Pups die in maart bij hun baasjes komen wonen topic

Plaats hier je foto's van Labradors. Maximale maat 800x640 pixels.
Jose

Ongelezen bericht door Jose »

Maggie trekt alleen als we net weg zijn of als ze iets boeiends ruikt. Ze loopt vaak keurig mee. Ze is alleen helemaal larisch van de lijn die aan haar vast zit en die wil ze graag in de bek hebben. Af en toe krijgt ze het handvat en dan loopt ze keurig mee. Maar als ze dan klaar is met p & p en snuffelen, heeft ze alleen nog maar aandacht voor die lijn hahaha. Dan loopt ze me bijna voor de voeten, maar ze trekt niet :D

Hoe gaat het bij jullie met los lopen? We hebben één losloopgebiedje (echt heel klein, met tien minuten ben je er doorheen) en een gebied waar we haar gewoon los laten (een boerenweggetje) omdat er niemand komt. Hier zit aan de ene kant een sloot en aan de andere kant een sloot, dus als ze niet naar de overkant zwemt dan kan ze geen kant op. dit gaat steeds beter. Als ik 'hier' roep, dan komt ze heel vaak al snel op me af gerend! :D Soms is de aandacht ook ergens anders en dan kun je roepen wat je wilt, maar goed.. We blijven oefenen :D
Marleen

Ongelezen bericht door Marleen »

Haha wat een model hondje zeg die Maggie :D Jim trekt wel als een gek, maja dat is natuurlijk ook wel mannelijk bloed haha! Hij heeft nu een bandje dat om zn neus loopt, dan zit de riem onder aan vast door een ringetje. Als hij dan trekt, gaat het bandje om zn neus wat strakker en dat vindt hij natuurlijk niet zo fijn. Daardoor is hij wel te houden. Me moeder en ik hebben lichamelijk allebei het 1 en ander, anders zouden we hem niet eens uit kunnen laten. Dus dit is voor ons een perfecte oplossing. Zodra je hem matst en het bandje niet om doet trekt hij je haast omver haha, wat een boef ook!

Jim kan echt totaaaal niet los lopen. Hij vindt de wereld 1 grote speeltuin en rent en huppelt er op los en komt vooral niet terug. Je kan hem lokken wat je wil met koekjes en dergelijke maar hij wil niet terug. Toch veel leuker om zo rond te drentelen.. Hij zal wel gek zijn :wink: Ik durf het ook niet zo goed meer hoor. Mijn moeder is eens de hele avond bezig geweest met nog 2 honden bezitters om hem te vangen.. Dus ik kijk wel uit. Wel hebben we nu zon riem die uitrolt voor in het bos enzo, dat vindt hij wel ontzettend leuk. Dat is ook echt heel leuk om te zien. Dan huppelt hij een eind vooruit en dan stop dat ding met rollen en dan kijkt hij een beetje droevig achterom en dan snuffelt hij wat, loop je voorbij en dan holt hij een eind naar voren etc.

Ik kan wel ontzettend genieten van Jim om me heen te hebben. We wouden zo graag een hondje altijd. Door de scheiding van me ouders (mijn vader wou nooit) kon het eindelijk. Geniet elke dag van hem. Kan het soms nog niet eens geloven dat hij echt blijft en van ons is. Maar volgens mij zijn jullie ook ontzettend gek met jullie kleine boef :wink:
Jose

Ongelezen bericht door Jose »

Wij hebben inderdaad voor de tochtjes door drukkere gebieden ook een rollijn. Met veel honden in de buurt durven wij Maggie niet los te laten. Maggie doet dan idd precies hetzelfde. Ook vind ze deze lijn leuk om in de bek te hebben maar die vliegt wat sneller weg. Dan huppelt ze weer achter die lijn aan hahah! Echt een maf gezicht. :D Zoals je zegt: Maggie is een modelhondje :P

Ohja, nog een gewoonte van Maggie:
- Wanneer ze iets lekkers krijgt (lees pens staafje o.i.d.) dan wordt ze helemaal gek. Ze gaat dan net doen of het leeft en springt er op een uitdagende manier omheen. Als de snack op een kleedje ligt, dan gaat ze het kleedje met haar poten wegduwen, waardoor de snack 'ineens' een onverwachtse beweging maakt! :lol: Pas wanneer dit ritueel naar haar idee voorbij is, eet ze 'm op!

Wij wilden ook altijd heel graag een hondje. Vader wilde inderdaad ook niet, omdat we 'volgens hem' te vaak weg zijn! We hebben hem overgehaald en nu wil 'ie niet meer anders. En wat betreft het alleen zijn: misschien elke dag 2-3 uurtjes? Dan is er vaak wel weer iemand thuis! :D
Ik geniet ook erg van Maggie. Ze heeft haar 'gekke gewoontes' en daar kan ik altijd ontzettend om lachen. Daarnaast is het een knuffeltje. Ik ben helemaal gek op d'r!
Plaats reactie