Sem is de laatste week weer lekker aan het verharen, nou heb ik het idee dat hij dr eigenlijk wel wat jeuk van heeft. Ik zou hem graag even borstelen/ kammen om de losse haren er uit te krijgen maar als ik de borstel alleen maar pak dan gaat hij al onder de tafel liggen. Ik heb het geprobeerd mt koekjes, eerst aaien dan borstelen maar eigenlijk maakt het niet uit hij staat op en gaat zo liggen dat ik er niet bij kan.
Iemand nog een idee hoe ik hem aan het kammen kan laten wennen. Dit doet hij al vanaf pup zijnde, verschillende keren geprobeerd maar wil er geen stress situatie van maken. We hebben trouwens een zachte rubberen borstel.
kammen
-
- Speurneus
Probeer eerst eens de borstel los op de grond neer te leggen. Laat hem maar snuffelen aan dat enge ding. Als dat goed gaat, naast hem op de grond gaan zitten en alleen maar aaien, niet borstelen. Steeds belonen met je stem en met iets wat ie super lekker vind. Kaas, leverworst, salami, knakworst..
Als dat goed gaat, heel voorzichtig met de borstel aan de slag gaan. Eerst zn borstkas, weer belonen. De volgende keer zn rug, weer belonen.
Nergens haast achter zetten, alles met baby stapjes doen. Tegen die jeuk kan je hem trouwens ook lekker laten zwemmen.
Hier nog een handige link:
http://www.hondenplaza.nl/vachtverzorging_aanleren" onclick="window.open(this.href);return false;
Als dat goed gaat, heel voorzichtig met de borstel aan de slag gaan. Eerst zn borstkas, weer belonen. De volgende keer zn rug, weer belonen.
Nergens haast achter zetten, alles met baby stapjes doen. Tegen die jeuk kan je hem trouwens ook lekker laten zwemmen.

Hier nog een handige link:
http://www.hondenplaza.nl/vachtverzorging_aanleren" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes,
Els
Max, Voor altijd in ons hart.
Els
Max, Voor altijd in ons hart.
bedankt voor de tips zal het eens proberen! zwemmen is wat lastig hier. De maas staat zo hoog dat alles is afgesloten en waar we de laatste keer hebben gezwommen moetsen we n bekeuring van 60 euro betalenEls schreef: Tegen die jeuk kan je hem trouwens ook lekker laten zwemmen.![]()

Als we ergens het water in kunnen zal ik hem lekker laten zwemmen.