artrose / rymadil
-
annemarie
- Kleine hondenneus

artrose / rymadil
hallo
heb een vraagje over het medicijn rymadil, is deze alleen via de DA tekoop of kan je die ook ergens anders kopen ??
of misschien hebben jullie nog een idee wat we Max eventueel kunnen geven !
(hij heeft artose)
groetjes Annemarie
heb een vraagje over het medicijn rymadil, is deze alleen via de DA tekoop of kan je die ook ergens anders kopen ??
of misschien hebben jullie nog een idee wat we Max eventueel kunnen geven !
(hij heeft artose)
groetjes Annemarie
-
retriever resort
- Speurneus

- Contacteer:
-
Jan&Sanne
-
Buddy007
- Grote hondenneus

Wij geven buddy nu ongeveer 5 maanden Gelitinaat van Primeval en het gaat nu eindelijk werken! Hij heeft wel rimadyl gehad, maar daar ging hij van aan de diarree en ik vond hem er juist sloom van worden, maar dat is per hond verschillend.
Bijna elke dierenarts zal zeggen dat je rimadyl gewoon standaard kunt geven, meestal op de laagste dosering wat voor de hond helpt, maar op lange termijn kan de rimadyl wel schade aanrichten in het lichaam.
Dus ik zou kijken of je gelitinaat of een ander supplement toe kan voegen aan de voeding. Of je kan overgaan op Hill's J/D.
Bijna elke dierenarts zal zeggen dat je rimadyl gewoon standaard kunt geven, meestal op de laagste dosering wat voor de hond helpt, maar op lange termijn kan de rimadyl wel schade aanrichten in het lichaam.
Dus ik zou kijken of je gelitinaat of een ander supplement toe kan voegen aan de voeding. Of je kan overgaan op Hill's J/D.
Groetjes Lisanne
-
Pandora
- Speurneus

Rimadyl mag sinds vorig jaar nog uitsluitend door dierenartsen verkocht wordenretriever resort schreef:Hoi Annemarie,
Je kunt Rymadil ook kopen via dierapotheker.nl, daar is het een stuk goedkoper dan bij de DA.
Het kan in onderhoudsdosering wel langdurig gegeven worden maar dit is niet zonder risico. Veel honden, Ramses ook, worden er toch wat slomer/suffer van.
Er zijn voor artrose nog wel andere middelen die gegeven kunnen worden als onderhoud. Rimadyl is een ontstekingsremmer en aangezien er vaak sprake is van onsteking (artritis) op het moment dat dit wordt geconstateerd is het goed om dit een aantal weken te gebruiken en ondertussen met iets anders te beginnen.
Ramses krijgt Glucosamine Speciaal van Groene Os in combinatie met Teunisbloemolie van Groene Os en loopt hier inmiddels al weer bijna twee jaar prima op
Als hij toch een beetje stijvig is (mank lopen heeft hij in die twee jaar nog maar één keer gedaan) krijgt hij 3 x 15 druppels Pijncompositum en dat gaat ook prima.
Groetjes van Brigitte & Zoo

Bedankt Marjolein, hij is top!

Bedankt Marjolein, hij is top!
-
Zipya
Onze Zippo heeft ook (ernstige) artrose en krijgt al meer dan 1 jaar Trocoxil (en daarnaast nog glucosamine+chondroïtine).
Hierdoor is hij 24 uur per dag pijnvrij en kan voor zijn doen nog best een stukje lopen.
Dit is een tablet die je maar 1 keer in de maand hoeft te geven.
Zonder de Trocoxil leefde hij waarschijnlijk nu niet meer.
Dus ik kan het alleen maar aanbevelen.
Op dit forum zijn hierover trouwens al eerder berichten geschreven.
Hierdoor is hij 24 uur per dag pijnvrij en kan voor zijn doen nog best een stukje lopen.
Dit is een tablet die je maar 1 keer in de maand hoeft te geven.
Zonder de Trocoxil leefde hij waarschijnlijk nu niet meer.
Dus ik kan het alleen maar aanbevelen.
Op dit forum zijn hierover trouwens al eerder berichten geschreven.
-
Martine.jolie
Heeft jouw da geen supplement oid voorgeschreven, vreemd om alleen pijnstiller voor te schrijvenannemarie schreef:nee hij krijgt niets anders, weet ook niet wat ik hem eigenlijk kan gevenMartine.jolie schreef:Geef je alleen rimadyl of geef je er ook nog iets anders bij aan supplementen?
groetjes
Hier in het topic staat al het een en ander wat mensen aan hun hond met artrose geven en ik denk dat als je artrose intypt bij de zoekfunctie je wel een aantal resultaten krijgt
-
rimanime
- Speurneus

Zie de berichten hierboven.annemarie schreef:nee hij krijgt niets anders, weet ook niet wat ik hem eigenlijk kan gevenMartine.jolie schreef:Geef je alleen rimadyl of geef je er ook nog iets anders bij aan supplementen?
groetjes

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......
Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
-
Tilly
- Speurneus

- Contacteer:
Hier krijgt Gina Sasha's Blend.... ook te bestellen via Medpets.
Ik ben er zeer tevreden mee.
Een pijnstiller krijgt ze dus niet, alleen een voedings suplement en dat is geen medicijn, kan dus geen kwaad.
Je kan ook glucosamine pillen van Kruidvat geven
Ik ben er zeer tevreden mee.
Een pijnstiller krijgt ze dus niet, alleen een voedings suplement en dat is geen medicijn, kan dus geen kwaad.
Je kan ook glucosamine pillen van Kruidvat geven
Groetjes Tilly
Pootje van Gina & Akka
*Er is op de wereld geen betere psychiatrie, dan een hond die je gezicht aflikt*
Pootje van Gina & Akka
*Er is op de wereld geen betere psychiatrie, dan een hond die je gezicht aflikt*