Giardia
-
joyca
- Snuffelneus

- Contacteer:
Giardia
Onze Casper had de afgelopen week af en toe een brijachtige ontlasting, we zijn maandag naar de da geweest, die vermoedde Giardia, 3 dagen ontlasting verzameld en gisteren gebracht. Inderdaad Giardia. Vannacht diverse malen hele dunne ontlasting. Hij is sinds gisteren aan de panacur, onze andere hond moet deze pillen ook slikken. Heeft iemand hier ervarig mee en wat kunnen we hem het beste te eten geven? We zijn vandaag begonnen met kleine porties rijst met kip. Casper is 7 maanden en we maken ons echt zorgen. De kuur met panacur duurt 5 dagen en we moeten het over 2 weken herhalen. Ik wil graag weten of ik nog meer kan doen om hem zo snel mogelijk beter te krijgen.Hij eet goed en is ook beste wel levendig, misschien iets slomer dan anders, maar hij speelt wel.
Graag hoor ik of iemand ervaring heeft met deze parasiet.
Graag hoor ik of iemand ervaring heeft met deze parasiet.
-
laika
- Speurneus

misschien heb je hier iets aan
http://www.dierenkliniekwilhelminapark. ... ardia.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dierenkliniekwilhelminapark. ... ardia.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
AnP
- Hele grote hondenneus

Hier wel ervaring ermee. Asta had het met 13 weken en was er heel ziek van. Heeft de dierenarts uitgelegd dat je je hond tijdens de 5 daagse durende panacur moet wassen/ ontsmetten? en dat wanneer de hond dus gesopt is het hele huis moet worden ontsmet, ook al het speelgoed, kleedjes, alles moet worden gewassen/ ontsmet om de kans op herbesmetting te voorkomen.
Ook al jouw kleding moet worden gewassen, overal waar de hond bijkan moet worden ontsmet.
Het is een K*tklus en nog geen garantie dat girardia wegblijft. Bij Asta is het tot anderhalf jaar regelmatig teruggekomen en nu krijgt ze 4x per jaar een 3daagse kuur panacur om te voorkomen dat ze weer zo ziek wordt.
Veel sterkte ermee
Zo knap typwerk aangepast
Ook al jouw kleding moet worden gewassen, overal waar de hond bijkan moet worden ontsmet.
Het is een K*tklus en nog geen garantie dat girardia wegblijft. Bij Asta is het tot anderhalf jaar regelmatig teruggekomen en nu krijgt ze 4x per jaar een 3daagse kuur panacur om te voorkomen dat ze weer zo ziek wordt.
Veel sterkte ermee
Zo knap typwerk aangepast
-
brigitte064
- Hele grote hondenneus

-
Martine.jolie
-
dorscha
Wij hebben helaas ook ervaring met de giardia. Het is inderdaad zo dat je alles moet ontsmetten en dat is een enorme klus. Naast alle tips die hierboven staan hebben wij nog probiotica door het voer gedaan (farmfood). Dit om de darmflora zo optimaal mogelijk te houden/te laten herstellen. Ook hebben we 2 weken isogel gebruikt. We merken nu wel dat dorscha gevoeliger is met de huid en zijn mede daarom overgegaan naar gedeeltelijk ff en kvv. Het gaat nu prima met haar. He is en blijft een rotparasiet die naar mijn idee te vaak onderschat wordt. Dorscha had het als pup en is nu een levendige gezonde hond.
Succes ermee!!!
Succes ermee!!!
-
joyca
- Snuffelneus

- Contacteer:
Giardia
Allemaal bedankt voor de reacties. Het gaat een stuk beter met Casper, hij krijgt nog steeds rijst met kip, de diaree is over. We stomen de woonkamer en wassen alle kussens en kleedjes. De kuur Panacur is morgen over, die moeten bij Casper over 2 weken herhalen. We zijn inderdaad van plan de Panacur een aantal malen per jaar te herhalen. Casper is een superhond naar helaas wel een poepvreter, we laten hem nu aan de korte lijn uit, zodat hij minder gelegenheid heeft om onderweg te snacken.
Ik hoop dat het goed blijft gaan, hou jullie op de hoogte.
Ik hoop dat het goed blijft gaan, hou jullie op de hoogte.