat hij geen klappen op zijn nek krijgt als hij het eind van de lijn bereikt.
De U-lead helpt wel tegen trekken.
Een gewoon tuig heb ik ook, van Hurta, maar hier kan ik Keo niet mee uitlaten. Als hij dat aanheeft gaat hij juist voorop lopen en niet naast (ik denk doordat de sluiting op de rug zit).
Hij kan daar ook net zo hard mee trekken als met een gewone halsband.
Ik laat hem het meest uit met een gewone halsband en gebruik de U-lead voor "spannende" wandelingen waar ik kan verwachten dat hij erg zal gaan trekken. En ik gebruik hem ook als hij aan de lange lijn zit, zodat hij geen klappen op zijn nek krijgt als hij het eind van de lijn bereikt.
groetjes Juliette
Keo 26-03-2009
Harvey 30-07-2015

-
- Speurneus
Maar die Hurrtha tuigjes hebben geen vast oogje om aan vast te maken toch? Ik had ook zo'n tuig, maar vond het een onding. Hij trok er alleen maar harder door, en dat rottige aanlijn oogje schoot alle kanten op.
Met wat creativiteit nog wel vast gezet, maar daar is 38 kilo niet tegen bestand
Met wat creativiteit nog wel vast gezet, maar daar is 38 kilo niet tegen bestand

Groetjes,
Els
Els