ervaring hondenluier

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Boukje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

ervaring hondenluier

Ongelezen bericht door Boukje »

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een hondenluier?
http://www.petspassion.nl/index.php?gr= ... how=detail" onclick="window.open(this.href);return false;
Is het zielig, voelt de hond zich er oké bij?
Helpt het echt tegen een grote plas?
Vangt het ook meerdere plassen op?
Is het op 60 graden wasbaar en blijft hij dan mooi?
Alles wil ik weten :D
Buddy007
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Buddy007 »

Geen ervaring, ja ik weet niet of het zielig is, een loopse teef heeft toch ook een broekje aan.. Ik vind het voor een hond die incontinent wel oke, maar niet voor een pup die nog niet zindelijk is.

'Na gebruik kunt u het eenvoudig in de wasmachine wassen op het voorzichtige programma' Ik denk niet op 60 graden :wink:
Groetjes Lisanne
Boukje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ja dat las ik ook over dat wassen, maar vind het niet echt hygienisch als het niet minstens op 60 graden kan.
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Met deze luier hebben wij geen ervaring. Hij ziet er wel heel degelijk en comfortabel uit.

Onze Pippi is onzindelijk geboren. Zij had verkeerd aangelegde urineleidertjes waardoor de urine niet in de blaas terechtkwam, maar er rechtstreeks uitliep. Met 4 maanden is zij hieraan geopereerd, maar het heeft nog zeker een jaar geduurd voordat ze echt goed droog werd. Wij hebben ruim een jaar lopen experimenteren met luiers, broekjes e.d., ook al omdat Pip natuurlijk steeds overal uitgroeide.

Alle loopsheidbroekjes en ook degelijke incontinentiebroekjes werkten bij Pip niet. Ze wurmde het uit of het was in no time zeiknat. Zelfs met babyluiers of incontinentieverbanden voor vrouwen erin. Bovendien kostte het me een vermogen aan luiers. Nou moet ik zeggen, dat de luiers op jouw link er super degelijk uitzien. Zo stevig heb ik ze in die tijd nooit gehad. Dat ziet er dus wel veelbelovend uit.

Ik heb in die periode ook een tip gehad van een andere fokster om goedkope elastische kinderbroekjes te gebruiken (van Zeeman). Zij hadden ook een incontinent teefje, die in huis altijd een broekje met verbandje erin aanhad en dat ging bij hen prima. Ze knipte er zelf een gat in voor de staart en had een hele stapel liggen. Als je wilt, kan ik je via PB haar site geven, zodat je zelf contact op kan nemen.

Pip is nu gelukkig (met medicijnen) zo goed als droog, dus we hebben geen incontinentiemateriaal meer nodig. Ik leef met je mee, het is een hoop gedoe om het ei van columbus te vinden.

Hanneke
Boukje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Hai Hanneke,

Je hebt me inderdaad al eerder over Pippi verteld. In een topic over collageen in de sluitspier laten spuiten.
Ik heb over deze operatie laatst informatie aangevraagd, maar het is niet te zeggen hoelang dit goed resultaat geeft en het is een dure ingreep. :(

Ik denk zelf dat kinderbroekjes met een verbandje voor Sara geen oplossing zijn, want ze laat echt soms een enorme plas lopen. Lijkt me dat dat ernaast gaat. Vandaar dat ik de luier van mijn link misschien als oplossing zie, maar hoor graag ervaringen. Wel wil ik het ook goed kunnen wassen ivm hygiene.

Sara is een half jaar droog geweest met medicatie. Maar sinds ik van voeding ben veranderd (toeval? Geen toeval? ) is het weer mis.
doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door doggie »

Voor de hygiene maakt het niet uit dat je op lagere temperaturen wast, 15 graden is net zo hygienisch als 60 graden. Als je via de temperatuur bacteriën wilt doden moet je minimaal op 75 graden wassen....
Boukje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

doggie schreef:Voor de hygiene maakt het niet uit dat je op lagere temperaturen wast, 15 graden is net zo hygienisch als 60 graden. Als je via de temperatuur bacteriën wilt doden moet je minimaal op 75 graden wassen....
Hm... oké.
Wat wordt bedoeld met een voorzichtig programma? :confused: Sorry, ben geen doorgewinterde huisvrouw, weet zulke dingen niet :oops:
doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door doggie »

Boukje schreef:
doggie schreef:Voor de hygiene maakt het niet uit dat je op lagere temperaturen wast, 15 graden is net zo hygienisch als 60 graden. Als je via de temperatuur bacteriën wilt doden moet je minimaal op 75 graden wassen....
Hm... oké.
Wat wordt bedoeld met een voorzichtig programma? :confused: Sorry, ben geen doorgewinterde huisvrouw, weet zulke dingen niet :oops:
Op de site staat nergens een temperatuur vermeld voor het wassen. Een voorzichtig programma is een programma waarbij er niet te veel gehusseld wordt met je was. Bijvoorbeeld een wolprogramma, of een programma voor fijne was. Hangt een beetje van je machine af wat er op zit. Tot zover de tips van Miep Kraak ( ken je die nog??)
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Ja, dat topic over de collageeninjecties herinner ik me.
Wat is er precies met Sara aan de hand? En welke medicatie krijgt ze? Niet om nieuwsgierig te zijn, maar omdat ik inmiddels (helaas :( ) aardig ´ervaringsdeskundig´ ben, na anderhalf jaar dokteren met Pip bij urologie in Utrecht. Misschien kan ik meedenken?

Hanneke
Boukje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Laboriginals schreef:Ja, dat topic over de collageeninjecties herinner ik me.
Wat is er precies met Sara aan de hand? En welke medicatie krijgt ze? Niet om nieuwsgierig te zijn, maar omdat ik inmiddels (helaas :( ) aardig ´ervaringsdeskundig´ ben, na anderhalf jaar dokteren met Pip bij urologie in Utrecht. Misschien kan ik meedenken?

Hanneke
Je hebt PB.
saartjeee

Re: ervaring hondenluier

Ongelezen bericht door saartjeee »

Boukje schreef:Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een hondenluier?
http://www.petspassion.nl/index.php?gr= ... how=detail" onclick="window.open(this.href);return false;
Is het zielig, voelt de hond zich er oké bij?
Helpt het echt tegen een grote plas?
Vangt het ook meerdere plassen op?
Is het op 60 graden wasbaar en blijft hij dan mooi?
Alles wil ik weten :D
Wij hebben ook luiers gebruikt bij onze hond.. omdat zij op het laatst incontinent werd. Wij hebben toen een broekjes erbij gekocht van goodnights? voor wat grotere kinderen.. en daar een gat ingeknipt.
Dus eerst deden we de (kinder)luier om en vervolgens dat hondenbroekje (luier) erom. Dit hielp heel goed, ook tegen grote plassen.
Natuurlijk vond ze het niet erg leuk.. en was het lastig voor haar. Maar als zij wakker werd in een natte mand vond ze helemaal verschrikkelijk en vonden wij ook erg zielig.

De broekjes waren wasbaar (bij ons gebeurden dat dagelijks) en hij bleef gewoon mooi.

Hoop dat je er iets aan hebt! :-) Wij waren er toendertijd erg blij mee!
Plaats reactie