Ik zit met Dazzle bij dezelfde trainster op gehoorzaamheidscursus, zij kent haar dus. Ze zei meteen dat het geen probleem was om Dazzle mee te nemen met de jachtgroep, er was altijd wel iemand om haar even vast te houden.
De eerste proef werd uitgezet. Een bospad dat omhoog liep over een heuvel heen, er werden met een eendenlokkertje erbij dummy´s aan de andere kant van de heuvel in de dekking gegooid, de honden moesten vanwaar wij stonden vooruit worden gestuurd en dan de territoriumfluit als de hond over de heuvel was. Tot mijn stomme verbazing zei de trainster... als eerste krijgt Dazzle een dummy, die ik duidelijk zichtbaar voor haar opgooi, laat haar maar inspringen.
En dat terwijl Dazzle nog nooit zoiets heeft gedaan! Nou en of ze wilde!!! De eerste keer moest ik helpen, maar verder heeft ze ALLE oefeningen meegedaan. Wel natuurlijk heel makkelijk, maar toch. Nog een keer dat heuveltje op, een verloren zoek in de bramen, een markeer in een heiveld, een apport uit het water, madam was niet te stuiten en ze is de volle twee uur super attent gebleven, ze hield alles in de gaten.
Het enige minpunt was, dat ze vreselijk begon te protesteren als ik met Pip aan de beurt was
Ze ligt nu helemaal uitgeteld te slapen. En ik ben best een beetje trots
Pip heeft trouwens vanmiddag een cold water tail opgelopen, met Dazzle´tje niks aan de hand.
Hanneke