Gisteren word ik op mijn werk gebeld door de spoedeisende hulp van ons ziekhuis met de melding dat Frank (mijn man) is binnengebracht met onderkoelingsverschijnselen. Want wat blijkt, hij moest Bram weer eens redden

Want wat heeft ons monstertje nu weer uitgevreten... (Frank's verhaal)
Frank is gistermiddag lekker aan de wandel met Bram. Beetje spelen met andere honden en verder netjes aan de riem, in verband met het vele ijs hier in de buurt.

Maar Bram dacht daar heel anders over.

Vlak bij Bram aangekomen denkt hij al kruipend verder te gaan. Maar helaas, ook hij te zwaar en plopt zo bij Bram hetzelfde wak in... Kou heeft hij niet in de gaten, wel de schrik natuurlijk. Maar eerst Bram maar aan de kant zien te krijgen. Met al zijn kracht lukt het hem om Bram het ijs op te krijgen. Bram blij en rent naar de kant....

Maar ja... waar blijft het baasje, denkt Bram dus rent ook net zo hard weer terug en weet niet wat te doen.

Deze belt direct 112 en gaat dan op zoek naar middelen om Frank te helpen. Gelukkig komen er nog een paar mensen bij die ook Bram gelukkig vasthouden. Met een gigantische boom en met gevaar voor eigen leven is de man met de boom het ijs op gegaan en biedt Frank de stok aan. Hoewel Frank zijn handen bijna niet meer kon bewegen heeft ie de stok te pakken gekregen en hebben ze hem zo het ijs uit getrokken...

Eenmaal aan de kant kwamen de ambulance en politie ook gauw.

Na een aantal uren in het ziekenhuis, temperatuur weer op orde, mocht ie weer naar huis.
En Bram... Die hebben ze bij de politie warm gewreven en opgevangen. Vervolgens achter tralies gestopt om op z'n baasjes te wachten. En terecht

Nu een dag later is de schrik weer enigszins weggeebt. Frank voelt zich gelukkig prima. Heeft nog tintelende vingers en spierpijn in z'n armen. Maar verder gelukkig geen nare gevolgen. En Frank zal Bram nergens meer loslaten, als er in de verre omtrek ook maar een centimetertje ijs ligt.
En ik... Ben vreselijk geschrokken en realiseer me maar weer hoe betrekkelijk het leven is. Frank heeft gewoon een

Zonder hulp van die voorbijgangers had het zo anders af kunnen lopen. Helaas weten we niet wie het zijn... maar ze hebben een pluim verdiend en eigenlijk nog veel meer.
Moraal van dit verhaal... Let op je hondje als er ijs ligt. Hou hem vast, want voor dat je weet doet ie toch iets wat je niet verwacht en ben je te laat...