Waar op letten bij een herplaatser?

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
dabbertje

Waar op letten bij een herplaatser?

Ongelezen bericht door dabbertje »

Stiekem aan ben ik toch aan het rondneuzen naar een nieuwe hond. Het liefst wil ik dan een volwassen Labrador die keurig in huiselijke kring is opgevoed.
Maar waar moet ik dan op letten? Is het gek als ik een proefperiode aanvraag. Ik weet nu al dat wanneer ik ga kijken dat ik verkocht ben en blind word voor gebreken ed.
Waar vind ik Labradors die een nieuw thuis zoeken?

Best wel veel vragen, maar ik hoop dat jullie me willen helpen. Mochten jullie een hond kennen die ter adoptie wordt aangeboden, wij willen liever geen blonde labrador. Die doet ons te veel aan Ashley denken.
kiaora

Ongelezen bericht door kiaora »

Je kunt kijken op de site van de NLV.
Maar ook heel veel erkende fokkers hebben op hun site het kopje "herplaatsers" staan.
Je weet dan wel meteen dat je "goed" zit.
Veel succes met de zoektocht!
Terra5
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Terra5 »

Inderdaad via de NLV, hier op het forum, retrieverrescue en via fokkers..

Stel jezelf van tevoren een aantal vragen, wat vind je belangrijk dat de lab moet kunnen? Bijv af en toe alleen zijn? Mee in de auto, is hij gezond, kan hij loslopen.. etc. Vraag je dus af wat je er van verwacht zeg maar, welke dingen vind je belangrijk..

Als je daar antwoord op hebt en je gaat bij een lab kijken, dan is het allerbelangrijkste, dat je een klik hebt met de lab. Dat voel je wel.

En een proefperiode zou ik sowieso afspreken. Minimaal een periode van 2 weken, volgens mij doen sommige ook 4 weken.. Dat is helemaal niet vreemd en zelfs erg belangrijk. In die proefperiode zie je tenslotte pas echt hoe de hond is.

Veel plezier met de zoektocht :-)
Tamara, :zwartpootje: Danouk en :blondpootje: Sanna
In loving memory :zwartpootje: Terra

Afbeelding
:zwartkopje: Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
:zwartkopje: Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
:blondkopje: Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Kijk ook eens bij Retriever Rescue.

Een proefperiode van 2 maanden is heel netjes, dan weet je wel of het klikt of niet. Iedereen heeft dan rustig de tijd om aan elkaar te wennen, zowel mens als dier. :)
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
witje

Ongelezen bericht door witje »

Met een herplaatser, geef het de tijd, het duurt zeker 2 weken voordat een hond een beetje gewend is, en mijn ervaring is dat het zeker 6 weken duurt voordat een hond goed naar je gaat luisteren.
Maar, als het klikt, zul je er een hele fijne hond aan hebben.

Marijke
ElisabethErnstDave
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door ElisabethErnstDave »

Hier op het forum is een bericht over een kruising labrador haar naam is Lady en ze is zwart zal de link proberen toe te voegen :wink:
Afbeelding
Anca bedankt voor de super mooie banner en avatar Afbeelding
ElisabethErnstDave
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door ElisabethErnstDave »

Geplaatst: Ma Nov 08, 2010 10:57 Onderwerp: gezocht
Onderwerp omschrijving: schrijnend verhaal

--------------------------------------------------------------------------------

Hiefr een berichtje van mensen die bij ons een hond gekocht hebben. Hun buren helaas niet Marktplaats hond.
Lees en huiver Wie o wie weet een goed huisje voor deze hond?

Lieve mensen
Ik wil jullie hulp inroepen.

Mijn buren hadden 7 maanden geleden een kruising labrador(Lady) aangeschaft. Zij was toen 8 weken. Vanaf het begin was het een grote ellende. De hele dag en zelfs snachts werd er tegen haar geschreeuwd en naar later bleek zat ze 80% van de tijd in een bench opgesloten. Ook bleek dat ze nauwelijks water kreeg en heel weinig te eten. En uitlaten was er ook niet bij, hoogstens 2x per dag. Bovendien maakten de buren zelf ook nog eens de hele dag ruzie met elkaar wat ook gepaard ging met luid geschreeuw. Al met al een doffe ellende. Heb een paar keer via sms’jes te kennen gegeven dat het zo niet langer ging en voorgesteld het beestje via Verhuisdieren.nl te herplaatsen omdat zij niet geschikt zijn om haar op te voeden. Hierop nooit een reactie gehad. Nu na 9 maanden zijn die twee gelukkig uit elkaar en begon de strijd om Lady. Zij wilde van Lady af maar gunde hem haar niet. Hij is trouwens ook niet geschikt om Lady goed te verzorgen want hij heeft nu geen onderdak en geld en heeft inmiddels afstand van haar gedaan. Gelukkig heb ik Lady na heel veel moeite van hun over kunnen nemen . Lady komt hier helemaal bij en je merkt dat ze dankbaar is uit die ellende weg te zijn. Ze is vrolijk,zindelijk, eet en drinkt goed en gaat samen met Ruby helemaal uit haar dak. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik haar hou, ik ben veel te klein behuisd en omdat ik 2dagen per week op kleindochter Demi pas en niet met 2 honden daar aan kan komen. Bovendien komt er nog een kleinkind bij, dus dat gaat echt niet. Ik heb haar overgenomen zuiver en alleen om haar daar weg te halen. Femke heeft haar al op Verhuisdieren.nl gezet, maar ik probeer ook via jullie een goed adres te vinden waar ze alle liefde en vooral de ruimte krijgt om weer een gelukkige hond te worden. Dus mijn vraag is of jullie misschien iemand weten die zin heeft in een hele lieve hond die het weer verdient om opnieuw een goede start te maken. Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Ik heb 125Euro voor haar betaald, zou fijn zijn als ik het terug krijg anders zie ik het als een gift voor het goede doel. Het belangrijkste is dat Lady eindelijk rust krijgt in haar leventje.
Ze is geboren op 1-2-2010, heeft alle inentingen gehad maar nog niet gechipt , ze heeft wel een paspoort.
Ik hoop dat jullie mij willen helpen, in dat geval vast hartstikke bedankt.

e-mail: ibbeldegraaf@hotmail.com
Afbeelding
Anca bedankt voor de super mooie banner en avatar Afbeelding
berry39

Ongelezen bericht door berry39 »

Gewoon een aantal Fokkers een email sturen.
Sommige hebben de herplaatsers niet eens op hun website staan.
Maar hebben er vaak wel eentje. Het is het proberen waard toch?
kiaora

Ook weten fokkers vaak andere fokkers die wel een herplaatser hebben....Veel succes,maar het verhaal wat Elisabeth heeft geplaatst is mss het overwegen waard als je gaat voor een herplaatser...
dabbertje

Dank jullie wel voor jullie tips. Ik heb naar aanleiding daarvan een lijstje voor onszelf gemaakt wat wij verwachten van een nieuwe hond.

Inmiddels kan ik jullie vertellen dat we komend weekend kennis gaan maken met Jara, een zwart labradorteefje van 6 jaar. Toen ik de omschrijving van Jara zag wist ik meteen dat dit de hond was die bij ons past. Ze komen vrijblijvend bij ons op visite, want de baasjes willen graag weten wie wij zijn. Ik ben heel erg benieuwd en het voelt alsof ik m'n eerste date weer ga beleven :)

Ze staat nog op marktplaats: klik hier voor Jara

Elisabeth, ik hoop dat de hond in het oproepje een goed thuis krijgt.
dabbertje

Wij hebben vandaag kennisgemaakt met Jara.

Wij zijn helemaal verliefd. Ze past perfect bij ons, en donderdag ga ik haar halen. Ik kan niet wachten.
kiaora

Heel veel plezier en succes met je meissie...Geniet ervan!
Ga je ook nog cursussen volgen met haar?
(is ook goed om een band op te bouwen... :wink: )
dabbertje

Daar heb ik nog helemaal niet aan gedacht. Goeie tip. Jara heeft wel met haar vorige baasjes een puppy-cursus en basistraining gedaan. Ze is nu 6 jaar, heeft het dan nog zin?
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

Heel veel plezier, ik heb naar de foto gekeken : een blij , vrolijk en open hondje. Jong voor de leeftijd. Ik denk dat jullie nog heel lang heel veel van haar genieten.
Gefeliciteerd met dit mooie meisje.
En waar je inderdaad het meest op moet letten bij een herplaatser: De klik.
Want alleen als die er is, neem je minpuntjes ook voorlief.
:)

En naar een cursus heeft altijd zin, het verstevigd de band. Samen met de baas iets doen, wat is er mooier voor een hond? Veel plezier met haar.
miranda
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door miranda »

Gefeliciteerd met het vinden van een mooie lieve labrador Jara.
Ze ziet er goed uit.
Je kunt altijd op cursus gaan met een hond die al wat ouder is.
Ben zelf met Robin pas begonnen toen ze 2 jaar oud was(Robin is ook een herplaatsster),ze had bij de vorige eigenaar alleen geleerd te staan en verder niets.
Nu een jaartje verder en 3 diploma's rijker zou ik ze nooit meer kwijt willen.
:blondpootje:Desie (Mayority's irristible desires)16-10-1997 r.ip. 28-02-2009
:blondpootje:July (joking jewel out of mids)13-07-2001 r.i.p.13-10-2010
:blondpootje:Iris ( be my irrisstible Iris out of mids) 11-01-2003 r.i.p 25-05-2016
:blondpootje:Robin (nickel and dimes girl power) 07-09-2007 rip 10-04-2018
:bruinpootje: Bowie 16-04-2017
Plaats reactie