Te dik of te dun
-
Karlien
- Speurneus

- Contacteer:
Te dik of te dun
Ik ben op zoek naar een tabel (in het verleden stond er hier ergens eentje) waarop je kan zien wanneer een labrador te dik of te dun is. Volgens mij waren er vijf types op te zien (zijkant en bovenaanzicht).
Iemand die me kan helpen? Google wil niet echt meewerken of verstaat niet wat ik bedoel.
Iemand die me kan helpen? Google wil niet echt meewerken of verstaat niet wat ik bedoel.
-
sbientje
- Speurneus

- Contacteer:
-
Karlien
- Speurneus

- Contacteer:
-
Bommel Achter 't Dijkje
- Speurneus

-
renate
- Speurneus

Nu heb ik een stomme vraag misschien.
Maar mijn Duitse herder ziet er van boven uit zoals op foto 3 en van de zijkant zoals foto 4.
Volgens de DA en onze oude GT is hij goed zo maar zelf vind ik hem eigenlijk te dun. Je kan zijn ribben heel goed voelen ( zit maar een dun laagje over ) maar je ziet ze niet zitten ( alleen als hij aan het rennen is zie je ze ).
Hij heeft een schofthoogte van 70cm en weegt nu ongeveer 40kg.
Zou hij dan te dun zijn of hij is dan toch goed?
Maar mijn Duitse herder ziet er van boven uit zoals op foto 3 en van de zijkant zoals foto 4.
Volgens de DA en onze oude GT is hij goed zo maar zelf vind ik hem eigenlijk te dun. Je kan zijn ribben heel goed voelen ( zit maar een dun laagje over ) maar je ziet ze niet zitten ( alleen als hij aan het rennen is zie je ze ).
Hij heeft een schofthoogte van 70cm en weegt nu ongeveer 40kg.
-
samantha
- Speurneus

Zoals je hem beschrijft lijkt hij me prima!renate schreef:Nu heb ik een stomme vraag misschien.
Volgens de DA en onze oude GT is hij goed zo maar zelf vind ik hem eigenlijk te dun. Je kan zijn ribben heel goed voelen ( zit maar een dun laagje over ) maar je ziet ze niet zitten ( alleen als hij aan het rennen is zie je ze ).Hij heeft een schofthoogte van 70cm en weegt nu ongeveer 40kg.
En ik zou ook gewoon op je DA vertrouwen wat dat betreft, ik neem aan dat die hem gezien/gevoeld heeft?

In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000 / 07-11-2011 en Babs 20-12-2005 / 18-10-2012
-
renate
- Speurneus

Ja de dierenarts heeft hem gezien en gevoeld. Zelf vind ik hem dun maar dat komt waarschijnlijk ook omdat Basco niet zover invalt bij zijn heupen als Ghost. Het zijn wel 2 verschillende rassen maar stiekem vergelijk ik eigenlijk altijd een beetje
Dank je wel voor je antwoord dan zal hij inderdaad wel goed zijn. De meeste honden die ik hier in de buurt zie lopen zijn ook een stuk/stukje dikker dan mijn mannen en dan lijken het al snel spinnetjes
Dank je wel voor je antwoord dan zal hij inderdaad wel goed zijn. De meeste honden die ik hier in de buurt zie lopen zijn ook een stuk/stukje dikker dan mijn mannen en dan lijken het al snel spinnetjes
-
samantha
- Speurneus

Je moet het inderdaad echt per individuele hond bekijken.renate schreef:Ja de dierenarts heeft hem gezien en gevoeld. Zelf vind ik hem dun maar dat komt waarschijnlijk ook omdat Basco niet zover invalt bij zijn heupen als Ghost. Het zijn wel 2 verschillende rassen maar stiekem vergelijk ik eigenlijk altijd een beetje![]()
Als er veel dikkere honden in de buurt zijn kan ik me voorstellen dat de jouwe spinnetjes lijken, maar jij denkt aan hun gezondheid en dan is dit het beste

In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000 / 07-11-2011 en Babs 20-12-2005 / 18-10-2012
-
Jamiedepemie
- Hele grote hondenneus

Ik vertrouw een van de DA ('t is een maatschap) absoluut niet voor wat betreft het gewicht van de hond.
Die mafkees zegt dat Jamie eruit zou moeten zien, zodat de mensen op straat zich afvragen of deze hond wel te eten krijgt.
Nou naar zo'n advies luister ik niet.
Die mafkees zegt dat Jamie eruit zou moeten zien, zodat de mensen op straat zich afvragen of deze hond wel te eten krijgt.

de banner is fantastisch mooi gemaakt door Monika
-
Karlien
- Speurneus

- Contacteer:
-
Karlien
- Speurneus

- Contacteer:
Helemaal off topic; maar ik moet bekennen dat ik wat betreft het gewicht toch ook wel afga op mijn eigen kritische blik; ribben voelen, maar niet zien.Jamiedepemie schreef:Ik vertrouw een van de DA ('t is een maatschap) absoluut niet voor wat betreft het gewicht van de hond.
Bij een herder is dat trouwens moeilijker; mijn Iron was dikwijls ook op het randje van te mager. Met al die haren zie je dat moeilijker, je ziet het pas goed als ze nat zijn geweest.
-
renate
- Speurneus

Bij een herder is het inderdaad moeilijker te zien.Karlien schreef:Helemaal off topic; maar ik moet bekennen dat ik wat betreft het gewicht toch ook wel afga op mijn eigen kritische blik; ribben voelen, maar niet zien.Jamiedepemie schreef:Ik vertrouw een van de DA ('t is een maatschap) absoluut niet voor wat betreft het gewicht van de hond.
Bij een herder is dat trouwens moeilijker; mijn Iron was dikwijls ook op het randje van te mager. Met al die haren zie je dat moeilijker, je ziet het pas goed als ze nat zijn geweest.
Als ik naar Basco kijk zie ik zo of hij iets te dik is of goed is.
Maar bij Ghost is dat een stuk moeilijker want hij heeft een hele dikke vacht en dan zie je het niet zo goed. Als ik op voelen af ga zeg ik hij is precies goed maar als ik op zijn uiterlijk af ga lijkt hij ontzettend mager en te dun en dat maakt het moeilijk om te beslissen of hij nu goed is of toch wat mag aankomen.
Ik zal deze week eens proberen wat goede foto's te maken van beide van de boven kant gezien en van de zijkant gezien dan kan je zien wat een verschil er bij beide rassen te zien is.