Verharen

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
Bommel Achter 't Dijkje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bommel Achter 't Dijkje »

Mark schreef:Wij zitten hier aan 1 volle stofzuigerszak per maand enkel en alleen aan haar van Zora
:D Onze stofzuiger heeft het vandaag opgegeven...na 3 honden, al is het de laatste 3 jaar erg zwaar geweest ........
en 20 jaar.... :D
Een dag zonder hond, is een gemis.
Bommel r.i.p. miss you :blondpootje:
02-06-2007 :blondpootje: 27-11-2014
Esther

Ongelezen bericht door Esther »

Hier is het ook het hele jaar en dan vooral die blonde van ons. Die heeft het echt veel erger. Wij hebben ook ander voer geprobeerd en olie enzo, maar het heeft helaas niks uitgehaald. Zit er nu over te denken om langs een trimsalon te gaan.
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Heb je al eens geprobeerd om de Furminator te gebruiken? Paar keer 1 maal per week en daarna 1 maal per maand. Dan raak je veel ondervacht kwijt en dat scheelt enorm. :wink:

Hier verschilt het per hond en per seizoen, maar haren doet er altijd wel 1 helaas........... :? :lol:
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
sophia
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door sophia »

Krijg toch het idee dat met name de blondjes zoveel verharen.
Hier ook veel haren, ondanks KVV en schapenvet.
De karnemelk-tip kende ik nog niet.
Furminator helpt wel wat.
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Bommel Achter 't Dijkje schreef:
Mark schreef:Wij zitten hier aan 1 volle stofzuigerszak per maand enkel en alleen aan haar van Zora
:D Onze stofzuiger heeft het vandaag opgegeven...na 3 honden, al is het de laatste 3 jaar erg zwaar geweest ........
en 20 jaar.... :D
R.I.P. stofzuiger :cry: :lol:

Er is een hele fijne stofzuigerhemel .....
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
milo
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door milo »

:D

Sja, verharen.. Ik wordt er moedeloos van zo langzamerhand, maar dat had ik kunnen weten voordat ik aan een hond begon 8)
:zwartpootje:Afbeelding:zwartpootje:
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Gelukkig zuig ik tegenwoordig zonder stofzuigerzakken, anders had ik daar nog failliet aan gegaan.............. :lol:

Ik geef wel eens yoghurt, zou dat hetzelfde werken als karnemelk? :)
annemarie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door annemarie »

hoi hoi

ik wil even reageren op het berichtje van de karnemelk

Max krijgt al 8 jaar elke dag karnemelk maar het verharen is daar echt niet minder om, zelfs op dit moment is het heel erg trek de plukken eruit.
,
wel heeft hij nooit last van vlooien of teken maar of dat te maken heeft met de karnemelk ?
zeg weleens dat zijn bloed zo zuur is dat ze het niet willen hebben hahaha
Jose

Ongelezen bericht door Jose »

annemarie schreef:hoi hoi

Max krijgt al 8 jaar elke dag karnemelk maar het verharen is daar echt niet minder om, zelfs op dit moment is het heel erg trek de plukken eruit.
,
wel heeft hij nooit last van vlooien of teken maar of dat te maken heeft met de karnemelk ?
Zo te zien is Max ook al acht jaar. Heb je het van begin af aan gegeven? Dan weet je namelijk niet of het minder is geworden, omdat je niet weet hoe hij verhaart als hij geen karnemelk krijgt! :D

Ik heb al van veel mensen gehoord dat het verharen wel minder wordt door karnemelk. Zo is er een boxer, twee cane corso's, een berner sennen en een witte herder die allemaal minder verharen dan zonder karnemelk. (Maggie krijgt het af en toe, maar niet voor het verharen. Verharen valt bij haar wel mee)

@ Saskia: Geen idee of yoghurt dezelfde werking heeft..
annemarie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door annemarie »

hoi hoi

Max krijgt inderdaad al 8 jaar karnemelk
en inderdaad ik zou niet weten of hij meer zou verharen als wij het niet gaven, maar vraag mij wel af of hij nog erger kan verharen dan dat hij nu doet :wink:

ach de stofzuiger is mijn beste vriend op dit moment

groetjes Annemarie
Santhos

Ongelezen bericht door Santhos »

Wij zijn sinds een tijd ook karnemelk gaan geven aan Santhos en het heeft echt resultaat.
Maar hoe lang het minder blijft durf ik niet te zeggen, ik hoop voor altijd. :D
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

Jose schreef:

,
Zo te zien is Max ook al acht jaar. Heb je het van begin af aan gegeven? Dan weet je namelijk niet of het minder is geworden, omdat je niet weet hoe hij verhaart als hij geen karnemelk krijgt! :D

Ik heb al van veel mensen gehoord dat het verharen wel minder wordt door karnemelk. Zo is er een boxer, twee cane corso's, een berner sennen en een witte herder die allemaal minder verharen dan zonder karnemelk. (Maggie krijgt het af en toe, maar niet voor het verharen. Verharen valt bij haar wel mee)

Hoeveel moet je hond geven van de karnemelk? 1 bak per dag?
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
niiess

Ongelezen bericht door niiess »

Ik heb ook heel veel tips gehoord over karnemelk. Volgens mij kan het geen kwaad om te proberen en het heeft meerdere voordelen het helpt inderdaad ook tegen teken en vlooien :applaus:

Ik geef mijn hond zelf geen karnemelk want zei heeft gewoon 2x in het jaar last van haarverlies. maar mijn vriend zijn Oom heeft 3 labjes die super erg aan het verharen waren. hij geeft ze nu elke dag karnemelk en bij zijn honden werkt het goed. :)
Jose

Ongelezen bericht door Jose »

royenmarjolein schreef:
Jose schreef:

,

Hoeveel moet je hond geven van de karnemelk? 1 bak per dag?
Ligt sowieso aan de grootte van de hond denk ik..
Die cane corso's van mijn zwager krijgen een beide een kwart a half pak per dag, maar goed die zijn 60-70 kg...
Je kunt dat volgens mij ook wel op internet vinden.. :)
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Lina verhaart momenteel enorm.......... :( Dus ik ga vanaf vandaag eens een tijdje 100 mil (is dat genoeg???) karnemelk per dag proberen. Ze vinden het in elk geval erg lekker, nu maar hopen dat het ook helpt tegen het verharen, want ik wordt er even helemaal gek van. :?
Plaats reactie