onze hondje is 16 weken
Oh meid ik bedoelde ook niet dik hoor maar fors qua lichaams bouw.
Groter dan gemiddeld zeg maar.
Ik ben hem vandaag meer eten gaan geven en hij krijgt inderdaad 2 keer per week kvv.
Hij is in 5 weken dat we hem hebben niet veel aangekomen inderdaad.
Toen we hem ophaalde woog hij 5 kilo ongeveer en door de verandering hier naar toe vanuit een huis waar hij net een paar dagen zat is hij een week hetzelfde gewicht gebleven.
Vanaf die tijd wel netjes een kilo per week erbij gekomen trouwens maar mag dus wel iets meer worden.
Ik/wij gaan ons best doen
Ik ben hem vandaag meer eten gaan geven en hij krijgt inderdaad 2 keer per week kvv.
Toen we hem ophaalde woog hij 5 kilo ongeveer en door de verandering hier naar toe vanuit een huis waar hij net een paar dagen zat is hij een week hetzelfde gewicht gebleven.
Vanaf die tijd wel netjes een kilo per week erbij gekomen trouwens maar mag dus wel iets meer worden.
-
- Speurneus
Als jouw DA aangeeft dat hij goed op gewicht is, moet je daar vanuit gaan. Ik vermoed dat je pup als ik het zo lees, kleiner is dan de gemiddelde pup en zal het gewicht daarbij horen. Overgewicht is vele malen schadelijker voor een pup dan een pup die schraal gehouden wordt. Mager is een ander verhaal maar mooi slank mag. Bij twijfel altijd je DA raadplegen want de juiste hoeveelheid voedingsstoffen heeft je pup natuurlijk wel nodig 

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
hier hetzelfde verhaal bij de dierenarts, ravi 3 maanden en 7,9 kg. Ze vond hem veeeel te dun juist, lekker lastig hoor voor een onervaren labrador eigenaar die opmerkingen van een dierenarts, ik moet maar meer of ander voer gaan geven. Geef nu proplan brokken en ben inmiddels wel meer gaan geven en zoals uit de andere topic blijkt krijgt hij nu ook twee keer in de week kvv.
-
- Hele grote hondenneus
-
- Hele grote hondenneus
Je labje ziet er prima uit hoor. Hij is waarschijnlijk gewoon wat kleiner dan gemiddeld. Ik zou zeker niet meer gaan voeren. Een pup met overgewicht loopt allerlei risico's.kimmeding schreef:Oh meid ik bedoelde ook niet dik hoor maar fors qua lichaams bouw.
Mijn volwassen lab is 23 kilo, ook een licht gewicht dus, maar prima op gewicht. Dus niet meer voeren als dat niet nodig is.
-
- Kleine hondenneus
Juno is 28 weken en 2 dagen oud en weegt 28 kilo. Ik vind dit vrij veel maar hij ziet er goed uit, op cursus vonden ze 'um zelfs aan de magere kant. Juno had als kleine pup hele dikke pootjes en het lijkt een grote reu te worden, te dik is hij zeker niet, maar toch al 28 kilo. Wanneer ik lees dat een volwassen labrador 23 kilo weegt begin ik toch altijd weer te twijfelen....
-
- Speurneus
Maar dat gaat over een teefje he!!TimA schreef:Juno is 28 weken en 2 dagen oud en weegt 28 kilo. Ik vind dit vrij veel maar hij ziet er goed uit, op cursus vonden ze 'um zelfs aan de magere kant. Juno had als kleine pup hele dikke pootjes en het lijkt een grote reu te worden, te dik is hij zeker niet, maar toch al 28 kilo. Wanneer ik lees dat een volwassen labrador 23 kilo weegt begin ik toch altijd weer te twijfelen....

Groetjes Mariska en een lebber van Izzie en Shiva
Lola ( Kink's Lola van de witte hoeve's hof ) 7-3-1998 - 14-7-2008
Izzie ( Mayberry's Dream Curious Isabel) 4-2-2009
Bull terriër : Shiva 3-8-2010

-
- Hele grote hondenneus
Een heel fijn gebouwd teefjemullermariska schreef:Maar dat gaat over een teefje he!!TimA schreef:Juno is 28 weken en 2 dagen oud en weegt 28 kilo. Ik vind dit vrij veel maar hij ziet er goed uit, op cursus vonden ze 'um zelfs aan de magere kant. Juno had als kleine pup hele dikke pootjes en het lijkt een grote reu te worden, te dik is hij zeker niet, maar toch al 28 kilo. Wanneer ik lees dat een volwassen labrador 23 kilo weegt begin ik toch altijd weer te twijfelen....

-
- Speurneus
Boukje schreef:Een heel fijn gebouwd teefjemullermariska schreef:Maar dat gaat over een teefje he!!TimA schreef:Juno is 28 weken en 2 dagen oud en weegt 28 kilo. Ik vind dit vrij veel maar hij ziet er goed uit, op cursus vonden ze 'um zelfs aan de magere kant. Juno had als kleine pup hele dikke pootjes en het lijkt een grote reu te worden, te dik is hij zeker niet, maar toch al 28 kilo. Wanneer ik lees dat een volwassen labrador 23 kilo weegt begin ik toch altijd weer te twijfelen....

Groetjes Mariska en een lebber van Izzie en Shiva
Lola ( Kink's Lola van de witte hoeve's hof ) 7-3-1998 - 14-7-2008
Izzie ( Mayberry's Dream Curious Isabel) 4-2-2009

-
- Kleine hondenneus
Ja dat klopt, en Juno wordt al een echte kerel, maar toch, ik vind het verschil zo groot... Maargoed, zolang ze allemaal gezond zijn en niet lijden aan een over of ondergewicht is het primaBoukje schreef:Een heel fijn gebouwd teefjemullermariska schreef:Maar dat gaat over een teefje he!!TimA schreef:Juno is 28 weken en 2 dagen oud en weegt 28 kilo. Ik vind dit vrij veel maar hij ziet er goed uit, op cursus vonden ze 'um zelfs aan de magere kant. Juno had als kleine pup hele dikke pootjes en het lijkt een grote reu te worden, te dik is hij zeker niet, maar toch al 28 kilo. Wanneer ik lees dat een volwassen labrador 23 kilo weegt begin ik toch altijd weer te twijfelen....

-
- Speurneus
- Contacteer:
maup is ook 27 kilo en die is behoorlijk fijn gebouwd. Je kan er gewoon met alleen het gewicht helemaal niets over zeggen denk ik..mullermariska schreef:Boukje schreef:Een heel fijn gebouwd teefjemullermariska schreef: Maar dat gaat over een teefje he!!Ja ook nog!! Izzie weegt 27 kilo. Niet zo fijn gebouwd