maatregelen nemen voor pup met kou en sneeuw op komst?
maatregelen nemen voor pup met kou en sneeuw op komst?
Zoals iedereen ongetwijfeld gehoord heeft komt de winter eraan! Nu kan het uiteraard zoals wel vaker meevallen, maar goed, je weet het nooit. Nu ben ik voor mn kinderen al maatregelen aan het nemen (skibroek, handschoenen en mutsopzoek, gevoerde laarsjes opzoeken etc.) Maar moet ik voor onze Ravi ook nog maatregelen nemen? En hoe zit het met de overgang van temperatuur van buiten (koud) naar binnen (lekker warm?) maakt dit niet uit?
Wij hebben Sem vorig jaar in december opgehaald, dus hij heeft de eerste maanden bij ons vooral sneeuw gezien. Het is gewoon opletten met rennen als het glad is, dan schiet hij erg weg en niet op ijs laten lopen (zal voorlopig wel meevallen), verder moet je opletten dat hij geen sneeuw/ ijs tussen de pootjes heeft daar kan hij last van hebben tijdens het wandelen.
Wij hebben wel vaker de pootjes even afgedroogd/ schoon gemaakt als we weer thuis kwamen.
Wij hebben wel vaker de pootjes even afgedroogd/ schoon gemaakt als we weer thuis kwamen.
-
- Speurneus
jawel joh, niet te voorzichtig hoor. Tenzij je merkt dat de hond er niet tegen kan. Ik heb hier een Franse Bulldog die geen haar op zijn buikje heeft maar zelfs voor hem hoef ik geen jasje oid aan te schaffen (meneer weigert dit
). Over het algemeen kunnen zeker labradors wel tegen een stootje.
Wel goed de pootjes afdrogen inderdaad voor je naar binnen gaat, zeker ivm pekel tussen de teentjes maar vaak loopt dit wel los

Wel goed de pootjes afdrogen inderdaad voor je naar binnen gaat, zeker ivm pekel tussen de teentjes maar vaak loopt dit wel los

-
- Middelgrote hondenneus
Ik heb vorig jaar aan Harpo gemerkt dat ijs en sneeuw geen probleem vormden, maar strooizout op de wegen des te meer...
Dus na elke wandeling pootjes afspoelen en afdrogen, en bestrooide wegen zo veel mogelijk vermijden.
Dus na elke wandeling pootjes afspoelen en afdrogen, en bestrooide wegen zo veel mogelijk vermijden.
>> you are entitled to your opinion, however offending you express it <<
Harpo (Eyes of the River) °02/10/2008
Flora (Eyes of the River) °01/07/2006

hoi,
Ik zou ook even goed op de voetzooltjes letten.
Dat er geen kloofjes onder komen door de kou.
Ook op letten met strooizout dat het niet tussen de tenen gaat zitten.
Wij smeren een a twee keer per week lany haar voetzooltjes in met zuurvrijevaseline of uierzalf. we doen dit voor het slapen gaan om kloven te voorkomen
sucses met de winter en het is ook een leuke periode hoor met de sneeuw veel liefs monique en een poot van lany
Ik zou ook even goed op de voetzooltjes letten.
Dat er geen kloofjes onder komen door de kou.
Ook op letten met strooizout dat het niet tussen de tenen gaat zitten.
Wij smeren een a twee keer per week lany haar voetzooltjes in met zuurvrijevaseline of uierzalf. we doen dit voor het slapen gaan om kloven te voorkomen
sucses met de winter en het is ook een leuke periode hoor met de sneeuw veel liefs monique en een poot van lany
Sem is geboren toen het -15 was.
En al snel bleek hij dol te zijn op kou.
Hij stond vanmorgen dan ook al te dansen voor het raam toen hij zag dat er sneeuw lag.
Hij rolt en dolt erin, heerlijk vind hij het.
De meeste honden kunnen beter tegen wat kou dan tegen warmte.
De bovenstaande tips sluit ik me dan ook bij aan.
Enne..niet te bezorgd hoor, een Labrador is (over het algemeen) niet van suiker
En al snel bleek hij dol te zijn op kou.
Hij stond vanmorgen dan ook al te dansen voor het raam toen hij zag dat er sneeuw lag.
Hij rolt en dolt erin, heerlijk vind hij het.
De meeste honden kunnen beter tegen wat kou dan tegen warmte.
De bovenstaande tips sluit ik me dan ook bij aan.
Enne..niet te bezorgd hoor, een Labrador is (over het algemeen) niet van suiker

-
- Middelgrote hondenneus
- RaymondC
- Middelgrote hondenneus
- Contacteer: