Een rare ontmoeting

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Els
Speurneus
Speurneus

Een rare ontmoeting

Ongelezen bericht door Els »

Wij zijn net lekker wezen wandelen rondom Zestienhoven. Uiteraard was het heerlijk rustig, slecht weer en snijdend koud staat garant voor een zeer rustige wandeling. :D

Max liep lekker te spelen met zn bal in een modderpoel en vanuit mn ooghoeken zie ik een blonde jonge labrador aankomen stuiven. :superman:
Die is bijna bij ons en staat in 1x abrubt stil en verzet geen poot meer. Dus ik denk nog naief: O die wil spelen en kijkt ff de kat uit de boom.
Komt er een meneer aan die die hond roept, hond loopt netjes terug, krijgt het commando vrij, dus komt weer op ons af. En staat weer abrubt stil..

Dus ik zeg tegen die baas, inmiddels ook gearriveerd: Zo uw lab luistert goed. Houd ie niet van vieze voeten? :twisted:
Nou zegt die vent: Hij heeft een stroomband om, anders is ie zo wild. En aan al dat trainen hebben we niks gehad. :? :shock:
De hond in kwestie was net 7 maanden geworden. :cry:

Ik heb nog gevraagd of hij zelf weleens een stroomband had omgehad, maar dat was niet het geval. Op mijn aanbod om dat dan maar eens even uit te proberen, ging ie helaas niet in.

De hond zag er verder wel goed verzorgt uit, keurig in zn vacht en netjes op gewicht. Maar een stroomband bij een lab van 7 maanden? Nee, dat is voor mij echt een grote no-no. :evil:

Die vent en hond liepen samen weg, Max werd gelukkig nog steeds door zn balletje in beslag genomen, zag er inmiddels uit als een zwarte lab , had al ergens in liggen rollen en stonk als de.. :kots: dus die mocht even lekker zwemmen daarna.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Nathalie01
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Nathalie01 »

ahh wat vreselijk zielig zeg :cry: ik kwam vanmorgen mensen tegen met een hond van nog geen 6 maanden die werd vanmiddag gecastreerd :confused:
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

:mad: Vreselijk toch? Zo iemand is geen labrador waard........... al die training, waar zou die uit bestaan hebben dan? Puppycursus? :evil: 7 maanden pas en overgeleverd aan een dombo met een stroomband........... :cry:
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Nathalie01 schreef:ahh wat vreselijk zielig zeg :cry: ik kwam vanmorgen mensen tegen met een hond van nog geen 6 maanden die werd vanmiddag gecastreerd :confused:
:shock: castreren met 6 maanden?????????? Jee...
Sneu hoor ook voor dat hondje van 7 maanden. Ik hoop dat hij die band niet lang gaat blijven gebruiken :(
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
RaymondC
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door RaymondC »

Zou niet durven zeggen of die persoon geen labrador waard is.
In Amerika wordt hier veel mee getraind.
En er zijn ook veel voorjagers (met werkllijn) die het ook gebruiken als ze op jacht mee zijn.

Het gebruik van een Teletac moet correct gebeuren, en je hebt dan ook wel behoorlijk wat ervaring nodig.
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

RaymondC schreef:Zou niet durven zeggen of die persoon geen labrador waard is.
En er zijn ook veel voorjagers (met werkllijn) die het ook gebruiken als ze op jacht mee zijn.

Het gebruik van een Teletac moet correct gebeuren, en je hebt dan ook wel behoorlijk wat ervaring nodig.
Bij normale positieve training heb je geen stroomband nodig.
Van de trainingen in Amerika heb ik absoluut geen hoge hoed op. CM wel eens gezien met zijn prikbanden en geschop naar de honden???? Tsssss :twisted:
Voorjagers die te lui zijn om hun honden gewoon op te leiden met normale trainingsmethodes zijn ook geen labrador waard wat mij betreft. :mad:
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
Jose

Ongelezen bericht door Jose »

Oeh yekk, wat zielig.. :? :kots:
Als je met 7 maanden al kunt zeggen dat je hond te wild is en dat geen enkele training werkt?
Lijkt mij dat je met een jonge hond van 7 maand nog lang niet uit getraind bent.. :confused:
RaymondC
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door RaymondC »

Saskia.Bernadette schreef:

Van de trainingen in Amerika heb ik absoluut geen hoge hoed op. CM wel eens gezien met zijn prikbanden en geschop naar de honden???? Tsssss :twisted:
Voorjagers die te lui zijn om hun honden gewoon op te leiden met normale trainingsmethodes zijn ook geen labrador waard wat mij betreft. :mad:
Ben van het weekend mee geweest naar een picking up, en de voorjager waar ik mee op pad was gebruikt het ook.
En waarom: omdat hij dan tijdens de jacht meer controle heeft over zijn hond.
Tijdens de vorige picking up was hij zijn hond 2 uur kwijt.

In de jachthond heeft er een tijd geleden een artikel gestaan van Geert Strubbe die naar een seminar was geweest over het gebruik van de Teletac.

De teletac wordt ook niet gebruikt om de hond te trainen door de voorjagers, het wordt gebruikt om een betere controle te hebben.

En ik weet niet wie CM is.
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

ik loop het risico op een hoop reacties,maar ik wil dit verhaal graag kwijt :oops:

een kennis van mij gebruikt ook een teletac bij 1 van haar heidewachtel teefjes.de teef in kwestie is 9 jaar oud en liep regelmatig weg om dan uren rond te zwerven en te vechten met andere honden.
ze heeft echt honderden uren getraind en ook met verschillende gedragsdeskundigen erbij,het was er niet uit te krijgen.ze heeft de hond zelfs 3 maanden aan de lijn gehouden,maar dat was echt geen doen :cry:
dit is echt levensgevaarlijk,je moet er niet aan denken dat ze op deze manier een auto ongeluk veroorzaakt met gewonden (of erger)

met de moed der wanhoop een teletac aangeschaft en gaan trainen met een gedragsdeskundige.er zijn heel wat tranen gevloeid hier om.
ze heeft de hond maar één keer een tik hoeven geven(en dan nog niet op de zwaarste stand) en de hond is nooit meer weg gelopen,nu hoeft ze het piepsignaaltje maar te gebruiken en de hond komt vrolijk aanrennen om wat lekkers te scoren.

ik heb het hele proces mee gemaakt en vaak lopen zoeken naar de hond,als de sirenes gingen denken: omg het zal toch niet :(
zo fanatiek tegen ben ik niet meer MITS en ik herhaal MITS al het andere is geprobeert en echt niet werkt.

in het geval van de hond van els haar verhaal is het te belachelijk voor woorden :evil: die man moet een electrisch hondje nemen met een afstand bediening,of een robot :mad:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Marieke
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marieke »

Saskia.Bernadette schreef:

Lekker kortzichtig.... :roll:

Ik weet niet hoor.. Je kan nog zoveel over CM zeggen, over zijn Gentle touch en zijn prikbanden... (meestal zijn het trouwens de eigenaren zelf die de hond een prikband om geven) CM gebruikt meestal zo'n nylon draadje... Dat ter zijde..
Maar die man heeft ook een hoop goeds waar een heleboel mensen wat van kunnen opsteken... Die man heeft een hoop gedaan voor de honden in Amerika en de manier waarop amerikanen naar honden kijken... En ook ik heb er dingen van geleerd....
De cultuur en blik naar honden is nou eenmaal anders als in NL...
Zeik niet meteen iedereen af omdat ze het anders doen als jullie... Zo'n stroomband is niet pijnlijk voor honden.. Iig minder pijnlijk als een auto tegen z’n ribben aan.... Ik ben de eerste die bij deze situatie, een jonge hond, dat een stroomband niet de beste oplossing is....
Maar om nou iedereen die zo'n band gebruikt te bestempelen als dombo?? Beetje jammer....

Ja, ik ben wel van menig dat als je zoiets gebruikt dat dat onder goede begeleiding moet gebeuren, maar dat geldt ook voor het gebruik van een Gentle leader en van die training discs....

Roef, ik ben het helemaal met je eens!
Groetjes Marieke en een pootje van Quincy en Noortje

:blondpootje: Quincy
:zwartpootje: Noortje
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

roef schreef:ik loop het risico op een hoop reacties,maar ik wil dit verhaal graag kwijt :oops:

een kennis van mij gebruikt ook een teletac bij 1 van haar heidewachtel teefjes.de teef in kwestie is 9 jaar oud en liep regelmatig weg om dan uren rond te zwerven en te vechten met andere honden.
ze heeft echt honderden uren getraind en ook met verschillende gedragsdeskundigen erbij,het was er niet uit te krijgen.ze heeft de hond zelfs 3 maanden aan de lijn gehouden,maar dat was echt geen doen :cry:
dit is echt levensgevaarlijk,je moet er niet aan denken dat ze op deze manier een auto ongeluk veroorzaakt met gewonden (of erger)

met de moed der wanhoop een teletac aangeschaft en gaan trainen met een gedragsdeskundige.er zijn heel wat tranen gevloeid hier om.
ze heeft de hond maar één keer een tik hoeven geven(en dan nog niet op de zwaarste stand) en de hond is nooit meer weg gelopen,nu hoeft ze het piepsignaaltje maar te gebruiken en de hond komt vrolijk aanrennen om wat lekkers te scoren.

ik heb het hele proces mee gemaakt en vaak lopen zoeken naar de hond,als de sirenes gingen denken: omg het zal toch niet :(
zo fanatiek tegen ben ik niet meer MITS en ik herhaal MITS al het andere is geprobeert en echt niet werkt.

in het geval van de hond van els haar verhaal is het te belachelijk voor woorden :evil: die man moet een electrisch hondje nemen met een afstand bediening,of een robot :mad:
Kijk in dit geval kan ik het best begrijpen! Er is alles aan gedaan om het gedrag te verbeteren, maar het is (helaas) niet gelukt. Als dat de enige manier is dan kan het helaas niet anders.

Deze hond is 7 maanden en ik weet zeker dat deze mensen niks hebben geprobeerd om het gedrag eruit te krijgen. Dat ze dan maar gelijk een stroomband gebruiken vind ik echt niet normaal!
milo
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door milo »

Wat ik vreemd vind, is dat de hond het teken 'vrij' heeft gekregen en dan 'uit het niets' een schok krijgt. Der hond moet wel weten waar het aan toe is, lijkt mij. King is zo vrij als een vogeltje wanneer hij het commando 'vrij' heeft gekregen..

Ik kom weleens een man tegen met twee honden. De ene hond is een jager en moest altijd aan de lijn omdat hij een laatste waarschuwing heeft gekregen en anders ingenomen zou worden. Baas heeft van alles geprobeerd en is ten slotte geeindigd bij een soort heropvoedingdkamp voor de hond. Met het resultaat dat de hond nu vrij los kan lopen, hoe heerlijk moet dat niet zijn voor de hond!!
Ook een stroomding om de nek, maar ik denk dat dit in verhouding vriendelijker is dan een hond altijd aan de lijn te moeten houden.
:zwartpootje:Afbeelding:zwartpootje:
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Ik ken ook mensen met een volwassen hond die stroom als laatste redmiddel gebruiken bij een notoire wegloper. Die hond is inmiddels ook de 8 jaar gepasseerd en hebben ze al een paar keer met gebroken poten, aanrijding, kneuzing, ect her en der op moeten halen. Mbv stroom kan de hond toch nog los lopen, snuffelen, spelen, het is een scheet van een hond, maar hij kan niet meer de pleitvaart nemen.

Inmiddels is de stroom vervangen door citronella pufje en zowel baas als hond genieten weer van de wandeling.

Deze soepstengel van vanochtend heeft een reu van 7 maanden!!! :shock: waar ie niks mee doet, niks mee gaat doen en wel stroom op zet.
En dan mag je je er niet mee bemoeien, maar o, wat moet ik dan op mn tong bijten om een ontzettende scheldpartij binnen te houden. zo ben ik normaal niet, maar tegen dit soort mensen.. pfff.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Jose

Ongelezen bericht door Jose »

roef schreef:ik loop het risico op een hoop reacties,maar ik wil dit verhaal graag kwijt :oops:

Ben het er zeker mee eens dat het hier wel kan. Inderdaad MITS!
Maar zoals ik al zei heb ik het idee dat die eigenaar van de 7 maanden jonge lab geen enkele moeite heeft gedaan om 'het wilde' eruit te krijgen en daar kan ik heel kwaad om worden.. Zo'n hond verdient een (meerdere) eerlijke kans(en)! Zo'n teletac zou een laatste oplossing zijn, omdat het echt niet anders kan!
Miep
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Miep »

Ik vind het nogal een verschil zeg een hond waar al veel mee getraind is en die dan onder begeleiding van een GT een stroomband krijgt of een pup van 7 maanden omdat de baas het teveel vindt om te trainen bah ik heb nu al een hekel aan die man
Groetjes van Erna
Plaats reactie