Inbrekers...

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
milo
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Inbrekers...

Ongelezen bericht door milo »

Van de week liet ik King uit en liepen we op de steop achter mijn achtertuin langs. Er komt een busje aan met pools kentekennummer die naast mij stil komt staan. Ik, watje dat ik ben, denkt dat ik een busje ingetrokken ga worden, maar nee..
Ik zie mensen zitten en de bijrijder op een notitieblok aantekeningen maken terwijl hij naar een huis kijkt.
Gezien dit busje vaker rondrijdt en ik en mijn buren er een naar gevoel bij hebben, besluit ik om de politie te bellen. ( voorheen ook al gedaan)
Politie stelt me gerust en zegt dat het waarschijnlijk geen inbrekers zullen zijn, maar mensen die zoeken naar werk. (yeah, right!)
Ik loop verder, kom mijn buurman tegen en stel hem op de hoogte van de situatie.

Wat denk je? Dag later is er ingebroken bij mijn buren.

Nu vraag ik me écht af of King inbrekers zou grijpen. King vindt iedereen leuk en lief. Ik heb hem nog nooit lelijk zien doen tegen mensen.
Zou hij ineens in een wakkse hond veranderen of stappen inbrekers zo over hem heen en roven mijn huis leeg?

Hebben jullie ervaring? Ik ben benieuwd :)
:zwartpootje:Afbeelding:zwartpootje:
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Keo was altijd zo'n goedsul, die nooit blafte. Hooguit als hij uit zijn slaapje 's avonds wakker schrok en een deur bij de buren hoorde.
Maar toen zijn, op een nacht, mijn tuinstoelen gejat, uit de zijtuin langs het huis.
Keo had nog nooit 's nachts geblaft en nu wel 4 blaffen om 1 uur!
Ik heb uit de ramen gekeken, half slapend en niet echt goed. Maar 's ochtends kwam ik er dus achter dat die stoelen weg waren.

Dus ja... ze kunnen je verrassen! :)
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Mandy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Mandy »

Oh jeetje dat is eng zeg!! Maar ik zou banger zijn dat ze don weg lieten lopen of wat aan zouden doen dan dat ze mn spullen mee namen haha. Maar vaak voelen honden het wel aan als iets pluis is of niet, dus ik denk dat de kans groot is dat hij wel aan zou slaan...
richard

Ongelezen bericht door richard »

amber wel die pak hem
gisteren liep mijn vrouw buiten met amber en mijn dochter
en toen kwam de buurman even langs en kwam te dicht bij het kindje nou ze beet hem bijna in zijn hand en ze slaat ook aan als ze wat hoort
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Ik vind het erg dat de politie er niet naar ging kijken.. Hopelijk hebben ze daar van geleerd! Brr eng zeg :(
kirsten&cacao

Ongelezen bericht door kirsten&cacao »

Politie kan weinig doen met zo'n melding..
Ze kunnen daar moeilijk de hele nacht (om welke nacht zou het gaan) mensen neerzetten..

Ik ben hetmet je eens dat hoe ze reageren ook niet juist is, maar zolang er 'niets gebeurt' kunnen ze niets doen.
dinodap
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door dinodap »

http://www.labradorforum.nl/viewtopic.php?t=68904" onclick="window.open(this.href);return false;
milo
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door milo »

Ik heb kentekennummer doorgegegeven en al eens eerder een melding gemaakt. Op dat moment reed het busje rond dus politie had best kunnen kijken.. Maarja, wij hebben een grote hond dus hopelijk slaan ze ons over! ;)
:zwartpootje:Afbeelding:zwartpootje:
Anjess

Ongelezen bericht door Anjess »

Ik weet niet of die 2 van mij wat zouden doen.Ja, vrolijk kwispelend er op af rennen en kijken of ze koekjes hebben.....
Een tijd geleden is hier ingebroken in een boerderij waar ze 3 Mechelse herders hebben.Dat zou toch afschrikken zou je zeggen.Maar nee,ze hebben de Mechelaars frikandellen gevoerd en ze hadden geen kind meer aan ze.Dus:alles was weg.Dan heb je dus ook niks aan je waakhonden. :?
kirsten&cacao

Ongelezen bericht door kirsten&cacao »

Inbrekers zijn dus ook niet dom meer..

Hond krijgt frikandelletje... hond blij... inbreker nieuwe beste vriend ;)

Het blijft een eng idee hoor..
Ik heb ok altijd mijn ogen goed open.. vooral 's avonds als ik nog met de honden loop..
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Wil enCo »

Bij ons is al 2 keer het huis leeggehaald :( .De eerste keer hadden wij nog geen hond ,we waren net terug van vakantie,2 weken niks gebeurd en we gingen even gedagzeggen bij mn ouders .. alles weg! :(

De politie zei toen nog (om mij op te fleuren ws) : er is grote kans dat ze over een week of 2 ,3 weer terug komen, ze weten dat jullie dan weer alles nieuw hebben :D

Twee jaar later ging ik uit werken, ik droeg toen nog een uniform, ik zette mn zoon in de auto en ik ZAG dat er een vreemde auto geparkeerd stond met 2 mannen erin. Met van die grauwe koppen (oostblok) .Ik weet nog dat het me niet lekker zat toen ik weg reed en toch,ik had haast en dacht ,ach we wonen hier in een klein dorpje ,het zal toch niet?

Smiddag werd ik gebeld door mn vriendin die Buster altijd ophaalde smiddags: Je hele huis is leeggehaald ! TV, CD, Computer, zelfs mn beschuitblikken verzameling hadden ze meegenomen.

De politie was er ook , en lachend keken ze naar Buster, die met 4 poten in de lucht lag te slapen ,moe van zo veel visite op 1 dag :)

Daar hadden we ook niks aan . Kwa bewaking.
Van Co ben ik ook niet zeker.Hij is niet mis hoor, er komt niemand met kwaaie ideen bij mij in de buurt! Zolang je geen mens bent dan.

Nou ja, als hij maar blaft in elk geval snachts, dan los ik het verder wel op !
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Wil enCo »

Oh even mn verhaal compleet maken: ik droeg toen een uniform en zette mn zoon in de auto, dat was voor die kerels dus een teken dat ik voorlopig niet terug zou komen .

Verder was het klaarlichte dag: en heel veel mensen hebben die mannen gezien! Op hun gemak waren ze alles aan het inladen, ze droegen stofjassen.

de buren zeiden nog tegen elkaar : Goh die buren van ons die krijgen van alles nieuw zeker.

Maar ze zagen niet dat er alleen spullen IN geladen werden en niks uitgeladen :oops:

Zo geraffineerd zijn ze dus, die inbrekers :evil:
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008
TimA
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door TimA »

Als ik Juno nu zo zie, denk ik ook niet dat hij ooit een waakse hond zal worden, hij vind alles en iedereen leuk, misschien als het pupse eraf is dat hij wat waakser zal worden.. al heb ik liever dat het niet nodig is..

Wat dat betreft zijn de meeste labradors echte goedzakken, 1 brokje en juno is je vriend, haha..
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Max zal ze een welkom geven wat ze voorlopig niet meer zullen vergeten. Die gaat ervoor. Ik weet uit ervaring dat ie goed waaks is en dat een vreemde niet zomaar binnen kom als ik er niet ben. :D :D

Aan beide kanten bij de buren is al ingebroken, maar hier lopen ze door. Als ie blaft blaft ie goed. En zwaar, dat maakt kennelijk indruk.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
kelly1609

Ongelezen bericht door kelly1609 »

Ik hoop dat ze ons ook gewoon overslaan ;) ik weet natuurlijk niet hoe Joep reageert als er iemand binnekomt die er niet hoort.

Hij is er nu veel te klein voor maar ik hoop toch echt dat hij van zich laat horen..al ben ik bang dat hij meer een allemansvriendje is ;)

De hond van mijn oppasgezin is ook een allemansvriend maar je komt er niet in als je er niet hoort! Laatst belde er iemand aan, waarvoor is eigenlijk nog steeds onduidelijk. Maar Joy (de hond) liep mee naar de deur, zijn ogen trokken groen weg en hij begon te grommen. Die vent wist niet hoe snel hij weg moest. Joy was dus duidelijk genoeg ;) Hij beschermde zijn vrouwtje. Hoop dat Joep dat ook gaat doen!
Plaats reactie