Eerst en vooral was zijn oogje nog niet genezen en daarbij is Wobbe de laatste tijd vooral tijdens het wandelen erg loom. (heb een vijftal weken hier verteld dat hij iets aan zijn oogje en oortje had; waarschijnlijk tak in zijn oog gekregen) Vermits het volgende maand weer tijd was voor de jaarlijkse spuiten, heb ik deze ook nu maar al laten geven en vermits Wobbe sedert een aantal maanden meer dan een geweldige eetlust heeft, echt tegen het abnormale, vond de dokter het aangeraden om even te testen of hij geen suikerziekte had. Na een pijnlijke prik in zijn oor
Dan opnieuw kleurstof in zijn oog gedaan om het letstel te bekijken.
Na vijf weken zit het er nog altijd. Omdat ik hem al vier weken met druppels heb behandeld, moet ik hem nu nog tien dagen behandelen met twee verschillende soorten zalf. Niet makkelijk, want hij knijpt zijn oog altijd keihard dicht
De da heeft ook nog eens naar het hartje en de longen geluisterd maar dat bleek allemaal in orde. Dus hoe het komt dat hij nu zo loom is de laatste maanden, daar heb ik nog geen verklaring voor. Of misschien toch dan dat hij na de laatste zware leveroperatie in juni niet zo goed gerecupereerd is. Dat in combinatie met zijn leeftijd. Hoop ik dan maar.
In elk geval : als het oogletsel binnen tien dagen niet genezen is, gaan ze terug een volledig bloedonderzoek doen.
En in januari terug een echo om te kijken hoe het met de lever is gesteld.
Eigenlijk heb ik niet zo veel zin in die echo, uit angst voor het resultaat.
Maar ja.... het zal wel moeten..... je kan toch je hoofd niet in het zand steken..... En natuurlijk hoop ik vooral dat het positief nieuws zal zijn.
De ongerustheid blijft toch altijd sluimeren. (zou hij toch weer iets serieus onder de leden hebben en daardoor zo loom zijn ?......denk ik dan)
Groetjes
Martine en Wobbe