Kleine smurf haar eerste jachtles

Plaats hier alles over jachttraining en de jacht.
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Kleine smurf haar eerste jachtles

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Omdat manlief vanmiddag naar de ledenvergadering van de NLV was en ik jachttraining had met Pip, moesten de honden de hele middag alleen thuis blijven. Voor de twee oudere honden geen probleem, maar voor Dazzle van 7 maanden best lang. Dus besloot ik haar mee te nemen en wat vroeger naar de trainingslocatie te rijden, in de bossen bij Vught. Ik wilde een half uurtje eerder aanwezig zijn, dan kon ik Dazzle en Pip lekker laten dollen, en dan kon Dazzle tijdens de training in de bench in de auto slapen. Helaas strooide het verkeer roet in het eten. De hele A2 tussen Eindhoven en Tilburg stond vast. Daar ging mijn half uurtje voor Dazzle.
Ik zit met Dazzle bij dezelfde trainster op gehoorzaamheidscursus, zij kent haar dus. Ze zei meteen dat het geen probleem was om Dazzle mee te nemen met de jachtgroep, er was altijd wel iemand om haar even vast te houden.

De eerste proef werd uitgezet. Een bospad dat omhoog liep over een heuvel heen, er werden met een eendenlokkertje erbij dummy´s aan de andere kant van de heuvel in de dekking gegooid, de honden moesten vanwaar wij stonden vooruit worden gestuurd en dan de territoriumfluit als de hond over de heuvel was. Tot mijn stomme verbazing zei de trainster... als eerste krijgt Dazzle een dummy, die ik duidelijk zichtbaar voor haar opgooi, laat haar maar inspringen.
En dat terwijl Dazzle nog nooit zoiets heeft gedaan! Nou en of ze wilde!!! De eerste keer moest ik helpen, maar verder heeft ze ALLE oefeningen meegedaan. Wel natuurlijk heel makkelijk, maar toch. Nog een keer dat heuveltje op, een verloren zoek in de bramen, een markeer in een heiveld, een apport uit het water, madam was niet te stuiten en ze is de volle twee uur super attent gebleven, ze hield alles in de gaten.
Het enige minpunt was, dat ze vreselijk begon te protesteren als ik met Pip aan de beurt was :mad:

Ze ligt nu helemaal uitgeteld te slapen. En ik ben best een beetje trots :D

Pip heeft trouwens vanmiddag een cold water tail opgelopen, met Dazzle´tje niks aan de hand.

Hanneke
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

wat leuk! Dazzle heeft er aanleg voor en zin in :D

Wordt er door de hondenschool vaker in Vught getraind?
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
kiaora

Ongelezen bericht door kiaora »

Wat goed !
Kan me voorstellen dat je dan trots bent!
En beterschap met Pip's cold water tail...Auw! :?
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

esmoezie schreef:wat leuk! Dazzle heeft er aanleg voor en zin in :D

Yep. De beginnerscursus apporteren is grotendeels op de hondenschool, dat is de groep waar jij bij zit. In principe ga je daarna naar de zaterdagmiddaggroep en die traint op locatie. We zitten steeds ergens anders, dus daar moet je wel kilometers voor willen maken. In die groep zitten mensen die bijna allemaal wedstrijden lopen (behalve ik.. :lol: :lol: ).

Hanneke
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Laboriginals schreef:
esmoezie schreef:wat leuk! Dazzle heeft er aanleg voor en zin in :D

Yep. De beginnerscursus apporteren is grotendeels op de hondenschool, dat is de groep waar jij bij zit. In principe ga je daarna naar de zaterdagmiddaggroep en die traint op locatie. We zitten steeds ergens anders, dus daar moet je wel kilometers voor willen maken. In die groep zitten mensen die bijna allemaal wedstrijden lopen (behalve ik.. :lol: :lol: ).

Hanneke
Doe je nooit wedstrijden?
Ik wist niet dat er op diverse plekken getraind wordt (niet dat het me uitmaakt), maar ik ben benieuwd (als we deze cursus hebben overleefd :lol: ) hoe verder. In de zaterdagmiddaggroep komt ik niet i.v.m. werk.
Maar goed, Dazzle slaat dus gewoon een cursus over en begint meteen bij de professionals :D Knap hoor!
groetjes Juliette

Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

esmoezie schreef:[Doe je nooit wedstrijden?
Ik wist niet dat er op diverse plekken getraind wordt (niet dat het me uitmaakt), maar ik ben benieuwd (als we deze cursus hebben overleefd :lol: ) hoe verder. In de zaterdagmiddaggroep komt ik niet i.v.m. werk.
Maar goed, Dazzle slaat dus gewoon een cursus over en begint meteen bij de professionals :D Knap hoor!
Haha... nee hoor, Dazzle slaat niks over :D Dit was gewoon eenmalig omdat ik haar toevallig bij me had. Dazzeltje maakt keurig eerst de VEG af, dan de beginnersgroep apporteren en dan zo september volgend jaar is zij aan de beurt voor de zaterdaggroep. Overigens zijn er op zaterdag meestal twee groepen, C en B-niveau, maar omdat er nu te weinig cursisten waren voor twee groepen, zitten de niveaus bij elkaar.

Als er genoeg animo is vanuit jullie groep voor een doordeweekse les, kan dat waarschijnlijk wel bij Wil. Ze hebben een eigen stuk bos verderop en er is bij de crossbaan een vennetje voor het waterwerk. Alleen train je dan wel steeds op dezelfde locatie en op een gegeven moment leer je daar niet meer zo veel van.

Nee, ik loop geen wedstrijden. Geen tijd voor. Als ik met pensioen ben, ga ik dat allemaal inhalen :lol:

Hanneke
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

knap hoor dazzle :applaus:
en pip beterschap voor je staart :)
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
kiaora

Mag ik vragen waar jullie trainen?
Wil mss ook jacht gaan doen namelijk en ik kom niet echt ver met zoeken.
Toevallig in Eindhoven/Son?
esmoezie
Speurneus
Speurneus

kiaora schreef:Mag ik vragen waar jullie trainen?
Wil mss ook jacht gaan doen namelijk en ik kom niet echt ver met zoeken.
Toevallig in Eindhoven/Son?
deze jachttraining is in Reusel :)
groetjes Juliette

Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Leuk he, als zo'n smurf ervan geniet 8)
Met Doran ben ik al speelenderwijs met 8 weken begonnen en het is nu echt zijn lust en zijn leven :verliefd1:
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Op de site van de KNJV kan je meer adressen vinden. En ook hier:
http://www.jachttraining.nl/modules.php ... s&secid=19" onclick="window.open(this.href);return false;
De bovenstie op deze lijst zit op Ekkersrijt, dat is vlakbij Son. In St. Oedenrode, ook vlakbij Son, zit ook nog Frans v.d. Linden (labradorkennel Van de Rooise Heikant) die geeft ook training.

Hanneke
Nathalie01
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Nathalie01 »

Echt leuk! Daar mag je trots op zijn :D

Wij beginnen in januari met jachttraining ben benieuwd hoe het gaat :D
kiaora

Laboriginals schreef:Op de site van de KNJV kan je meer adressen vinden. En ook hier:
http://www.jachttraining.nl/modules.php ... s&secid=19" onclick="window.open(this.href);return false;
De bovenstie op deze lijst zit op Ekkersrijt, dat is vlakbij Son. In St. Oedenrode, ook vlakbij Son, zit ook nog Frans v.d. Linden (labradorkennel Van de Rooise Heikant) die geeft ook training.

Hanneke
Bedankt voor de link.
Ben op de site geweest van de KNJV,maar heb er alles afgezocht en kan geen adressen vinden...Kan in ieder geval niet uit de voeten met de site,maar zal vast heel makkelijk te vinden zijn,mij kennende...
Die op Ekkersrijt wist ik,ja en bij Frans zat die vorig jaar nog helemaal vol...Maar mss is er inmiddels plaats vrij...Maar bedankt!
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Knjv site: bovenin naar jachthonden
linkerkant: training van jachthonden.

Op die pagina vind je een telefoonnummer waar je terecht kunt voor meer info over cursussen. :)
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
Plaats reactie