Beste allemaal,
Inmiddels heb ik de huidige eigenaresse van Lizzy nogmaals gesproken en een afspraak gemaakt om morgen naar haar de gaan kijken. Omdat ik nog niet wist hoe Lizzy haar gedrag tijdens het uitlaten is, heb ik hiernaar gevraagd. Er werd me verteld dat ze op zich wel goed luistert. Tijdens kleine wandelingen loopt ze aan de lijn vanwege het verkeer, tijdens de lange wandelingen loopt ze los. Het schijnt alleen zo te zijn dat wanneer ze een konijn/eend ziet ze ineens weg kan zijn, ze luistert dan niet naar haar naam en komt pas na een poosje terug!
Hier ben ik niet zo blij mee en heb hierover ook al een bericht geplaatst op het forum onder het kopje 'gedrag'. Ik wil graag dat een tweede hond eigenlijk net als Enjoy gewoon los kan lopen tijdens het wandelen en dat ik gewoon ontspannen met ze kan lopen zonder het idee te hebben dat ze ineens weg is... Enjoy blijft namelijk altijd in m'n buurt... in de 9 jaar dat ze bij ons is, is ze nog nooit weggelopen!
Wat vinden jullie hiervan?
Groetjes! Eva
Wel/geen tweede volwassen labrador erbij?
-
witje
Een tweede hond erbij is erg leuk, wij hebben sinds 2 maanden Massi erbij, een bruine lab van 4. Kaatje en hij konden het van begin af aan goed vinden, hoewel Kaatje even duidelijk moest maken dat zij niet van zijn rijgedrag gediend was, maar dat was met 2 grote snauwen van Kaatje wel bekeken.
En dat los lopen, uitproberen, steeds terugroepen met snoepjes, als ze aan je stem gewend is luistert ze veel beter, is mijn ervaring met Massi.
Veel succes, en genieten!
Marijke
En dat los lopen, uitproberen, steeds terugroepen met snoepjes, als ze aan je stem gewend is luistert ze veel beter, is mijn ervaring met Massi.
Veel succes, en genieten!
Marijke
-
Elly H
- Speurneus

- Contacteer:
-
Eva Grootenhuis
Dus het zou volgens jullie wel afgeleerd kunnen worden dat ze ineens hard achter dieren gaat aanrennen en vervolgens niet luistert wanneer ze teruggeroepen wordt?
Vanmiddag gaan we kijken! Ben toch wel heel erg benieuwd hoor!
Maar ik heb Geritte ook een mail gestuurd, omdat zij herplaatsingen coördineert met onze wensen voor een eventuele tweede hond! Ook heb ik de voicemail van de Nederlandse Labrador Vereniging ingesproken, omdat ook zij herplaatsingen regelen. Dus ben benieuwd of we hier reactie op krijgen!
Alvast fijn weekend!
Groetjes!
Maar ik heb Geritte ook een mail gestuurd, omdat zij herplaatsingen coördineert met onze wensen voor een eventuele tweede hond! Ook heb ik de voicemail van de Nederlandse Labrador Vereniging ingesproken, omdat ook zij herplaatsingen regelen. Dus ben benieuwd of we hier reactie op krijgen!
Alvast fijn weekend!
Groetjes!
-
Zeeuwse labjes
- Hele grote hondenneus

- Contacteer:
Je hebt nooit een garantie dat het afgeleerd kan worden, maar het is wel mogelijk. Het betekent echter wel dat je dat vanaf het allereerste moment dat ze bij jullie is heel erg goed moet oefenen. Want juist die eerste weken zal ze erg haar best doen om zich aan te passen aan de regeltjes van haar nieuwe roedel.Eva Grootenhuis schreef:Dus het zou volgens jullie wel afgeleerd kunnen worden dat ze ineens hard achter dieren gaat aanrennen en vervolgens niet luistert wanneer ze teruggeroepen wordt?
Alvast fijn weekend!
Groetjes!
Pas na een paar weken zal gaan proberen waar de grenzen precies liggen.
In die eerste weken moet je dus heel goed oefenen èn heel goed belonen bij het hierkomen (op fluit of roepen). De omstandigheden waarin je dit gaat doen maak je dan steeds iets moeilijker, zodat je straks óók als er wild in zicht is de basis van het hierkomen goed genoeg gelegd hebt.
Maar realiseer je ook dat het mogelijk iets is wat je niet meer afgeleerd krijgt en dat je daar dan wel mee om moet leren gaan.

Ixor du Bois de Lilas 13/10/1993 - 15/5/2007
Buttacre's Breezy Bailiff 4/2/1998 - 4/6/2010