Jaaaa, ze is zwanger

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
saartjeee

Jaaaa, ze is zwanger

Ongelezen bericht door saartjeee »

Jeeeeeeeeej...

Begin deze week bericht gehad van de fokker dat het teefje zwanger is! :D
Mijn vreugde kon niet op toen ik het zag.. hihi

Nu hebben we onze eerste keus doorgegeven, voor een teefje (bruin), maar stel dat dat er niet in zit, wordt het een reutje (ook bruin).

Nu mijn vraag dan toch wel..
Mijn moeder heeft altijd labrador teefjes gehad en zij zou niks anders willen.
Ik heb zelf twee ponies en er leeft een kat in huis..
Nu ligt het natuurlijk aan het karakter en maakt reu of teef niet uit?!

Maaaaaar.. waar ik over na kan denken is het wandelen.. dat mensen altijd vragen, is het een teefje? en als je dan 'ja' zegt het in orde is! Heb ik mij gewoon bang laten maken dat met een reutje vaker vechtpartijtjes in het bos komen? Want volgens mij ligt dit toch puur aan karakter en opvoeding?

Ik zou in ieder geval graag van jullie horen wat jullie ervaring is! :oops:
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

gefeliciteerd met je aanstaande pup :)

Ik heb zelf een reu die gelukkig nog nooit in een echte vechtpartij verwikkeld is geraakt, labradors zijn over het algemeen ook sociale honden
maar met teefjes is hij liever, naar reuen uitdagender/ beetje stoer doen

Maar er zijn idd reuen die niets van een andere reu moeten hebben...
Dan is een teefje makkelijker.
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

Ik ben zelf ook echt een tevenmens en door omstandigheden aan de reu gekomen. Geweldige honden, nooit geen "vecht"gedonder met andere honden. En strak qua opvoeding moet je zowel met teef als met reu zijn.
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Teefjes kunnen onderling ook piitig zijn. Ik ben een reuen mens, al heb ik wel een pittig exemplaar. Nogal stoer ingesteld zeg maar. :roll:
Gaat wel steeds beter, maar mijn reu doet errug stoer tegen andere reuen, met teefjes is hij veel liever..
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
saartjeee

Ongelezen bericht door saartjeee »

Ja wat jullie aangeven is ook hetgeen waar ik zo tegenop loop.
Ik heb eigenlijk altijd gezegd, ik wil een reu.. stevig en stoer (daar bedoel ik niet dik mee ;-) )
Mijn ponies zijn twee hengstjes.. ik ben gewoon meer van de mannelijke dieren om me heen, op de een of andere manier kan ik daar beter mee omgaan?

Maar nadenkend over dat wandelen en dat ik in de toekomst (over een aantal jaren) toch wel aan een kindje zou willen denken, vind ik de keuze gewoon erg lastig. Want ik vind dat een hond wel rustig moet kunnen zijn wanneer het moet.. maar dit zal ook weer met opvoeding te maken hebben, en hoeveel je voor de rest met ze bezig bent op de dag.

Ik heb zowel geen oordeel over een teef als over een reu en dat maakt het moeilijk. Zolang het maar een labrador was..

What to do, what to do..???

Ik sta nu dus met eerste keus op de lijst voor teefje en als dat niet gaat een reutje, dus misschien moet het lot beslissen? hmmm :roll:
Nienke
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Nienke »

Ik ben een teven mens.
Ik denk dat ieder gewoon een voorkeur heeft.
En ik denk dat je ook wel 'problemen' gaat krijgen als je een dominant teefje hebt.
Nu heb ik een heel onderdanig teefje en heb dus nooit problemen. (al mag ze soms wel wat meer voor zich zelf opkomen)
Het nadeel aan de reuen vind ik dat het pootje omhoog gaat :wink: Maar dat is natuurlijk een persoonlijk iets.
dinodap
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door dinodap »

Hier een supervrolijke reu die, als we in het bos een 'niet zo aardige' hond tegen komen, gaat dansen voor die andere hond :verliefd1: of die misschien toch niet eeeeventjes met hem wilt spelen...??
Gelukkig nog nooit een vorm van agressie mee gemaakt i.c.m. mijn reu en hoop dat dat zo blijft.
Met teven heb ik geen ervaring.
Veel succes met je afweging.
Mariska+Noa

Ongelezen bericht door Mariska+Noa »

Nienke schreef:
Het nadeel aan de reuen vind ik dat het pootje omhoog gaat :wink: Maar dat is natuurlijk een persoonlijk iets.
Hihi.. wij hebben een heerlijke reu en aan die poot wen je zo snel!!
Ik moet altijd lachen als ik een teefje zie plassen, t heeft ergens iets heel onbeholpens ;) Maar zoals je zegt, dat is heeeeel persoonlijk.

Hier dus een reu, tevens onze eerste hond. In huis echt een goedsul, rustig, onderdanig en een enorme kroelkip!!! Buiten probeert hij de stoere vent uit te hangen, maar bij geblaf van een klein keffertje maakt ie zich uit de voeten :lol: Nog nooit gedonder gehad met andere honden.. En ja, ook wij zouden graag over een jaartje een kindje willen en ik denk dat dat samen heel goed gaat, geen twijfel!!
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Els schreef:Teefjes kunnen onderling ook piitig zijn. Ik ben een reuen mens, al heb ik wel een pittig exemplaar. Nogal stoer ingesteld zeg maar. :roll:
Gaat wel steeds beter, maar mijn reu doet errug stoer tegen andere reuen, met teefjes is hij veel liever..
dat is wel zo, maar het komt maar zelden voor dat twee teven elkaar op afstand al gaan fixeren en uitvallen en dergelijke. Ik heb het iig nog nooit gezien. Maup is (of ja, was) ook best wel pittig, idd vooral ten opzichte van andere teven, maar nooit gezever gehad verder hoor... Wat dat betreft vind ik een teef minder 'lastig' dan een reu. Ben zelf ook meer van de teefjes, al vind ik reuen vaak aanhankelijker en dat heeft toch ook wel wat :)
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
Karlien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Karlien »

't is echt een heel perssonlijke keus; ik heb ze allebei; maar doe mij toch maar zonder twijfel een reu!
En wat betreft dat poten heffen; mijn blondie doet dat evenzeer, dus ook al geen garantie ... :lol:
:blondpootje: Quan en Rumi
:zwartpootje: Caillou en Roeba
:pootje: Skye, Phlyn, Rhuna en Ramses
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Hier nog een blondje dat haar poot zo half en half optilt met plassen en overal als laatste overheen moet, al kan ze er bijna geen druppel meer uitpersen. Echt wel heel blond dus, ze weet het verschil tussen een jongetje en meisje niet eens :D

Ik wilde zelf tot nu toe altijd teven. Totdat hier twee jaar geleden een reuenpupje wegens omstandigheden een paar maanden langer moest blijven. Dat was zo´n snoepje, te lief voor woorden. Toen hij wegging, heb ik daar ontzettend veel moeite mee gehad. Sindsdien ben ik om, ik wil toch ooit een keer een reu.

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)
kimmeding

Ongelezen bericht door kimmeding »

Wij hebben in de familie altijd reuen gehad en nu hebben wij ook een reu.
Hier loopt een dame van 16 maanden over de vloer en kan werkelijk alles met hem doen.
Ook bij haar beste vriend Bas (reu van mijn ouders) kan ze alles doen.

Denk dat er wat omgang met kids verschil per hond is en niet per geslacht.

Enne andere mensen hebben geen keus is het geslacht van mijn hond dus als ze mopperen dat het een reu is dan gaan ze de boom maar in met hun hondje :twisted:
Tanja
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Tanja »

Wellicht dat je fokker hier nog in kan adviseren? Het ene teefje is het andere niet, en dat geldt ook voor reuen. Onze eerste reu was super dominant, en heeft ook regelmatig andere honden op hun plaats gezet.
Banjer is precies het tegenovergestelde; hij wil alleen maar spelen, en is af en toe een watje :D.
Als hij aangevallen wordt, verdedigt hij zich wel, maar hij zal nooit als eerste beginnen met vechten.

Veel succes met je keuze!
Groetjes, Tanja

Laughter is timeless, imagination has no age and dreams are forever ...
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Hier ook een reutje en het is echt een enorme goedzak, buiten gaat hij conflicten uit de weg en wil graag met alle hondjes spelen :D
Maar zoals hierboven ook al gezegd word elke teefje en reutje is weer anders... suc6 met je beslissing!
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
Linnie

Ongelezen bericht door Linnie »

Hier ook een reutje en ik zou ook niet anders willen :verliefd1: Hij is binnenshuis een kroelkip eerste klas en buiten doet ie zich heel stoer voor, maar puntje bij paaltje is hij dat niet :D
Plaats reactie