Max liep lekker te spelen met zn bal in een modderpoel en vanuit mn ooghoeken zie ik een blonde jonge labrador aankomen stuiven.

Die is bijna bij ons en staat in 1x abrubt stil en verzet geen poot meer. Dus ik denk nog naief: O die wil spelen en kijkt ff de kat uit de boom.
Komt er een meneer aan die die hond roept, hond loopt netjes terug, krijgt het commando vrij, dus komt weer op ons af. En staat weer abrubt stil..
Dus ik zeg tegen die baas, inmiddels ook gearriveerd: Zo uw lab luistert goed. Houd ie niet van vieze voeten?

Nou zegt die vent: Hij heeft een stroomband om, anders is ie zo wild. En aan al dat trainen hebben we niks gehad.

De hond in kwestie was net 7 maanden geworden.

Ik heb nog gevraagd of hij zelf weleens een stroomband had omgehad, maar dat was niet het geval. Op mijn aanbod om dat dan maar eens even uit te proberen, ging ie helaas niet in.
De hond zag er verder wel goed verzorgt uit, keurig in zn vacht en netjes op gewicht. Maar een stroomband bij een lab van 7 maanden? Nee, dat is voor mij echt een grote no-no.

Die vent en hond liepen samen weg, Max werd gelukkig nog steeds door zn balletje in beslag genomen, zag er inmiddels uit als een zwarte lab , had al ergens in liggen rollen en stonk als de..