Doggybag moet gewassen worden...

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
Anca
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Doggybag moet gewassen worden...

Ongelezen bericht door Anca »

Leuk hoor....sneeuw....alleen denkt die kat van ons dat het wel erg koud is aan de pootjes en dat ze dus maar liever binnen ergens plast dan dat ze even gaat staan miauwen voor de buitendeur om het buiten te doen :?

...en dat doet ze dus tegen de ochtend op Bodi's kussen...een doggy bagg met piepschuimkorrels als vulling...

Hoe krijg je dat het beste weer schoon en vooral hoe krijg je dat weer droog???

Nu heb ik het in bad liggen weken, anders zou het niet weten hoe of wat, maar dat droog krijgen wordt straks natuurlijk een crime.

Wie heeft een goede tip voor mij hoe ik zo'n doggy bagg het beste schoon en droog krijg?
Groetjes Anca

Afbeelding
Zipya

Ongelezen bericht door Zipya »

De schuimbolletjes nemen als het goed is geen vocht op, dus gewoon alleen de hoezen wassen.

Wel van tevoren even de bolletjes eruit halen (in een vuilniszak doen bv).
Ergl leuk werk :oops:
Anca
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Hmm, die schuimbolletjes waren echt wel doorweekt met kattenpies dus koeten echt gewassen worden!
Groetjes Anca

Afbeelding
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Kan hij niet gestoomd worden met inhoud en al ?
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

Ik kan je helaas geen advies geven, maar hier ook zo'n :evil: kater die het liever in de hondenmand doet als die de kans krijgt.
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

is het nog gelukt met de doggybag Anca?
hier ook zo`n k*tkater :mad: met regelmaat is roefs biabed nat :evil:
maar dat is gelukkig goed schoon te maken :roll:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Anca
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Nou....we hebben alles gewassen in bad, toen het een beetje gecentrifugeerd en nu staat de doggybagg nog te drogen tegen de kachel aan! :evil:

Ik heb dus afgelopen donderdag middag nog maar een extra kussen wezen kopen voor Bodi, een platte gladde zwarte die makkelijk af te nemen is en Bodi vindt het ook nog heerlijk om op te liggen.

Hopen dat het voorlopig niet meer gaat sneeuwen zodat die kat gewoon uit zichzelf naar buiten gaat.
Groetjes Anca

Afbeelding
Legend Hessel
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Legend Hessel »

ik kan je ecodor aanraden!
http://www.ecodor.nl/Consumenten-ontgeu ... /index.php

Hannes had in onze nieuwe huis op de bank geplast én een aantal keer op Hessel z'n poef (stress door een nieuwe buurtkat die bij ons door de ramen gluurde), gelukkig is de geur er met ecodor uitgegaan! Ik heb de urineverwijderaar gebruikt en daarna de geur-en-vlek-spray. De bank hoefde gelukkig niet weggegooid te worden. Ik had alles al geprobeerd, biotex, azijn, vanish...

Heb laatst een heel interessant boek gelezen over kattengedrag en ze plassen nooit zonder reden op een andere plek dan hun bak (of buiten).
Vooral de hondenmand heeft een extra vertrouwde geur voor de kat en als die lucht van kattenurine er eenmaal inzit, dan zullen ze het iedere keer weer op die plek doen. En een kat ruikt vééél sterker dan de mens.

En vooral niet boos worden op de kat! Die kan er niks aandoen en dit is natuurlijk gedrag voor hem. We hebben voor Hannes op advies van de dierenarts een feliway-stekker aangeschaft. Feliway is een synthetische kopie van het gezichtsferonoom van katten. Met dit feromoon markeert hij zijn territorium waar hij zich op zijn gemak en veilig voelt.
Je ruikt het overigens zelf niet.
Hannes is weer helemaal de oude, en heeft gelukkig niet weer geplast op iets anders dan zijn bak.
Missschien een idee om dit in de buurt van de hondenmand te plaatsen?
Groetjes Bert en Marjolein
Anca
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Hoi Marjolein,

de kat gaat normaal wel voor de deur staan om buiten te plassen, maar doordat er sneeuw lag vond ze dat te koud en ging maar ergens anders plassen. Het is gewoon een muts!

Ik met er erg in houden dat ik met zulk weer die kat er vaker uitgooi dan gebeurt er gewoon niks in huis.
Groetjes Anca

Afbeelding
Legend Hessel
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Legend Hessel »

Anca schreef:Hoi Marjolein,

de kat gaat normaal wel voor de deur staan om buiten te plassen, maar doordat er sneeuw lag vond ze dat te koud en ging maar ergens anders plassen. Het is gewoon een muts!

Ik met er erg in houden dat ik met zulk weer die kat er vaker uitgooi dan gebeurt er gewoon niks in huis.
De oorzaak is inderdaad bij jullie wel duidelijk, ik bedoelde het meer voor de anderen waar de kat regelmatig op de poef of in de mand plast.

Jullie kat heeft wel gelijk hoor, veel te koud met je pootjes in de sneeuw! :D Al geeft dat altijd wel zulke mooie sporen in de sneeuw vind ik.... :)
Groetjes Bert en Marjolein
laika
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door laika »

of een kattebak neerzetten zeker als hij het buiten doet met dit weer is misschien dan een optie 8)
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008
kimmeding

Ongelezen bericht door kimmeding »

idd een kattenbak neerzetten.
Anca
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Als ik nu een kattenbak neerzet, komt die kat in haar levensdagen niet meer buiten dus daar ga ik niet aan beginnen.

Tegen de tijd dat het oud- en nieuw wordt, zet ik hem even neer, want ze is als de dood voor vuurwerk... in tegenstellign tot Bodi die dan denkt dat hij op een jachtdag meeloopt :D
Groetjes Anca

Afbeelding
Plaats reactie