Diego aan de antibiotica

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Lenie

Diego aan de antibiotica

Ongelezen bericht door Lenie »

Gisteravond kreeg Diego een beetje een loopneus en af en toe niezen. Vandaag steeds erger en echt om de 10/20 minuten niezen en een loopneus, niet normaal... Maar goed, eten en drinken gaat toppie ( nu volledig op Prins en :klasse: ), speelt prima, onlasting prima en geen koorts. Dus eigenlijk niet zoveel om zorgen over te maken zou je zeggen, maar toch het is wel een beetje mijn kindje zoals velen hier :verliefd1:

Ik had hier wel wat gelezen over een labrador die verkouden is, maar de mijne is nog maar 10 weekjes en wou zo het weekend niet in ( en ik wou zeker zijn geen infectie of kennelhoest, want ik moet er niet aan denken dat ik Diego door een stomme infectie kwijtraak). Ik heb geen leuke kerstdagen :wink: als ik niet weet wat het is.

Goed, dus hup in de tas en op naar de DA. Diego helemaal blij
(vorige keer met de enting een heel feest van gemaakt dus nu vond hij het alleen maar geweldig) dus de DA had echt zo iets van hoezo ziek :roll: . Toen zag hij de loopneus en begon Diego ook nog ff mooi te niezen zodat de DA dat ook kon zien. Hij vertrouwde het toch niet helemaal (ook omdat zieke hond het niet zo snel laat zien), geen kennelhoest iig, en dus een kuurtje. Hij zei dat ik er mooi op tijd bij was en dat een infectie of een begin van iets, nu direct wordt aangepakt 8). Is het dinsdag nog niet beter, dan weer even langskomen. Het valt tot nu alleen maar weer mee en ben blij dat ik heen ben gegaan, dierenarts zei ook mooi op tijd erbij (voorkomen bij een pup was echt beter dan genezen).

Zo, een heel verhaal en een aparte vrijdagmiddag :wink: . Ik had het idee om na het maken van mijn tentamen vandaag even heerlijk met Diego in de sneeuw te spelen, maar goed meneer ligt nu heerlijk te pitten en groot gelijk heeft hij :applaus: . Ik denk dat ik mij zometeen bij hem ga voegen :D

Nog iets off topic: Ik heb lang getwijfeld of ik Diego zou verzekeren. Toch maar gedaan, de standaard bij proteq. Nou dit grapje was zo'n 41 euro en ik hoef er uiteindelijk maar een euro of 8,50 zelf van te betalen. Ben echt blij dat ik het gedaan heb, nu alweer 2 maanden premie verbruikt. Niet dat ik van plan ben de verzekering echt te gaan gebruiken want ik wil graag dat Diego gezond is, maar het is toch wel een uitkomst. :)

Ik wens jullie allen in ieder geval fijne feestdagen :)
gitte

Ongelezen bericht door gitte »

Veel beterschap voor Diego.
FunnyNina
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door FunnyNina »

Beterschap met Diego
lien86

Ongelezen bericht door lien86 »

beterschap met hem! goed dat je er zo op tijd bij was!
Lenie

Bedankt voor jullie reacties.

Gister maar alleen kerst gevierd met Diego en het etentje gelaten voor wat het was. Diego was niet fit genoeg om mee op sleeptouw te nemen en dus maar gedaan wat ik moest doen, lekker thuis blijven.

Het gaat wel minder met Diego, in die zin dat hij nu ook begint te hoesten/braken. Dit doet hij sinds vanmiddag en ik vermoed toch kennelhoest. Eerst rare geluiden en dan braken. Kan haast niets anders zijn. Hij heeft geen koorts, eet/drinkt prima dus geen directe zorgen. Maar morgen toch mooi even als eerste bij de DA zijn, misschien even wat medicijnen.
Hij heeft al wel antibiotica (t/m dinsdag nog) dus in die zin zijn we al een stapje voor. Op het forum wel tips als honing en kindersiroop gelezen, dus als het morgen kennelhoest is, dan maar even met de tips van jullie aan de slag.
Martine.jolie

Ongelezen bericht door Martine.jolie »

Beterschap voor hem.
Lenie

Vanochtend bij de DA geweest. Toch kennelhoest :cry: . Was ook wel te verwachten aangezien ik de hele nacht naast een hoestende tot braken toe Diego heb gezeten. Injectie gekregen tegen hoesten, nog een langere kuur antibiotica en kinderhoestsiroop. Hopen dat het zo maar weer goed komt :( .

In de gaten houden dus, bij niet meer goed eten/drinken of koorts moest ik direct terugkomen.

Iemand nog wondermiddeltjes of goede ervaringen met spullen? Ik had gelezen honing, maar kan dat ook bij pups?
kimmeding

Ongelezen bericht door kimmeding »

och arme schat zo ziek.

Ik heb er geen ervaring mee maar heel erg vee beterschap en Diego snel weer fit zijn mannetje
Aileen
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Aileen »

Och arme Diego! Hopelijk is hij snel van die rotte kennelhoest af!

Heb er geen ervaring mee. Sterkte!!

P.s. Wat heeft Diego een mooie geboorte datum! :D
Afbeelding
Het is hier nog steeds zo stil zonder jou...
Ik heb 14 jaar en 8 maanden lang zo intens van je genoten.
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Honing geven, ontsmet en verzacht de keel.

Geen wondermiddelen verder, kennelhoest is net als verkoudheid bij mensen, zolang er geen complicaties bijkomen (dan krijgen ze koorts) moeten ze het gewoon uitzieken.

Beterschap hoor Diego! :braaf:
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
Lenie

Goed nieuws! Diego is weer aan de betere hand en hoest nog maar minimaal :D . O ja en honing vindt hij heerlijk, gaat er al helemaal klaar voor zitten als ik de pot op haal 8) en heb het idee dat het ook goed werkt.

Hij haalt zijn streekjes weer uit en hoewel dat soms best frustrerend kan zijn, ben ik wel erg blij dat hij ze weer uit haalt :wink:
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Goed om te lezen dat het alweer beter gaat :)
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Fijn dat het nu weer een stuk beter gaat. :)

Ik had hier zelfs dat Lina 'expres' begon na te kuchen toen haar klachten zo goed als over waren, alleen om een extra likje honing te kunnen bemachtigen. :lol: Ze zijn zo slim he. Uiteindelijk ben ik opgehouden met geven, was het kuchen na een dag helemaal over. 8)
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
hobie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door hobie »

goed dat het beter gaat :klasse:
Plaats reactie