eten overgegeven in bench

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
gizmoo1

eten overgegeven in bench

Ongelezen bericht door gizmoo1 »

Ik kwam zo juist thuis en onze pup (10 weken) zat in mn bench. Tot mn verrassing zag ik dat hij zn eten had uitgespuugd(overgegeven) Hij had om half 8 brokken gekregen (geweekt) en om 9 uur is hij in ze bench gegaan( tussen door natuurlijk nog geplast en gepoept), toen ik dus om 11 uur thuis kwam zag ik het. Volgens mij was het net gebeurd want hij zat er nog aan te eten. Wat zou er aan de hand zijn? Hij is wel vaker 2 uur alleen geweest zonder probleem. Hij is verder wel levendig, zit nu op zn bot te kauwen en eetlust heeft hij ook gewoon. Moet ik op iets letten, maak me zorgen!
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

tsja dat ligt er aan wat er meer aan de hand is.

honden spugen om zoveel dingen

pups eten vaak steentjes of dingetjes op, zit dat in de maag en komt ut niet in het darmkanaal kan het gaan irriteren en gaan ze spugen

of te snel gegeven, maar meestel spugen ze het er vrij snel na het eten weer uit

of stress/vermoeidheid dat hebben puppen vaak

of een kleine maagonsteking of iets

zou het even afwachten, nog een x eten geven ontlasting ff in de gaten houden en kijken wat er dan gebeurt, is het weer mis, dan ff naar de da voor de zekerheid (geen dagen wachten he, tis een fragiel puppekind)
al me kinders uitgevlogen
luckylabrador
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door luckylabrador »

Ik zou me geen zorgen maken, is voor een pup heel normaal, maagje moet nog wennen aan van alles, hier als pup vaak gebeurd maar het zijn nu fantastische labjes van bijna 8 en 5 jaar 8)
:zwartpootje:Finn 29-11-2014
:blondpootje:Floyd 6-05-2011
:zwartpootje:Bolton 23-3-2006 (overleden 16-9-2013)
:bruinpootje:Chester 22-12-2002 (overleden 3-3-2011)
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Keo heeft ook af en toe wel eens gespuugd als pup. Maar vandaag ook nog en ja hoor... er zat weer een takje tussen. Dat is meestal het geval, dat hij iets opgegeten heeft wat niet lekker is gevallen. Ik inspecteer het braaksel daarom meestal ook even (wel met handschoenen aan) :kots:
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
marleen_vb

Ongelezen bericht door marleen_vb »

Blaize had het vaak omdat hij inderdaad ook te schrokkerig was. Ik zou me er niet al te druk om maken als het bij die ene keer blijft. Blaize is een keer een hele dag ziek geweest waarbij hij meerdere malen per dag overgaf en erge diarree had en toen ik naar de dierenarts ging zei ze dat ik me er niet al te druk om moest maken omdat een pup wel een week zonder eten kan - belangrijkste is dat ze goed blijven drinken!
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

???????????????????? :shock: :shock:

:evil: een pup een week zonder eten???? is die wel dierenarts????

een pup kan zeker geen week zonder eten, een dagje... maar dan gaat ie toch beginnen te verzwakken ook met alle gevolgen vandien, die zelfs onherstelbaar kunnen zijn...
al me kinders uitgevlogen
marleen_vb

Ongelezen bericht door marleen_vb »

Ja, ik was er zelf ook nogal verbaasd over. Maar Blaize was toen ook wel wat 'vol'. Ze zei; als het moet kan hij zelfs een week zonder eten. Misschien net hoe je het opvat? Gelukkig was het bij ons niet van toepassing. Blaize at de dag erna weer volop!
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Ik zou hem na het eten nog even laten plassen en daarna z'n bench in.
Het eten moet zakken, dus als je hem na het eten nog 1,5 uur laat spelen dan krijgt het niet echt de kans om te zakken.
Na het eten is uitbuiken, dan is de kans op spugen of erger (maagkanteling) veel minder.
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
Plaats reactie