he vermaak mijn hond is effe?

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

he vermaak mijn hond is effe?

Ongelezen bericht door Lupos »

Vanmorgen de dames ingeladen om eens lekker te gaan wandelen met dit koude, maar zonnige weer. De dames waren heerlijk aan het snuisteren, snuffelen en klooien met elkaar. Na een dikke 3 kwartier kwamen we bij een strandje waar ze van mij een balletje uit het water mochten halen. Vanaf de andere kant van het strand komt er een vrouw mijn kant op gesneld, met een Duitse Staander. Haar eerste zin was zo typerend: "hehe eindelijk een paar speelmaatjes voor Max, want tjee wat is het stil! Zo raakt ie nooit zijn energie kwijt" :confused:
Juna en Fust reageren totaal niet op Max, want aan het strandje is vaste prik: ballen!! Ik leg het de vrouw uit, dat de meiden liever bezig zijn met mij. Haar antwoord daarop is: " nou daar houd die van mij helemaal niet van! Die wil het liefst zonder mij op pad"
Op mijn " dan gaat u toch een lekkere wandeling met Max maken" reageert ze niet.
Na mijn aandacht weer te richten op de meiden, -het is immers hun wandeling en hun feestje en daardoor ook dat van mij-, blijft de vrouw mij volgen, ook als ik stilsta en een stukje terugloop. Ze lijkt continu te hopen dat Juna en Fust haar hond zullen gaan vermaken.
Saved by the bell zijn we zodra een andere hond ten tonele verschijnt en de vrouw direct aansluiting zoekt bij de andere hondeneigenaar.
Dan denk ik, tjee je zal je eigen hond maar moeten vermaken en gewoon gaan wandelen en een band op bouwen?? Sommige mensen begrijp ik echt niet :?
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Dit is zoooo herkenbaar :roll:

Gaan ze 1x per maand wandelen moet de hond ook nog door een ander vermaakt worden..... :shock:
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Ach zolang de honden het leuk vinden is het niet erg, maar soms hebben die er gewoon geen zin in en zijn met andere dingen bezig. :? Pech voor zo'n mevrouw............... :twisted:
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

roef vindt andere honden heeeel erg leuk en speelt graag met ze,maar zo gauw ik een bal pak bestaan ze niet meer en heeft alleen nog maar oog voor de bal en mij.

wat ik nog steeds niet snap is als ik bezig ben met roef (aangelijnd of niet) dat er nog steeds mensen zijn die hun hond naar ons toe laten gaan en van verre roepen: hij wil spelen!!
ik roep vaak terug:maar wij NIET!! :twisted:
en idd wat is er nu mooier als samen met je hond bezig zijn,ik geniet zo ontzettend van het feit dat na heel lang trainen en oefenen roef tijdens een wandeling dicht bij mij blijft en steeds omkijkt:kom je? of weer naar me toe loopt en even zijn neus tegen mijn been of hand duwt en me aankijkt :verliefd1:

nogmaals roef mag van mij best spelen maar ik ben de gene die voor het vermaak zorgt en als dat moet door een omkoopschandaal(piep en tennisbal) dan moet dat maar,zodoende ben ik eindelijk wel de leukste in roefs ogen :D
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
kimmeding

Ongelezen bericht door kimmeding »

Bah ik zou daar ook niet blij van worden.

Ik heb het nu ook al met Mexx omdat een puppy aangehaald moet worden door iedereen.
Echter wil ik dat niet steeds hebben want ik wil ook gewoon doen wat ik kom doen met mijn mannetje.
Ergste is dat mensen dan ook nog commentaar durven te hebben of mopperend weg lopen.
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

kimmeding schreef:Bah ik zou daar ook niet blij van worden.

Ik heb het nu ook al met Mexx omdat een puppy aangehaald moet worden door iedereen.
Echter wil ik dat niet steeds hebben want ik wil ook gewoon doen wat ik kom doen met mijn mannetje.
Ergste is dat mensen dan ook nog commentaar durven te hebben of mopperend weg lopen.
Daar moet je boven staan als een echte bitch :pfffff: Doran is in zijn puppentijd door 2 mensen geaait buiten, toen had hij ineens een periode dat hij bang was voor mannen, dus door 2 mannelijke kennisen is hij op mijn verzoek wel geaaid, nadat hij eerst rustig aan ze kon snuffelen e.d. gelukkig is hij allang weer van die angst af.

Vervelend is dat he Dorine, ik ken dat, gebeurt hier ook regelmatig....
Max en Luna hebben ook genoeg aan elkaar 99 van de 100 keer, heel af en toe kijkt Luna eens of een hond in is voor een ren spelletje, aangezien ze Max niet zo gek krijgt en zij het wel erg lekker vind, maar wil de hond niet rennen gaat ze weer lekker haar eigen ding doen, met mij of zwemmen, meestal gebeurt dit idd bij het water.
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

:ffdenken: Jij ging toch mee op wintersport ter vermaak voor onze honden ?
Of had ik dat verkeerd begrepen? :twisted: :gekkebek: :eusawhistle:
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
kimmeding

@Lunatic trust me, ik trek me er niets van aan en ga mijn eigen weg hoor.
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

Kay schreef::ffdenken: Jij ging toch mee op wintersport ter vermaak voor onze honden ?
Of had ik dat verkeerd begrepen? :twisted: :gekkebek: :eusawhistle:
ohhhhhhhhhhhhhhh jaaaaaaaaaaaa vergeten :lol:
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
dinodap
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door dinodap »

Met name puppies hebben nou eenmaal een enorme positieve aantrekkingskracht op mensen en kinderen. Is de natuur mijn inziens...
Duncan
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Duncan »

Die mevrouw weet niet wat ze mist!
Het is juist zo leuk om interactie te hebben met je hond. Samen wandelen, samen oefeningen doen, etc.
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Zonde dat ze geen plezier heeft met haar eigen hond.. :(
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Pandora »

Wat jammer voor die hond dat zijn vrouwtje hem niet begrijpt! :(
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

Dat is ook apart zeg! Ik had het daarstraks ook voor: Olly apporteerde een veilige stok uit het water, toen een vrouw met haar 2 honden langskwam: Of mijn hond met haar honden mocht spelen??? Ik zei al: Mijn hond zal die van jouw negeren. Maar ze bleef dus ook echt wachten en stuurde haar honden op Olly af toen die uit het water kwam met haar stok, maar zij vond dat juist vervelend, en dook zo terug het water in. Gelukkig druipte die vrouw na een minuut of 3 af, toen ze merkte dat ik gewoon verder stokken bleef gooien en spelletjes met Ol speelde op het strand, en niet bezig was met haar of haar honden.

Als ik echt zin heb om met andere mensen/honden te gaan wandelen, dan sluit ik aan bij een (mini)groepswandeling of ga ik met een vriendin wandelen.

Maar meestal ben ik happy single met mijn woeffie, en die één of één aandacht is meer dan genoeg en geweldig!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
kimmeding

dinodap schreef:

Met name puppies hebben nou eenmaal een enorme positieve aantrekkingskracht op mensen en kinderen. Is de natuur mijn inziens...
Dat snap ik wel maar als ik ook nog met een buggy loop wil ik het getrek niet steeds hebben.
Trouwens waarom zou ik het nu bij iedereen toe laten om het vervolgends weer af te moeten leren.
Plaats reactie