Vandaag op controle bij de dierenarts in Wageningen. Quincy heeft al een tijd last van reuma in haar tenen, dit speelt vooral op bij koud en vochting weer. Regelmatig gaan we hiervoor dus op controle en ook Rosa gaat dan mee, Pien ging vandaag ook mee voor de eerste keer. Nu voelde de rechterheup bij Quincy niet goed en adviseerde de dokter een rontgenfoto te laten maken wat we gelijk hebben gedaan, hieruit bleek helaas dat ze
hd-e heeft in haar rechterheup...

Gelukkig is de linkerheup wel nog helemaal perfect en zit de rechterheup wel goed in de kom, alleen daaromheen is het dus foute boel..

Het gekke is dat we hier nooit wat van gemerkt hebben met bijvoorbeeld lopen of opstaan uit de mand, maar het blijkt dat ze veel meer kracht nu op haar voorpoten en linkerheup zet om zo haar rechtheup te ontzien... Mijn arme meisje, het is zo'n schat en altijd maar vrolijk

We gaan nu door met geven van ledum D6 en hier komt nog omega 3 van doils bij en Puur Osteo. We hopen dat dit het allemaal wat soepeler maakt en blijft houden, als we merken dat ze bijvoorbeeld mankt of pijn heeft kunnen we metacam geven. Over ongeveer 6 maanden komen we dan terug voor controle, hopelijk blijkt dan dat bovenstaande werkt..
Verder blijkt mijn kleine Pien losse knieschijven in haar achterpoten te hebben...

Links is minimaal, maar rechts is erger. Hij liet het ook voelen, alsof er even iets uit de kom springt zeg maar, dat is dan dus de knieschijf. Hierdoor heeft ze af en toe ook dat ze even haar poot een paar passen in de lucht houdt als ze bijvoorbeeld uit haar mand komt. Het is te vergelijken met je knie die op slot zit en die weer even recht gezet moet worden. Het blijkt ook nog eens erfelijke aandoening te zijn, dus ga ik morgen ook gelijk de fokker informeren. We hebben nu Rhus Toxicodendron D6 gekregen, om de banden en pezen om de knieschijf heen sterker te maken. Gelukkig was ze wel goed gespierd en moet ze vooral veel blijven bewegen zodat ze ook gespierd blijft.
Ook vroeg de dierenarts wanneer Pien loops is geweest, waarop wij dus antwoorden dat dit ze dit nog moest worden. Nou, dat bleek dus niet het geval want mevrouw bleek schijnzwanger te zijn! Ze heeft opgezetten melkklieren en haar gedrag vertoont hier ook symtonen van, zoals lusteloos en weinig eetlust. Waarschijnlijk is ze dus al zo'n 2 a 3 maanden geleden loops geweest terwijl wij niks gemerkt hebben! Nou weet ik wel dat de eerste loopsheid niet altijd heel duidelijk hoeft te zijn, maar dat we gewoon niks gezien hebben..!
Maar jeetje, dit was me het bezoekje wel weer dus... Nu maar hopen dat het allemaal een beetje werkt en verder positief denken en over een half jaar terug voor controle, hopen op verbetering!