Verharen

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
Eva Grootenhuis

Verharen

Ongelezen bericht door Eva Grootenhuis »

Hoi allemaal!

Enjoy (onze hond) verhaart echt het gehele jaar door, het maakt niet uit of het zomer of winter is! We hebben al allerlei middeltjes geprobeerd zoals schapenvet en zalmolie... Werkte beide niet! Maar ook hebben we een periode haar dagelijks geborsteld maar dit maakt ook geen verschil!

Heeft iemand hier ervaring mee? En een idee wat wel kan helpen? Of is dit gewoon iets wat bij een labrador hoort?

Groetjes! Eva
Anita Straalman

Ongelezen bericht door Anita Straalman »

Geef je brokken als voer of kvv?
Dat maakt ook wel degelijk verschil :)
Eva Grootenhuis

Enjoy krijgt alleen brokken het merk is: Royal Canin...
Anita Straalman

Dat merk hebben wij ook gegeven. Toen wij over gingen op kvv verhaarde ze nauwelijks meer. Wel natuurlijk in de 2 periodes van haar jaar maar aanzienlijk minder.

Nou wil ik niet zeggen dat je gelijk moet overstappen op kvv :D maar het is het overwegen waard.

Misschien dat de andere nog tips hebben
Eva Grootenhuis

Ja inderdaad, is wel iets om over na te denken! Nu is het wel zo dat Enjoy al 9 jaar dit voer krijgt.. zou het niet erg zijn om over te stappen? En kun je iets vertellen over KVV?
Anita Straalman

Overstappen is niet erg. Wel kan het zijn dat Enjoy ontgiftingsverschijnselen krijgt. Deze verschijnselen treden doordat de stoffen die in brokken zit uit het lichaam van Enjoy worden gebonjourd.
Het kan dan zijn dat Enjoy ineens dunnere ontlasting krijgt, vieze ogen krijgt of misschien een stinkende vacht. Eerst lijkt het verharen erger te worden maar zodra Enjoy gewend is aan kvv willen ze vaak ook niets anders meer ;)

Kvv is op meerdere plekken te koop. Je hebt wat bij de supermarkten maar dit zijn over het algemeen de goedkopere versies. Wij geven zelf carnibest. Deze is te verkrijgen bij de dierenwinkel. Maar niet overal geloof ik. Ik zou eens gaan googlen als ik jou was :) Ook op dit forum vind je hier veel informatie over
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Hier eten de honden NRV (natuurlijk rauwe voeding) vlees, botten, vis, orgaan e.d. maar ze verharen enorm. Ik zou me dus niet blind staren op het veranderen van voer vanwegen het verharen.
Onze honden verharen zo erg omdat ze binnen leven, warm/koud verwarming aan enz. Honden die buiten leven hebben daar stukken minder last van.
Zoals ik al zei, mijn honden eten alle drie vers vlees, maar ik kan 2x daags een complete hond aan haar van de vloer halen :? dus dat geeft totaal geen garanties.
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
Anita Straalman

Lunatic schreef:Hier eten de honden NRV (natuurlijk rauwe voeding) vlees, botten, vis, orgaan e.d. maar ze verharen enorm. Ik zou me dus niet blind staren op het veranderen van voer vanwegen het verharen.
Onze honden verharen zo erg omdat ze binnen leven, warm/koud verwarming aan enz. Honden die buiten leven hebben daar stukken minder last van.
Zoals ik al zei, mijn honden eten alle drie vers vlees, maar ik kan 2x daags een complete hond aan haar van de vloer halen :? dus dat geeft totaal geen garanties.
Mijn excuses dan! De mensen die ik ken zweren er bij dus ik dacht dat het eigenlijk altijd van toepassing was.. :roll:
Jan&Sanne

Ongelezen bericht door Jan&Sanne »

Wij hebben jaren brok gevoerd en ook onze honden bleven het gehele jaar door verharen. Nu zijn wij sinds augustus overgestapt op KVV en het eerste dat mij op viel was dat zij veel strakker in hun vacht zaten en amper meer verharen.
Maaarrrr...........de overstap was een heel gedoe. We stapten over omdat de Engelse Bulldog last had van allergien maar opeens kreeg onze Labrador na het overstappen op KVV verschrikkelijke jeuk. Die bleek allergisch voor kip en rund en voordat je daar dan achter bent.
Kortom......bezint eer ge begint. Moet eerlijk zeggen dat ik niet zo snel meer brok ga voeren maar kan niet zeggen dat het overstappen een makkie was. :wink:
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Hier na ruim 6 jaar brok overgestapt op Barf (bones and raw food) maar het verharen is niet bepaald gestopt. Net als Linda kan ik een hele nieuwe hond breien van het jaar wat ik hier vind. :?

Niet te vaak borstelen, zalmolie en lekker zwemmen of douchen helpt al een heel eind.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Anita Straalman schreef:
Lunatic schreef:Hier eten de honden NRV (natuurlijk rauwe voeding) vlees, botten, vis, orgaan e.d. maar ze verharen enorm. Ik zou me dus niet blind staren op het veranderen van voer vanwegen het verharen.
Mijn excuses dan! De mensen die ik ken zweren er bij dus ik dacht dat het eigenlijk altijd van toepassing was.. :roll:
Geen excuses nodig hoor, het kan per hond verschillen hè, ik lees het wel vaker hoor, maar hier helaas geen enkel verschil :D
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
Jose

Ongelezen bericht door Jose »

Ik heb in de omgeving allemaal tips gehoord over het geven van karnemelk. Na onderzoek op internet (gedaan door vriendlief) kwamen we tot de conclusie dat karnemelk goed voor de hond is en dat verharen hierdoor minder wordt! Mijn zwager heeft twee cane corso's en 1 daarvan verhaarde ook heel erg. Sinds hij karnemelk krijgt elke dag (dit gebeurt nu net een week), is het aanzienlijk minder geworden. In principe is één kopje karnemelk per dag al genoeg! Misschien is dit een goede tip?

Als dit juist niet goed is voor de hond, dan hoor ik het natuurlijk graag! Maar voor zover ik heb gevonden is dit juist wel goed! Daarnaast gaat karnemelk ook vlooien en teken tegen, omdat de zuurgraad van de huid verandert. Vlooien en teken houden niet van de zuurgraad die ontstaat ;)
honesto do campo verde

Ongelezen bericht door honesto do campo verde »

Polka gaat 3 x per jaar naar de trimster, even ontwollen. Dat helpt enorm goed en ook zet ik haar eens in de zoveel tijd onder de lauwe douche, gewoon even afspoelen.
vlees, zalmolie, schapenvet, furminator...het helpt hier helemaal niets :?
Bommel Achter 't Dijkje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bommel Achter 't Dijkje »

Bommel verhaart 1 week per jaar minder en dat is meestal in de zomer :D (als we de hele dag buiten zijn.)
Ik kan ook een tapijt maken van zijn haar :D

:blondpootje:
Een dag zonder hond, is een gemis.
Bommel r.i.p. miss you :blondpootje:
02-06-2007 :blondpootje: 27-11-2014
Mark
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Mark »

Wij zitten hier aan 1 volle stofzuigerszak per maand enkel en alleen aan haar van Zora
Tinny: raszuivere kruising (01/01/98-12/04/08 )
Benji: Kruising en ons duveltje (30/01/08-24/05/08 )
Zora: labrador in hart en nieren (06/06/01-10/04/14)
Vicky: lieve knuffelbeer
Plaats reactie