Waar op letten bij een herplaatser?

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
pat

Ongelezen bericht door pat »

Gefeliciteerd met Jara!
Wij hier hebben Lara als herplaatster gekregen toen ze 3 jaar oud was. Inmiddels is ons kadootje 6 jaar oud en we hebben echte geen moment spijt. Wij hadden wel als belangrijkste eis dat er meteen een klik moest zijn en hebben ook meerdere honden gezien waar helaas geen klik mee was. Bij Lara wisten we het gelijk :verliefd1: wel hebben wij een periode van 4 weken afgesproken van gewenning.
Wel liep ze vanaf het begin slordig en het blijkt dus dat ze LPC heeft, daar is ze eind vorig jaar aan geopereerd maar krijgt nog steeds pijnstillers en aangepaste rondes :cry: Er kan dus altijd een adder onder het gras zitten maar we zouden haar zo weer meenemen met gebrek of niet dus ik zou zeggen GENIETEN van Jara
dabbertje

Ongelezen bericht door dabbertje »

Nou, we hebben onze eerste nacht overleefd :)

Jara heeft mij direct geaccepteerd, als mijn man binnenkomt wil ze nog wel eens blaffen. Tis wel even wennen hoor, een hond met andere gewoonten. Wij waren wel gewaarschuwd dat alles wat eetbaar is opgeruimd moet worden. Maar helemaal niet gekeken naar alle hondenkoekjes die we hebben meegekregen. Die zaten in een tasje op de keukenbar. Die is behoorlijk hoog en onze vorige lab kon daar helemaal niet bij, die kon zelfs niet bij het aanrecht. Nou, Jara wel hoor.

Vanochtend was alles weg en de lege zakjes lagen als bewijsmateriaal in haar mand.

Vandaag een nieuw kussen met opstaande randen gekocht. Tis direct favoriet want ze kijkt niet meer naar haar eigen mand om. Ze is al heel de middag op het kussen met haar bot bezig en nu ligt ze al een uur te slapen. Dat heb ik ze nog niet in haar eigen mand zien doen.

Uitlaten is ook nog onwennig. Ik heb ze even los laten lopen, en iedere keer even geroepen en beloond als ze kwam. Tis wel een beetje eng.

Komt allemaal goed!
kiaora

Ongelezen bericht door kiaora »

Komt zeker goed!
Iedereen moet even aan elkaar wennen en elkaar leren kennen.
Maar zo te lezen is de klik er en is er al een goede start gemaakt!
Heel veel plezier samen en geniet van elkaar...
berry39

Ongelezen bericht door berry39 »

Ja, veel plezier en liefde met elkaar.
Geniet ervan. Groetjes
Martine.jolie

Ongelezen bericht door Martine.jolie »

Dan is zij de dag met een heerlijk vol buikje begonnen :D
Veel plezier met elkaar, maar dat komt best goed zo te lezen :)
witje

Ongelezen bericht door witje »

Een cursus gaan volgen is zeker een goede tip. Mijn Kaatje was al 8 toen we eraan begonnen, en ze kende geen enkel commando, maar heeft veel geleerd ( en ik ook )

Marijke
Plaats reactie