Wat moet ik doen??

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
Joni

Wat moet ik doen??

Ongelezen bericht door Joni »

Ik zit een beetje met een probleempje.
Sinds een tijdje train ik nu met Sem bij iemand en ik weet niet of ik daar een super goed gevoel over heb..
Aan de ene kant voel ik me er dus niet goed bij ( heb me ook al een keer afgemeld voor een les, omdat ik tegen op zag ) en aan de andere kant denk ik dat ik misschien wel gewoon moet doorzetten en dat ik een zeur ben.
Ik zal het even uitleggen:

Sem is een hyper sensitief hondje.
Hij wordt snel erg druk van allerlei prikkels.
Nu trainen we met een groepje van 4.
Dat is voor Sem al erg spannend.
Hij reageert dat voornamelijk op mij af door enorm in de riem te gaan bijten en hangen.
Nu moet ik zeggen dat ik vind dat we een boel aan de kant zitten ivm uitleg en individuele aandacht.
Dat snap ik allemaal best, maar sem trekt dat gewoon niet.
Hij vind dat tè spannend en gaat dus vervolgens lopen "klieren" wat voor mij weer ergernis opwekt etc.
Daarbij komt nog dat ze de afgelopen keer mij erg gekwetst heeft met een opmerking.
"ze had in haar leven ooit 1 leuke labrador ontmoet"
Ze noemde hem bij naam en ik ken hem wel (en het is niet Sem )
Ik vond dit erg kwetsend.
Daaruit maak ik op dat mijn hond niet leuk is????
Ja, ik geef toe, er is nog een boel te doen, maar een hond gewoon als : niet leuk betitelen vind ik niet kunnen.
Ik zit er erg mee in mijn maag.
Moet ik stoppen en ergens anders gaan trainen? ( heb nog iemand anders op het oog die ook via kalmerende signalen traint )
Of moet ik doorzetten?
Hm... moeilijk hoor.
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Joni, ik heb geleerd om mn gevoel te volgen. Als ik dit zo lees gaan mn nekharen al staan en ik zou zelf dus een andere trainer zoeken. Dan maar een zeur.. lekker belangrijk wat een ander van je vind. :wink:
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
laika
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door laika »

ik zou ook zeker bij een ander gaan als de hond al zo is en jij je daar niet goed bij voelt breng je ook over op je hond dus dat is dubbel voor hem zoek iets waar jullie je beiden goed bij voelen en als je moet wachten kun je hem dan niet afleiden ergens mee??
succes
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008
Guus

Ongelezen bericht door Guus »

Ik zou naar een ander gaan, zeker als je je er niet prettig bij voelt.
en als ik dit zo lees, ben je geen zeur, maar he b je helemaal gelijk.
Succes
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Ik volg ook altijd mijn gevoel. Het is wat Linda zegt, als jij je er niet prettig voelt dan voelt je hond dat aan. En het zou juist leuk moeten zijn voor beide toch! :wink:
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Aldinne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Aldinne »

Gelijk naar een ander gaan!!!! :klasse:
Als je cursusleider al zo'n opmerking maakt.. :mad: Vind dat echt niet kunnen.. :twisted:
En zo te lezen is jouw gevoel er ook niet naar, dus gewoon op zoek gaan naar wat anders.. :wink:
Groetjes Marloes, lebbers van Kai, Zepp, Jula & Pleun :bruinpootje: :zwartpootje: :bruinpootje: :zwartpootje:
Afbeelding
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Pandora »

Een training volgen met je hond hoort in de eerste plaats leuk/positief te zijn. Het is immers leuk om met je hond ergens aan te werken, maakt niet uit waaraan 8)
Het kan best wel eens zijn dat je een keer baalt van een training omdat het niet zo goed ging of omdat je hond liep te kwallen maar als het stuctureel niet goed voelt en je gaat eigenlijk met tegenzin dan zou ik een andere training zoeken want dan gaat het niet werken.
Zo'n hyper sensitief hondje voelt al lang dat jij ook niet op gemak bent en kan dus nooit presteren wat je graag zou willen.
Volg je gevoel want dat straal je ook uit naar je hond :wink:

Een trainer die Labradors niet leuk vindt hoort niet op een hondenschool waar alle rassen mogen komen want (en dat is mijn ervaring) Labradoreigenaren zijn over het algemeen wel de mensen die trouw iedere week komen, door weer en wind, of het nu goed of minder gaat, ze zijn er altijd!
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
Joni

Tja, feit is dat de trainster zelf idolaat is van een bepaald ras en zo`n hondje zit ook in onze groep.
Hij doet het dan ook altijd goed ( ja, ze trainen ook al 4 jaar bij haar )
Als Sem zo hangt in de riem is hij niet af te leiden, ook niet met een voertje.
De tweede les was het zo erg dat de trainster wou ingrijpen en Sem naar haar snauwde.. ( zou ze hem daarom niet mogen?? Hm.. )
Ik vind het wel lastig, heb al voor 10 lessen betaald en heb er dus nog 6 over..
Mijn andere optie is een stuk verder weg.
Maar dat is zowiezo privè les.
Dat lijkt mij wel goed met Sem nu, 1 op 1 aandacht voor de problemen.
En dan komen later de leuke oefeningen wel eens.
Ik heb haar ook gemaild over de situatie.
Dinie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Dinie »

Trainen met je hond doe je voor je plezier. Samen iets ondernemen moet wel leuk blijven en ik denk dat dit in jouw geval niet is.
In feite moet je 'balen' als je eens niet naar de les/training kan. :wink:

Ik zou in jouw geval op zoek gaan naar iets anders en dan weer met volle teugen gaan genieten.
Natuurlijk is het vervelend dat je geld betaald hebt voor de trainingen, maar met tegenzin naar de training gaan is vele malen erger, lijkt mij.
:zwartkopje: Ciba (Ciba van Budiliumhof) 22-10-2005 ~ 25-4-2008
:zwartkopje: Yara (Raspberrycream van Budiliumhof) 7-3-2008
FunnyNina
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door FunnyNina »

Ik ben het met de andere eens het moet voor jullie beide leuk zijn.
Ik zou dus ook naar een andere trainer/ster gaan.
Succes.
brigitte064
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door brigitte064 »

Zoals alle anderen ook al zeggen, trainen is in wezen niets anders dan samen een spel spelen :) en dat hoort op zijn minst leuk te zijn, ook als het eens een keertje niet zo goed loopt :wink:

Als het nooit lekker loopt, en jij het spelletje niet leuk vindt, dan vindt jouw hondje er al helemaal niks aan...en zal hij dat ook laten merken.
Kortom, jammer van het geld..maar al helemaal jammer van jullie tijd saampies, dus hop op naar een andere trainer, die jullie wel "leest" en begrijpt hoe hij jullie iets kan leren op een leuke manier :klasse:
Afbeelding
Naomie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Naomie »

... ga eens kijken bij andere trainingen / hondenscholen hoe het er daar aan toe gaat. Ook al moet je er verder voor reizen.... soms brengt het je veel meer plezier.

Een gevoelig hondje merkt gelijk dat jij niet lekker in je vel zit en reageerd hierop. Daarnaast is het zo dat een trainer wel van de humor/ boevigheid / speelsheid etc van een labrador moet houden want anders werkt de training niet, tenminste niet voor mij.... zo wie zo moet de trainer van allerlei rassen/hondjes / karakters houden want anders werkt dat niet, vind ik. en grappig genoeg... als zij inderdaad maar 1 leuke lab in haar leven heeft meegemaakt en dit zegt... dan voelt ook jouw hondje dat hoor....

Jammer van het geld, maar ik zou dit voorval en mijn gevoel bespreken met haar, de rekening betalen en verder kijken.
Afbeelding
LoveLab

Ongelezen bericht door LoveLab »

Het is zo belangrijk dat jij je goed voelt bij een training/instructeur!! Je hondje voelt dit natuurlijk ook!

Snap dat het vervelend is dat je al vooruitbetaald hebt, maar ik zou echt even verder kijken! Zo'n opmerking vind ik echt not done! Als instructeur doe je zoiets gewoon niet!

Jammer dat je zo ver weg woont! Ik zou nog wel een labje in mijn groep willen hebben hoor, heb er pas 3!! Alle 3 blond en alledrie 10 weken oud, word nog leuk om die namen uit elkaar te houden!

Ik heb ook een duidelijke voorkeur voor bepaalde rassen, maar tijdens mijn lessen behandel ik iedereen zoals ik dat ook behandeld zou willen worden. Ik benoem altijd de sterke punten van de rassen die ik in de groep heb, een eigenaar wil toch het gevoel hebben de leukste hond te hebben?! Dat is iets waar ik erg op let, dat ik niet mijn voorkeur de bovenhand laat hebben in mijn lessen!
beertje4

Ongelezen bericht door beertje4 »

Ik kan je geen advies geven want ik heb het zelfde verhaal. trekken aan de riem geen aandacht voor degene die hem vast heeft. maar het verschil bij mij is dat zijn deze week gaan overleggen op de cursus hoe ze het verder gaan aanpakken want dit moet doorbroken worden.
Joni

Heb je er ook zo`n spierpijn van Beertje??
Sem heeft maandag zo aan de riem gerukt dat mijn linker arm helemaal beurs is van de spierpijn..
Plaats reactie