Ik snap even iets niet bij het inschrijven voor shows. Onderstaande zie je namelijk vaak staan bij de verschillende klassen:
J Jeugdklasse: voor honden van 9 tot 18 maanden, die op de dag van de Clubmatch deze leeftijd bereikt hebben.
JH Jongehondenklasse: voor honden van 15 tot 24 maanden, die op de dag van de Clubmatch deze leeftijd bereikt hebben.
O Openklasse: voor honden van 15 maanden en ouder, die op de dag van de Clubmatch deze leeftijd bereikt hebben.
Maar een hond die bijvoorbeeld tijdens deelname 15 maanden oud is, zou in principe toch in elke klas kunnen? Of zie ik dit nu niet goed?
een hond van 15 maanden op dag van de show kan je inschrijven in de jeugd, tussenklas of openklas, maar de openklas zou ik nog niet aanraden voor een hond van 15 maanden
Yoran 24/10/1999~26/07/2011
Bruce 04/04/2002
Denzell 14/04/2004
Figaro 31/03/2006
Tyson (Precious For Eternity Vast Pretender 15/07/2009
Djedda (Smallville's Empress Just Say Yes) 24/04/2010
Haylee (Smallville's Empress Love Affair) 14/05/2011
Dawn (Of Emperor's Pride Legacy) 04/09/2012
Dusty (Black Sea Sykstus) 13/03/2013
Ocean (Flanders Pride Ocean Diva) 19/01/2015
Ik denk dat je ook naar de hond zelf zou kunnen kijken; als je een wat 'flinker' exemplaar hebt zou hij/zij in de jeugdklasse wat meer uit de toon vallen en wellicht in de tussenklasse beter passen. Soms is het dus best prettig om te kunnen kiezen
Oke vandaar! Ik wist helemaal niet dat het mogelijk was om soms te kiezen, dacht dat je altijd aan een bepaalde klas vastzat. Dus als je al een heel volwassen hond hebt met ook een volwassen bouw, zou je deze bij wijze van spreken al in de Open Klas kunnen inschrijven, maar als je nog een echt jong exemplaar hebt ga je gewoon voor de Jeugdklas? Dan gaan wij denk ik zo lang mogelijk in de jongste groep