Nog een vraagje over alleen laten

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
Kristel

Nog een vraagje over alleen laten

Ongelezen bericht door Kristel »

Over 5 weken gaan we onze Lola ophalen.
Ik heb hiervoor 3 weken vrij genomen. Hierna moet ik echter weer halve dagen gaan werken. Van half 9 tot half 1.
Nu zal er in het begin nog regelmatig iemand komen als ik aan het werk ben. En voordat ik ga werken zal ik zeker nog een uur met hem bezig zijn.
Maar is het voor later te doen, 4 uurtjes per dag alleen? Als ik hem daarvoor flink lang uitlaat?
Wordt een beetje onzeker. Vandaar dat ik graag de mening van jullie hoor.
Alvast jullie dank!!
doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door doggie »

Toen ik Sjakie als pup kreeg, had ik twee weken vrij, daarna werkte ik net als jij van half 9 tot half 1. Van het begin af aan is dat prima gegaan. Wel ging ik dan om 6 uur mijn bed uit, om een paar uur aanwezig te zijn voor Sjakie, eerst een kwartiertje wandelen, dan een uurtje in huis rommelen, nog een kwartiertje wandelen, eten geven, en dan lekker in de bench. Kan prima hoor. Je moet er natuurlijk wel voor zorgen dat je vanaf de eerste dag het alleen zijn traint.
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Wij zijn bij beide honden 6 weken thuis geweest om het alleen zijn op te bouwen en ze kunnen nu met gemak een ochtend alleen thuis zijn en liggen heerlijk uit te buiken na hun maaltijd als wij aan het werk zijn (dit hebben wij in het begin bij beide gecontroleerd middels een webcam die registreerde wat ze uitspoken als wij er niet zijn)
Maar, er zijn ook honden die veel moeite hebben om alleen te zijn, dus het ligt ook aan je pupje of hij dat aankan of niet...

Hier gaan ze trouwens na de nacht maar een kleine ronde (zo'n kwartier/20 minuten) want de lange wandelingen gebeuren in de middag/avond.
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Nathalie01
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Nathalie01 »

Dat ligt een beetje aan je pup. Ik had zelf ook 4 weken vrij toen Dex kwam en in die 4 weken hebben we het langzaam opgebouwd, dus eerst een half uurtje alleen en daarna steeds langer. Toen ik weer aan het werk ging was hij hooguit 4 uur alleen en dat ging prima. Wel eerder opstaan even je pup uitlaten, aandacht geven en dan kunnen ze daarna wel even alleen zijn. Dex is altijd gemakkelijk geweest ging ook zonder problemen de bench in, sliep vanaf dag 1 de hele nacht door dus je moet ook een beetje geluk hebben.
Kristel

Dat met die webcam is wel een goeie tip.
Ga ik zeker doen. Ik hoop maar dat het een beetje tref dan!
Zal er in iedergeval alles aan doen het beestje zo goed mogelijk te trainen op alleen zijn.
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Kristel schreef:Dat met die webcam is wel een goeie tip.
Ga ik zeker doen. Ik hoop maar dat het een beetje tref dan!
Zal er in iedergeval alles aan doen het beestje zo goed mogelijk te trainen op alleen zijn.
Komt vast wel goed, je hebt er zin in en het is zo leuk om dat te doen (alles is leuk met een puppie in huis :verliefd1: )
Succes met het wachten iedergeval!
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

Kristel

Kan niet wachten tot mijn (uhh ons) puppekind in huis komt :verliefd1:
Alleen wordt ik nu dus soms onzeker over bepaalde dingen..
Hebben altijd honden gehad, groot en klein maar dit wordt 'mijn' eerste hond waar ik de verantwoording voor heb. Zooo spannend!!!! :applaus:
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Kristel schreef:Kan niet wachten tot mijn (uhh ons) puppekind in huis komt :verliefd1:
Alleen wordt ik nu dus soms onzeker over bepaalde dingen..
Hebben altijd honden gehad, groot en klein maar dit wordt 'mijn' eerste hond waar ik de verantwoording voor heb. Zooo spannend!!!! :applaus:
Haha herkenbaar... en weet je het blijft gewoon spannend, hoevaak je honden hebt opgevoed want elke puppert is anders
Maar die lucht, dat dons, zucht.... ik ben een beetje jaloers !!

kimmeding

Ongelezen bericht door kimmeding »

Oh meid als je dat gewoon snel begint aan te leren kan dat prima hoor.
Helemaal als je daarvoor nog lekker met hem bezig kan zijn en de tijd voor hem heb.
Plaats reactie