Slome labradors

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Veerle

Slome labradors

Ongelezen bericht door Veerle »

Wat me opvalt bij ons in de wijk is dat er best wat slome labradors van relatief jonge leeftijd rondsjokken (want meer doen ze eigenlijk niet). Tenminste, een jaar of 4-5-6, dat lijkt me nog niet echt oud te noemen. Ik heb nog een jonge stuiterbal van 11 maanden, maar vroeg me af of dit gedurende de jaren vanzelf ontstaat? Dat het labrador eigen is dat ze een beetje energieloos worden of ligt dit aan de baas die de hond laat ''versuffen''? Ik hoop nl niet dat Mojo ook zo wordt, want hoe ondeugend hij soms ook is, ik vind het 1000x beter dan een slome hond....Vroeg me dat zomaar even af!

Groetjes Veerle
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Mijn lab is inmiddels senior :D , maar nog net zo gek als een puppert.
Ik ben ervan overtuigd dat het te maken heeft met voeding, uitlaatpatronen en het energielevel van de baas.

Doe je niks met je hond dan zal hij sneller wat slomer worden dan wanneer je hem blijft uitdagen en met hem werkt. Je hebt haardkleedjes en sprinkhanen he? :D
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Ik vind het moeilijk om te beoordelen of die honden sloom zijn of gewoon relaxt 8)
Hier lopen de honden aan de lijn ook heel relaxt mee, want ze weten dat ze geen gekke dingen hoeven te ondernemen want lopen aan de lijn betekend naast lopen en niet spelen/hyper doen (en sommige bestempelen dat misschien als sloom :D )

In het bos krijgen ze "vrij" en rennen/apporteren/zwemmen/spelen ze dus sloom zijn ze echt niet 8)
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Boukje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Boukje »

Mijn Labrador (6) loopt ook te sjokken aan de lijn. Ik noem dat gewoon netjes meelopen. :wink:
Maar moet je haar eens los zien, of wanneer ze haar vriendjes en vriendinnetjes ziet in deze vrieskou. Dan gaat ze helemaal los en doet ze niet onder voor een pup van 11 maanden :lol:
Veerle

Het zijn wel ingekakte labjes :wink: . Inderdaad lopen ze netjes mee, maar ik spreek de baasjes regelmatig en die vertellen ook dat het een ouwe opa/oma is geworden qua gedrag. Ook als ze wel toestemming hebben om te spelen, gebeurt er weinig. Ze zijn trouwens ook allemaal best fors in omvang (de honden dan he :) ).
dabbertje

Ongelezen bericht door dabbertje »

Jara is net 6 jaar en nog een echte spring in 't veld. Aan de lijn loopt ze netjes, met slappe lijn maar los kan ze best wel sprintjes trekken.

Onze vorige lab was zeker tot 10 jaar nog heel actief, maar kon ook sjokken. Vooral als we terug naar huis liepen.
Onze beide honden waren trouwens ook mooi slank en niet te zwaar.
Boukje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Boukje »

Ik ken eigenlijk alleen maar heel actieve labjes. Op een enkeling na dan.
Maar het zal best dat als er niks met de hond gedaan wordt ze zo sloom als de pest worden. Als je er geen energie insteekt komt het er denk ik ook niet uit. :wink:
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Noah loopt hier in de buurt aan de lijn ook rustig mee... ik laat dan ook niet toe dan hij gaat trekken of druk gaat doen.
Wel doen we vaak oefeningen aan de lijn, maar verder is het gewoon rustig mee lopen.
Maar als hij speelt of in het bos is en los mag gaat hij ook helemaal los en dat mag dan ook :wink:
Noah is trouwens bijna ander half jaar :)
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Hier in de buurt alleen maar enthousiaste labjes.
Maar Keo lijkt bij zijn avondwandeling ook wel een hoogbejaarde lab, kan dan soms zo suf meelopen :D
en eenmaal thuis direct weer snurken :wink:
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Aileen
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Aileen »

Als die slome labradors ook te dik zijn dan kan dat ook de reden zijn. Helaas zie je vaak veel te dikke labradors. Door het overgewicht hebben ze meestal ook niet veel conditie.

als ze op die leeftijd al echt sloom zijn, is het niet gezond hoor.

Buddy is echt nooit sloom geweest! Alleen in zijn laatste levensjaar werd hij wel slomer maar dat was van ouderdom. Hij is bijna 15 geworden.
Afbeelding
Het is hier nog steeds zo stil zonder jou...
Ik heb 14 jaar en 8 maanden lang zo intens van je genoten.
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Missy is nu 8 jaar geweest en ze wordt wel rustiger hoor, maar als we met Funny-O tijdmeting hebben hoort ze van haar groepje (waarin nog meer senioren) altijd nog bij de snelste of wordt eerste. :D En van de week in het bos ging ze nog even lekker rondflappen met de andere twee. :) Maar het wordt toch wel wat rustiger allemaal.
Tsja, ze is niet meer piepjong he? En heeft ook een hak met een blessure en wat arthrose. Van ons mag ze ook van haar pensioen genieten nu. :wink:
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

Hier absoluut geen slome labradors.

Mexx is niet zo heel flink qua bouw (36kg), die word in maart 4, maar dat is nog echt een pup als hij buiten vrij krijgt, met dit weer helemaal.

Bear is pas 20maanden, die is behoorlijk aan de maat, maar een energie dat ie heeft, rent Mexx er makkelijk uit en is niet moe te krijgen.

Ook onze Charlie bleef lang lekker actief !
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
Anjess

Ongelezen bericht door Anjess »

Nou,hier ook een slome Lab als ze aan de riem loopt.Ga ik met haar naar het bos of het strand (wat ik elke dag doe)dan rent en speelt ze als een jonge hond.Het is me opgevallen dat ze de rondes in de buurt niet meer interessant vind waardoor ze is gaan sjokken.Neem ik een andere route bijv. de polder in dan zie je haar veranderen.Dus misschien zijn die Labjes die je ziet wel de rondes die ze vaak doen ontzettend beu?Ik zou elke keer hetzelfde rondje ook gauw beu zijn!!Jammer dat die mensen er niet meer mee doen :(
Veerle

Ik loop idd ook verschillende routes. Zo interessant is het bij ons in de wijk ook niet...En er zijn genoeg bosgebieden in de buurt als je de auto pakt! Vind het altijd wel sneu voor die hondjes! Al hebben ze het zelf misschien niet eens in de gaten totdat ze wel een keer ergens anders komen!
dabbertje

Ongelezen bericht door dabbertje »

Het kan natuurlijk wel zijn dat die baasjes op andere tijdstippen wel naar het bos gaan en dat zie je dan niet. Want je ziet ze alleen als ze rondsjokken bij het gebruikelijke rondje.

Mijn ex-schoonmoeder kwam vroeger altijd bij mij thuis als het een rommel was en ik frietjes bakte voor de kinderen. Tegen haar vriendinnen zei ze dan dat het bij mij altijd zo'n troep was en dat de kinderen nooit eens fatsoenlijk te eten kregen. En de hond werd ook maar 5 minuutjes uitgelaten.... grrrr, ja omdat zij weer eens op visite was. M.a.w. niet alles is wat het lijkt.....
Plaats reactie