geïrriteerde oogjes
geïrriteerde oogjes
Tara heeft regelmatig last van geïrriteerde/ontstoken oogjes.
Heeft er iemand nog tips voor huis/tuin en keukenmiddeltjes om de ogen schoon te houden? (behalve dan schoonmaken met gekookt water)
Heeft er iemand nog tips voor huis/tuin en keukenmiddeltjes om de ogen schoon te houden? (behalve dan schoonmaken met gekookt water)
Inderdaad ken ik alleen het schoonmaken met gekookt water. Mojo had het laatst ook best erg en toen moest hij echt oogzalf gebruiken van de dierenarts. Het was snel over en daarna hebben we het nog een paar keer gebruikt omdat het weer ineens terug kwam. Heeft blijkbaar te maken met het koude weer/ verwarming binnen aan etc.
Verder weet ik zo ook niet wat je eraan kan doen...!
Groetjes Veerle
Verder weet ik zo ook niet wat je eraan kan doen...!
Groetjes Veerle
-
- Speurneus
-
- Hele grote hondenneus
Heeft de dierenarts wel eens naar de oogleden gekeken aan de binnenkant? Ze kunnen daar ook kleine bultjes hebben, wat natuurlijk voor irritatie kan zorgen. Als dit een terugkerend probleem is, zou ik daar een keer naar laten kijken.
Wij houden het altijd op gekookt water (uiteraard wel afgekoeld!). Werkt meestal goed en anders een zalfje van de dierenarts.
Wij houden het altijd op gekookt water (uiteraard wel afgekoeld!). Werkt meestal goed en anders een zalfje van de dierenarts.

Met dank aan Monika

liesjeb schreef:Heeft de dierenarts wel eens naar de oogleden gekeken aan de binnenkant? Ze kunnen daar ook kleine bultjes hebben, wat natuurlijk voor irritatie kan zorgen. Als dit een terugkerend probleem is, zou ik daar een keer naar laten kijken.
Daar heeft de DA inderdaad naar gekeken maar er was niks te zien.. Tara heef gewoon heel gevoelige oogjes.. Ik ga maar eens kamillethee proberen, continue oogzalf lijkt me ook niet de bedoeling..