Sara's eerste oud en nieuw als klein pupje was echt een drama. Ze plaste van angst de bank onder, had grote pupillen, trilde als een rietje, helemaal in paniek van het vuurwerk.
Dit is na die eerste oud en nieuw gelukkig niet meer voorgekomen. Haar angst nam gelukkig af.
Maar dit jaar heb ik al een paar keer verbaasd opgekeken. Als er nu met rotjes buiten geknald wordt gaat Sara me toch waaks te keer met blaffen Mijn heldin
Totaal andere hond dan dat bange pupje van 6 jaar geleden.
maup is nooit echt bang geweest van vuurwerk op straat.. Alleen net na 12 uur vindt ze het wel een beetje eng. Ik denk trouwens dat ze nu zo doof is dat het niet al te veel indruk meer zal maken haha
Hihi, dat is inderdaad wel een groot verschil! Gelukkig is ze nu niet meer zo bang! Ik denk dat oud en nieuw anders ook voor jezelf stress verwekkend zou zijn..
Maggie heeft oud en nieuw nog nooit meegemaakt. Ik denk niet dat ze erg onder de indruk is van vuurwerk. Laatst was hier in de buurt een vuurwerkshow. Toen is ze mee naar 't balkon geweest en heeft heerlijk lopen turen naar die mooie lichtshow in de lucht. Knallen? Dat kan harder!
Mijn vader zet nog wel eens vuurwerkfilms op (heel hard) om haar toch een beetje voor te bereiden. Is ze aan het kluiven of iets, dan kijkt ze ff om en gaat lekker verder met waar ze mee bezig was
sbientje schreef:maup is nooit echt bang geweest van vuurwerk op straat.. Alleen net na 12 uur vindt ze het wel een beetje eng. Ik denk trouwens dat ze nu zo doof is dat het niet al te veel indruk meer zal maken haha
wel goed van sara hoor!
Dat eerste jaar, die angst was ook alleen de oud en nieuwjaars nacht zelf. Van te voren heb ik niet gemerkt dat ze bang was. Pas om 12 uur extreme paniek. Maar andere jaren is dat niet meer voorgekomen.
Voordeel van de oude dag dat doof worden. Heerlijk om die knallen niet (goed) te hoeven horen.
Jose schreef:Hihi, dat is inderdaad wel een groot verschil! Gelukkig is ze nu niet meer zo bang! Ik denk dat oud en nieuw anders ook voor jezelf stress verwekkend zou zijn..
Maggie heeft oud en nieuw nog nooit meegemaakt. Ik denk niet dat ze erg onder de indruk is van vuurwerk. Laatst was hier in de buurt een vuurwerkshow. Toen is ze mee naar 't balkon geweest en heeft heerlijk lopen turen naar die mooie lichtshow in de lucht. Knallen? Dat kan harder!
Mijn vader zet nog wel eens vuurwerkfilms op (heel hard) om haar toch een beetje voor te bereiden. Is ze aan het kluiven of iets, dan kijkt ze ff om en gaat lekker verder met waar ze mee bezig was
Zal vast goed komen Ik heb na dat eerste jaar veel geoefend met de vuurwerk cd bij Sara. Maar echte knallen is toch wat anders, ze weten vaak het verschil wel tussen tv/cd of dat het echt is.
Luuk is nooit bang geweest voor vuurwerk. De fokkers stonden al met klappertjespistolen, pannen en pollepels in de tuin toen ze nog klein waren en het eerste oud en nieuw stond ik met hem in armen (tja toen kon het nog, ha ha) buiten en vond hij het prima. Allen de gillende keukenmeiden waren te schel voor zijn oortjes en dat snap ik best, toen zijn we naar binnen gegaan. Wij moeten eerder opletten dat we de oliebollen e.d. veilig stellen voordat we naar buiten gaan om naar het vuurwerk te kijken
Noppes heeft ook nergens last van met dat vuurwerk.
Zelfs als we in het park zijn en vlak naast ons worden rotjes afgeschoten gaat ze gewoon door met apporteren alsof er niks aan de hand is. Reageert er totaal niet op.
Op oudejaarsavond ligt ze lekker te maffen en om 12 uur tilt ze alleen ff dr kop op en maft gewoon weer verder.