Help! Joep loopt mank...
-
kelly1609
Help! Joep loopt mank...
Ik kwam vandaag thuis van het werk en ging Joep ophalen bij mijn ouders. Hij loopt mank met zijn rechterachterpoot. Het ene moment rent hij er weer op en het andere moment strompelt hij weer.
Omdat het zijn achterpoot is en ik niet weet waar het zit (poot of heup) vind ik het toch wel eng.
Is het verstandig om vanavond naar de dierenarts te gaan of is de kans groot dat hij het overbelast heeft en dat het weer overgaat?
Joep is bijna 5 maanden en af en toe een flinke stuiterbal.
Omdat het zijn achterpoot is en ik niet weet waar het zit (poot of heup) vind ik het toch wel eng.
Is het verstandig om vanavond naar de dierenarts te gaan of is de kans groot dat hij het overbelast heeft en dat het weer overgaat?
Joep is bijna 5 maanden en af en toe een flinke stuiterbal.
-
mullermariska
- Speurneus

Heb je gekeken of er misschien iets tussen zijn voetkussentjes zit? Wat pekel ofzo. Iz heeft ook erg last van de pekel op straat. Of een steentje of iets?
Anders zou ik de DA even bellen. Liever 1x te veel langs gaan dan te weinig. Anders zit je het hele weekend!
Succes!
Anders zou ik de DA even bellen. Liever 1x te veel langs gaan dan te weinig. Anders zit je het hele weekend!
Succes!
Groetjes Mariska en een lebber van Izzie en Shiva
Lola ( Kink's Lola van de witte hoeve's hof ) 7-3-1998 - 14-7-2008
Izzie ( Mayberry's Dream Curious Isabel) 4-2-2009
Bull terriër : Shiva 3-8-2010
Bull terriër : Shiva 3-8-2010
-
Lien
- Speurneus

- Contacteer:
-
kelly1609
Ik heb in eerste instantie de dierenarts gebeld met de vraag wat we moesten doen. Ze gaf 2 opties:
1. afwachten tot na het weekend
2. toch even komen
we hebben het zekere voor het onzekere genomen en zijn toch gegaan. Ze merkte wel dat het pootje wat stijver was dan de andere maar ze voelde verder geen zwelling of iets dergelijks. We hebben pijnstillers meegekregen en als hij woensdag nog mank loopt moeten we weer bellen en gaan ze eventueel foto's maken.
Ze verwacht echter dat hij zich verdraaid of verstapt heeft in de sneeuw. Dus hopelijk gaat het na het weekend beter!
1. afwachten tot na het weekend
2. toch even komen
we hebben het zekere voor het onzekere genomen en zijn toch gegaan. Ze merkte wel dat het pootje wat stijver was dan de andere maar ze voelde verder geen zwelling of iets dergelijks. We hebben pijnstillers meegekregen en als hij woensdag nog mank loopt moeten we weer bellen en gaan ze eventueel foto's maken.
Ze verwacht echter dat hij zich verdraaid of verstapt heeft in de sneeuw. Dus hopelijk gaat het na het weekend beter!
-
doggie
- Hele grote hondenneus

-
Saskia.Bernadette
- Speurneus

-
mullermariska
- Speurneus

-
mac
Nou hier hetzelfde verhaal! maar dan anders! begon met diaree en braken....en sinds vanochtend liep ie amper nog....dus direct naar DA gegaan...of hij heeft hersenvliesontsteking
of het is een soort hernia
... beest zakte compleet door zijn achterpoten
....
ben me lam geschrokken!
heeft aantal spuiten gehad, bloed laten prikken (gelukkig nergens ontsteking gevonden)...morgen om 12 uur terug! hersenvliesontsteking is relatief goed te behandelen zei de DA .... pff maak me echt zorgen!
ben me lam geschrokken!
heeft aantal spuiten gehad, bloed laten prikken (gelukkig nergens ontsteking gevonden)...morgen om 12 uur terug! hersenvliesontsteking is relatief goed te behandelen zei de DA .... pff maak me echt zorgen!
-
Martine.jolie
Dat kan ik mij voorstellen, het klinkt heel engmac schreef:Nou hier hetzelfde verhaal! maar dan anders! begon met diaree en braken....en sinds vanochtend liep ie amper nog....dus direct naar DA gegaan...of hij heeft hersenvliesontstekingof het is een soort hernia
... beest zakte compleet door zijn achterpoten
....
ben me lam geschrokken!
Loopt hij nu al weer of lukt het nog steeds niet?
Sterkte!
-
kelly1609
@Mac...pff dat is schrikken zeg! Hopelijk knapt hij snel op!
Ik zit nog een beetje in dubio. Joep loopt nu bijna normaal maar vaak loopt hij toch nog mank. Ik moest vandaag terug als hij nog steeds mank zou lopen en dan zouden ze kijken om foto's te maken. Joep is echter wel vooruit gegaan dus ik twijfel een beetje.
Ik denk dat ik het aankijk tot vrijdag en als hij dan nog mank loopt ga ik naar de DA.
Het is gelukkig al wel een stuk beter dan dat het was!
Wel sneu hoor..zo'n kleine pup die niet even lekker mag spelen. Hij wordt er lekker baldadig door
Zeker bij puppycursus maandag waar we toch maar naar toe zijn gegaan omdat we over 2 weken examen hebben. We hebben alleen de rustige oefeningen meegedaan.
Ik zit nog een beetje in dubio. Joep loopt nu bijna normaal maar vaak loopt hij toch nog mank. Ik moest vandaag terug als hij nog steeds mank zou lopen en dan zouden ze kijken om foto's te maken. Joep is echter wel vooruit gegaan dus ik twijfel een beetje.
Ik denk dat ik het aankijk tot vrijdag en als hij dan nog mank loopt ga ik naar de DA.
Wel sneu hoor..zo'n kleine pup die niet even lekker mag spelen. Hij wordt er lekker baldadig door
-
liesjeb
- Hele grote hondenneus

Bij twijfel zou ik toch even een foto laten maken...kelly1609 schreef:@Mac...pff dat is schrikken zeg! Hopelijk knapt hij snel op!
Wel sneu hoor..zo'n kleine pup die niet even lekker mag spelen. Hij wordt er lekker baldadig doorZeker bij puppycursus maandag waar we toch maar naar toe zijn gegaan omdat we over 2 weken examen hebben. We hebben alleen de rustige oefeningen meegedaan.
Bij Dizzy leek het soms ook wat beter te gaan (vooral wanneer zij alleen aan de lijn liep)... Maar schijn bedriegt soms, dat hebben wij wel mogen voelen... (uiteindelijke diagnose lpc).
Hopelijk valt het voor jullie allemaal mee!
-
doggie
- Hele grote hondenneus

Als het echt niet overgaat zou ik ook een foto laten maken, maar dat hoeft echt niet op stel en sprong, als het echt ernstig is zit het er over een paar weken ook nog wel. Zeker als Joep vooralsnog vooruit lijkt te gaan, zou ik het nog even aankijken voordat je misschien onnodige kosten maakt.liesjeb schreef:Bij twijfel zou ik toch even een foto laten maken...kelly1609 schreef:@Mac...pff dat is schrikken zeg! Hopelijk knapt hij snel op!
Wel sneu hoor..zo'n kleine pup die niet even lekker mag spelen. Hij wordt er lekker baldadig doorZeker bij puppycursus maandag waar we toch maar naar toe zijn gegaan omdat we over 2 weken examen hebben. We hebben alleen de rustige oefeningen meegedaan.
Bij Dizzy leek het soms ook wat beter te gaan (vooral wanneer zij alleen aan de lijn liep)... Maar schijn bedriegt soms, dat hebben wij wel mogen voelen... (uiteindelijke diagnose lpc).
Hopelijk valt het voor jullie allemaal mee!
-
kelly1609
pff...als je al die verhalen hoort over HD en je gaat op internet zoeken kom je veel enge dingen tegen. Ik zie veel dingen die Joep absoluut niet heeft. Dus aan de ene kant ben ik niet bang dat hij HD heeft...ook de DA zei dat ik daar niet bang voor hoefde te zijn. maar er waren 2 dingen die ik wel herken bij Joep... moet ik me daar ook zorgen om maken? (even los van dat hij mank loopt, hij hupt niet met zijn poot)
Op dit filmpje gaat het om de zithouding van de hond:
http://www.youtube.com/watch?v=cnZm9c2GVaU" onclick="window.open(this.href);return false;
zo zit Joep ook vaak
En op een forum over golden retrievers, waar o.a. dit filmpje ook bij stond, stond iets vermeld over het lopen in een s vorm. Wij noemen het hier altijd schudden met zijn kont. Dat Joep ook wel eens.
Maak ik me nou echt teveel zorgen over mijn kleine Joep (eerste eigen hond) of zou er daadwerkelijk veel meer aan de hand kunnen zijn?
net hebben we weer een stuk gelopen en dat ging erg goed. Meneertje ligt nu lekker te slapen.
Op dit filmpje gaat het om de zithouding van de hond:
http://www.youtube.com/watch?v=cnZm9c2GVaU" onclick="window.open(this.href);return false;
zo zit Joep ook vaak
En op een forum over golden retrievers, waar o.a. dit filmpje ook bij stond, stond iets vermeld over het lopen in een s vorm. Wij noemen het hier altijd schudden met zijn kont. Dat Joep ook wel eens.
Maak ik me nou echt teveel zorgen over mijn kleine Joep (eerste eigen hond) of zou er daadwerkelijk veel meer aan de hand kunnen zijn?
net hebben we weer een stuk gelopen en dat ging erg goed. Meneertje ligt nu lekker te slapen.
-
kelly1609