maatregelen nemen voor pup met kou en sneeuw op komst?

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
gizmoo1

maatregelen nemen voor pup met kou en sneeuw op komst?

Ongelezen bericht door gizmoo1 »

Zoals iedereen ongetwijfeld gehoord heeft komt de winter eraan! Nu kan het uiteraard zoals wel vaker meevallen, maar goed, je weet het nooit. Nu ben ik voor mn kinderen al maatregelen aan het nemen (skibroek, handschoenen en mutsopzoek, gevoerde laarsjes opzoeken etc.) Maar moet ik voor onze Ravi ook nog maatregelen nemen? En hoe zit het met de overgang van temperatuur van buiten (koud) naar binnen (lekker warm?) maakt dit niet uit?
kris

Ongelezen bericht door kris »

Wij hebben Sem vorig jaar in december opgehaald, dus hij heeft de eerste maanden bij ons vooral sneeuw gezien. Het is gewoon opletten met rennen als het glad is, dan schiet hij erg weg en niet op ijs laten lopen (zal voorlopig wel meevallen), verder moet je opletten dat hij geen sneeuw/ ijs tussen de pootjes heeft daar kan hij last van hebben tijdens het wandelen.
Wij hebben wel vaker de pootjes even afgedroogd/ schoon gemaakt als we weer thuis kwamen.
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

ja wel op kou letten, als je pup nat is ff droogmaken en niet blijven kletsen buiten met een natte pup op de sneeuw...
al me kinders uitgevlogen
gizmoo1

Ongelezen bericht door gizmoo1 »

Ja dat is dus een goeie. Ravi gaat meestal mee mn dochter naar schoolbrengen. Als hij doorloopt moeten we meestal nog een minuut of 10 wachten. Hij zit dan naast me of speelt wat met kinderen maar dat is in de sneeuw dus niet zo een goed plan!
ester01

Ongelezen bericht door ester01 »

jawel joh, niet te voorzichtig hoor. Tenzij je merkt dat de hond er niet tegen kan. Ik heb hier een Franse Bulldog die geen haar op zijn buikje heeft maar zelfs voor hem hoef ik geen jasje oid aan te schaffen (meneer weigert dit :D ). Over het algemeen kunnen zeker labradors wel tegen een stootje.

Wel goed de pootjes afdrogen inderdaad voor je naar binnen gaat, zeker ivm pekel tussen de teentjes maar vaak loopt dit wel los :wink:
iwps

Ongelezen bericht door iwps »

En ook oppassen dat ze niet te veel sneeuw eten,daar kunnen ze goed ziek van worden.
Als er erg veel sneeuw ligt kun je de pootjes insmeren met een beetje vaseline :klasse:
perelaar
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door perelaar »

Ik heb vorig jaar aan Harpo gemerkt dat ijs en sneeuw geen probleem vormden, maar strooizout op de wegen des te meer...

Dus na elke wandeling pootjes afspoelen en afdrogen, en bestrooide wegen zo veel mogelijk vermijden.
>> you are entitled to your opinion, however offending you express it <<

:bruinkopje: Harpo (Eyes of the River) °02/10/2008
:bruinkopje: Flora (Eyes of the River) °01/07/2006
monique1977

Ongelezen bericht door monique1977 »

hoi,
Ik zou ook even goed op de voetzooltjes letten.
Dat er geen kloofjes onder komen door de kou.
Ook op letten met strooizout dat het niet tussen de tenen gaat zitten.
Wij smeren een a twee keer per week lany haar voetzooltjes in met zuurvrijevaseline of uierzalf. we doen dit voor het slapen gaan om kloven te voorkomen
sucses met de winter en het is ook een leuke periode hoor met de sneeuw veel liefs monique en een poot van lany
Joni

Ongelezen bericht door Joni »

Sem is geboren toen het -15 was.
En al snel bleek hij dol te zijn op kou.
Hij stond vanmorgen dan ook al te dansen voor het raam toen hij zag dat er sneeuw lag.
Hij rolt en dolt erin, heerlijk vind hij het.
De meeste honden kunnen beter tegen wat kou dan tegen warmte.
De bovenstaande tips sluit ik me dan ook bij aan.
Enne..niet te bezorgd hoor, een Labrador is (over het algemeen) niet van suiker :wink:
perelaar
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door perelaar »

Toch oppassen: na een dag jagen gisteren bleek dat de pootkussentjes aan Harpo's voorpoten voor een stukje ontveld waren...
>> you are entitled to your opinion, however offending you express it <<

:bruinkopje: Harpo (Eyes of the River) °02/10/2008
:bruinkopje: Flora (Eyes of the River) °01/07/2006
Maasboom

Ongelezen bericht door Maasboom »

Wat een goede tips.
Nala heeft eergisteren voor het eerst sneeuw gezien, wat een pret!
Eerst moest ze even bekijken of ze er wel op kon staan, en toen dat bleek te gaan was ze door het dolle heen!
De schat! :verliefd1:
RaymondC
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door RaymondC »

vaseline gebruiken om de voetzolen (tussen de kussentjes) in te smeren als ze lang in de sneeuw (bevroren ondergrond wandelen/zitten)
Plaats reactie