ik kan je ecodor aanraden!
http://www.ecodor.nl/Consumenten-ontgeu ... /index.php
Hannes had in onze nieuwe huis op de bank geplast én een aantal keer op Hessel z'n poef (stress door een nieuwe buurtkat die bij ons door de ramen gluurde), gelukkig is de geur er met ecodor uitgegaan! Ik heb de urineverwijderaar gebruikt en daarna de geur-en-vlek-spray. De bank hoefde gelukkig niet weggegooid te worden. Ik had alles al geprobeerd, biotex, azijn, vanish...
Heb laatst een heel interessant boek gelezen over kattengedrag en ze plassen nooit zonder reden op een andere plek dan hun bak (of buiten).
Vooral de hondenmand heeft een extra vertrouwde geur voor de kat en als die lucht van kattenurine er eenmaal inzit, dan zullen ze het iedere keer weer op die plek doen. En een kat ruikt vééél sterker dan de mens.
En vooral niet boos worden op de kat! Die kan er niks aandoen en dit is natuurlijk gedrag voor hem. We hebben voor Hannes op advies van de dierenarts een feliway-stekker aangeschaft. Feliway is een synthetische kopie van het gezichtsferonoom van katten. Met dit feromoon markeert hij zijn territorium waar hij zich op zijn gemak en veilig voelt.
Je ruikt het overigens zelf niet.
Hannes is weer helemaal de oude, en heeft gelukkig niet weer geplast op iets anders dan zijn bak.
Missschien een idee om dit in de buurt van de hondenmand te plaatsen?