wat heeft Max nu weer ?
-
annemarie
- Kleine hondenneus

wat heeft Max nu weer ?
doe net Max zijn halsband om, zie ik dat hij een natte plek op de rug bij de kont heeft zitten.
ik schoon willen maken, maar dat vind meneer niet leuk, hij draait steeds weg en hapt zelf naar mij.
ik kan niet zo goed zien hoe of wat, maar zag wel dat zijn huid een beetje kapot is, ook heb ik het idee dat de plek stinkt.
denk dat ik maar weer de DA moet bellen of niet ?
groetjes Annemarie
ik schoon willen maken, maar dat vind meneer niet leuk, hij draait steeds weg en hapt zelf naar mij.
ik kan niet zo goed zien hoe of wat, maar zag wel dat zijn huid een beetje kapot is, ook heb ik het idee dat de plek stinkt.
denk dat ik maar weer de DA moet bellen of niet ?
groetjes Annemarie
-
roef
- Speurneus

dat klinkt als een hotspot,bij een sticky hier boven staat hoe je dat kunt behandelen.
maar als je twijfeld moet je even langs de da.
roef heeft er 1x 1 gehad(kleintje) en die heb ik behandeld met teatree olie en binnen 2-3 dagen was de plek weg.
maar als je twijfeld moet je even langs de da.
roef heeft er 1x 1 gehad(kleintje) en die heb ik behandeld met teatree olie en binnen 2-3 dagen was de plek weg.
-
annemarie
- Kleine hondenneus

dus als ik die olie haal hoef ik niet gelijk naar de dierenarts ??
had wel al even gebeld, en ze zeiden dat na wat ik verteld had het bijna zeker een hotspot was, als ik kwam zou hij een injectie krijgen tegen de jeuk en een zalfje (waarschijnlijk)
maar als ik hier boven zo lees is die tea tree olie ook heel goed en dan in combinatie met betadine scrub of hoeft dat niet ??
en dan ook het haar rond om wegknippen he ?
ik ben altijd zo onzeker en ren eigenlijk meteen naar de DA
had wel al even gebeld, en ze zeiden dat na wat ik verteld had het bijna zeker een hotspot was, als ik kwam zou hij een injectie krijgen tegen de jeuk en een zalfje (waarschijnlijk)
maar als ik hier boven zo lees is die tea tree olie ook heel goed en dan in combinatie met betadine scrub of hoeft dat niet ??
-
roef
- Speurneus

idd de haren weg knippen(niet scheren dat geeft alleen meer jeuk!)annemarie schreef:dus als ik die olie haal hoef ik niet gelijk naar de dierenarts ??
bij roef kreeg ik de plek weg alleen met teatreeolie,maar dat was een plekje zo groot als een 20 euro cent muntje.
met grote plekken heb ik (gelukkig) geen ervaring
maar daar zou je de combinatie kunnen proberen en de plek zo droog mogelijk houden.
het voordeel van teatree is dat honden het echt heel smerig vinden en er niet aan likken.
roef probeerde als ik het er op gedruppeld had er voor weg te lopen
koop wel een goede kwaliteit olie en let er op dat als je ook katten hebt dat de olie giftig voor katten is.ik heb ook een kat maar die zal echt niet vrijwillig bij roef komen dus daar was geen risico.
-
annemarie
- Kleine hondenneus

-
Nino&Toosje
- Speurneus

-
annemarie
- Kleine hondenneus

mijn zoon komt net thuis en ik liet het hem ruiken op een doekje, nou zegt hij ik ruik niets hoor
tot Max ging staan toen rook hij nogmaals aan de plek, het arm kind werd niet goed hahaha nu rook hij het wel.
eigenlijk zie ik verder niets aan de huid geen echte plekken of zo, ik aai hem net over zijn rug (want meneer verhaart vreselijk) en als ik maar iets in de buurt kom dan vind hij dit beslist niet fijn (lees hij hapt naar mij) en dat vind ik dan toch wel tekens dat mijn vriend ergens pijn heeft.
mijn zoon zegt net dat hij gisteravond toen hij met hem aan het knuffelen was en hij hem over zijn rug aaide ook al van zich af wilde bijten.
tot Max ging staan toen rook hij nogmaals aan de plek, het arm kind werd niet goed hahaha nu rook hij het wel.
eigenlijk zie ik verder niets aan de huid geen echte plekken of zo, ik aai hem net over zijn rug (want meneer verhaart vreselijk) en als ik maar iets in de buurt kom dan vind hij dit beslist niet fijn (lees hij hapt naar mij) en dat vind ik dan toch wel tekens dat mijn vriend ergens pijn heeft.
mijn zoon zegt net dat hij gisteravond toen hij met hem aan het knuffelen was en hij hem over zijn rug aaide ook al van zich af wilde bijten.
-
sbientje
- Speurneus

- Contacteer:
-
luckylabrador
- Hele grote hondenneus

-
annemarie
- Kleine hondenneus

acerderm ??
kreeg van iemand een tip (ze heeft altijd op de dierenopvang gewerkt)
ze had het erover dat ik er acerderm op moest smeren deed zij ook altijd
kent iemand dit ??
ze had het erover dat ik er acerderm op moest smeren deed zij ook altijd
kent iemand dit ??
-
annemarie
- Kleine hondenneus

-
sharon66057
- Speurneus

Ik zou wel voorzichtig zijn met de tea tree olie..
Noah heeft twee keer een hotspot gehad maar kan er echt niet tegen als ik tea tree olie op de hotspot doe, hij wil dan juist nog meer krabben en krijgt er dan alleen maar meer last van, bij hem werkt het dus niet.
Maar ik zie dat je al bij de dierenarts bent geweest
Beterschap voor Max
Noah heeft twee keer een hotspot gehad maar kan er echt niet tegen als ik tea tree olie op de hotspot doe, hij wil dan juist nog meer krabben en krijgt er dan alleen maar meer last van, bij hem werkt het dus niet.
Maar ik zie dat je al bij de dierenarts bent geweest
Beterschap voor Max

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...
R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
-
sharon66057
- Speurneus

Het schoonmaken zou ik wel doen tot de plek weg is (of genezen is zeg maar)annemarie schreef:we hebben toch een zalfje gekregen van de DA en we moest met betadine schoonmaken
maar moet dat nu steeds dat schoonmaken ?
het is al droog zitten nu kosten en ik heb het idee dat je het met de scrub steeds weer los haalt of maakt dat niet uit ???
Zo voorkom je toch dat e.e.a kan gaan ontsteken

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...
R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
-
Laboriginals
- Speurneus

- Contacteer:
Vroeger hadden wij ook een hond met vaak hotspots, toen deed ik er altijd betadine poeder op, op advies van de DA. Van dat gele jodiumpoeder zeg maar. Ik weet niet, of dat nog bestaat. Dat desinfecteert, werkt anti-jeuk en droogt op. Werkte altijd fantastisch.
Hanneke
Hanneke