6 maanden en 24,5kg

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
mike en debby

6 maanden en 24,5kg

Ongelezen bericht door mike en debby »

hallo allemaal,

mijn labje word volgende week 6 maanden en weegt nu 24,5kg.
is dat veel voor een lab teefje van die leeftijd?

kan ik ergens op internet zoeken waarbij staat hoeveel kg bij de leeftijd hoort?
ik schrok een beetje van t gewicht van haar.
ze is best fors.
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

Dat is per labje verschillend hoor; je moet gewoon de ribben met lichte druk kunnen voelen maar je mag ze niet kunnen zien. Olly is een geholpen teef van 7 jaar oud en zij weegt 22 kg.
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
Nathalie01
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Nathalie01 »

Zie op 2e pagina een groeitabel
http://www.kindlenova.nl/doc/groeitabel.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Verder moet je natuurlijk ook kijken naar de bouw van je je hondje. Dex van mij is ruim 7 maanden en ook al 30 kilo maar hij is niet dik je kunt heel goed zijn ribben voelen en je ziet ook duidelijke inhammen zeg maar.
Guus

Ongelezen bericht door Guus »

Guus is ook rond de 24 kilo, en is niet dik.
kan goed ze ribben voelen en ziet er goed uit voor ze leeftijd :wink: :verliefd1:
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Of je hondje te zwaar is is zo moeilijk te zeggen. Je moet de ribben goed kunnen voelen als je over de zijkant aait (zonder daarbij druk uit te oefenen) en als je van boven op je hondje kijkt moet achter de heupen een duidelijke taille te zien zijn.

Is de ruglijn min of meer recht dan zou het beestje misschien aan de mollige kant zijn.

Anders even vragen bij je fokker of dierenarts? :)
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
kimmeding

Ongelezen bericht door kimmeding »

Mexx is te licht voor zijn leeftijd maar is dan ook echt een inieminie qua bouw en grootte.
kirsten&cacao

Ongelezen bericht door kirsten&cacao »

ter vergelijking:

Cashew (7,5 mnd) is een iel hondje.. woog vrijdag bij de DA 20,5 kg.
Ik had verwacht dat ze minder woog, maar blijkbaar weegt ze toch meer dat dat je zo op het eerste gezicht ziet.

Zoals je leest verschillen de hondjes nogal. Kijk zelf naar je hondje, ziet die er 'dik' uit? Vraag het even bij de DA of je fokker..
Plaats reactie