kapotte kussentjes onder de poten

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
wilma

kapotte kussentjes onder de poten

Ongelezen bericht door wilma »

Goedemorgen labgenoten,i k voel me bijna schuldig om te vragen tussen al deze serieus zieke labjes van jullie maar toch even een kort vraagje over iets "simpels"
Charley heeft nu opeens last van droge/kleine scheurtjes in zijn voetkussentjes. Las ik vorig jaar ergens dat vasseline goed is maar hoor ik ergens anders weer dat dat juist heel slecht is, Wie weet iets wat goed helpt?? Alvast bedankt namens Charley :applaus:
Martine.jolie

Ongelezen bericht door Martine.jolie »

Ik ben benieuwd waarom vaseline slecht is?
Hier wordt het wel gebruikt voor de kussentjes, of uierzalf het is maar net wat ik voor handen heb.
pelia33

Ongelezen bericht door pelia33 »

Ik smeer er eigenlijk nooit iets op.
noppes heeft nooit kapotte of gescheurde kussentjes.
martijnklein

Ongelezen bericht door martijnklein »

ben ook benieuwd waarom vaseline slecht zou zijn.
smeer Juul haar kussentjes in de winter voor een lange wandeling er wel mee in als er veel sneeuw en dus pekel ligt.
bubbles
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door bubbles »

Hier ook vaseline of uiercreme.
Elke winter gebruik ik dit, en het werkt goed hoor. :)
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Ik smeer ook vaseline als er sneeuw/ijs en zout op de weg ligt.
Vorig jaar kreeg Keo een keer wat ijs tussen zijn kussentjes en hij joekerde het uit... vandaar. :)
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

je hebt vaseline met zuur en je hebt zuurvrije vaseline dus er zit verschil in.

uiercreme is te vochtig, je moet uierzalf hebben, dat gele stroperige spul, niet dat witte.

je moet voor jezelf en voor je dieren zuurvrije hebben, die andere kan inderdaad slecht zijn.

vaseline ook handig om met de sneeuw pootjes in te smeren met naar buiten gaan, ten eerste trekt de pekel niet in de voetjes en ten tweede krijg ie geen ijsballen aan zijn haren tussen de tenen.

is een trukje dat wij in oostenrijk met de reddingshondencursussen veelvuldig moesten gebruiken en is dus goed uitgetest
al me kinders uitgevlogen
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Wij hebben Kay zijn voeten nog nooit behandeld met iets voor de sneeuw, ook op wintersport niet...
Lijkt mij dat hoe meer je ze verwent met hulpmiddeltjes hoe minder ze tzt kunnen hebbenm dus hier gewoon goed afspoelen als hij door pekel heeft gelopen maar voor sneeuw geen andere behandeling 8)
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
patriciavdh

Ongelezen bericht door patriciavdh »

ook mijn lab heeft heel zwakke kussentjes en daardoor ligt het regelmatig open. ik smeer elke dag met vaseline voor we gaan wandelen en 1 tot 2 x per dag smeer ik haar kussentjes in met berkenteer olie. t stinkt wel maar helpt nu al super
Plaats reactie