HELP asjebliefd advies!
-
- Grote hondenneus
HELP asjebliefd advies!
Hallo allemaal,
Eergisternacht is King erg ziek geworden. Het spoot er van achteren uit net als water. King wilde s'ochtend geen rijst eten en ook niet drinken. Wel gaf hij steeds over. Ik de DA gebeld en heb finidar forte meegekregen, een voedingssupplement dat tegen misselijkheid en diarree werkt.
King proberrt nu wel te drinken sinds gisteravond maar spuugt alles een uur later weer uit. Ook zijn diaree houdt aan, ik zag dat het er een beetje rozig uitzag (dus nu geen puur water meer maar een prutje).
Hij is zwak, loopt gewoon door poep heen en loopt bijna de weg op..
Ik maak me zorgen en weet niet hoe nu verder. Ik las namelijk dat die medicatie na een dag moet gaan werken, dat zou vandaag zijn. Echter ziet King er heel zwakjes uit. Hij drinkt wel weer maar dat komt er ook weer uit.
Als je zelf ziek bent voel je je ook een dweil en vreselijk, mijn angst is alleen dat hij vergiftigd kan zijn of uitgedroogd raakt.
Wat zouden jullie doen? Aankijken tot vanmiddag en anders weekeind DA inschakelen of direct actie of aankijken?..
Ik blijf in ieder geval continue bij hem, net als gisteren...
Eergisternacht is King erg ziek geworden. Het spoot er van achteren uit net als water. King wilde s'ochtend geen rijst eten en ook niet drinken. Wel gaf hij steeds over. Ik de DA gebeld en heb finidar forte meegekregen, een voedingssupplement dat tegen misselijkheid en diarree werkt.
King proberrt nu wel te drinken sinds gisteravond maar spuugt alles een uur later weer uit. Ook zijn diaree houdt aan, ik zag dat het er een beetje rozig uitzag (dus nu geen puur water meer maar een prutje).
Hij is zwak, loopt gewoon door poep heen en loopt bijna de weg op..
Ik maak me zorgen en weet niet hoe nu verder. Ik las namelijk dat die medicatie na een dag moet gaan werken, dat zou vandaag zijn. Echter ziet King er heel zwakjes uit. Hij drinkt wel weer maar dat komt er ook weer uit.
Als je zelf ziek bent voel je je ook een dweil en vreselijk, mijn angst is alleen dat hij vergiftigd kan zijn of uitgedroogd raakt.
Wat zouden jullie doen? Aankijken tot vanmiddag en anders weekeind DA inschakelen of direct actie of aankijken?..
Ik blijf in ieder geval continue bij hem, net als gisteren...

-
- Speurneus
- Contacteer:
als je enigszins twijfelt dat hij vergiftigd kan zijn, zou ik geen minuut wachten! Elke minuut is een tijdsbestek waarin meer gif in zijn lijf kan komen. Ik zou hier persoonlijk niet mee afwachten... sterkte!

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
-
- Speurneus
als je het echt niet vertrouwd even een da bellen voor advies.niet te lang wachten als je denkt aan een vergiftiging
kook een kipfiletje in een liter water en geef het kook vocht aan king(kleine beetjes tegelijk.
dit bevat veel eiwitten en andere stofjes die gezondheids bevorderend zijn.
als hij weer op geknapt is lust hij de kip denk ik wel
DIT ALLEEN ALS JE ZEKER WEET DAT HET GEEN VERGIFTIGING IS!
sterkte!! en beterschap King

kook een kipfiletje in een liter water en geef het kook vocht aan king(kleine beetjes tegelijk.
dit bevat veel eiwitten en andere stofjes die gezondheids bevorderend zijn.
als hij weer op geknapt is lust hij de kip denk ik wel

DIT ALLEEN ALS JE ZEKER WEET DAT HET GEEN VERGIFTIGING IS!
sterkte!! en beterschap King

-
- Grote hondenneus
Ja zijn vriendin had ook spuitpoep dus in eerste instantie dacht ik rect dat het een virus was, zei de DA ook, dat het hier heerst. Maar omdat hij alles uitspuugt.. Je weet het nooit en hij kan ook niet praten..
Overigens heeft hij nu een uur het water binnen weten te houden, ik wacht dus even af...
Overigens heeft hij nu een uur het water binnen weten te houden, ik wacht dus even af...

Wat rot voor je dat King zo ziek is.
Het medicijn wat je gekregen ken ik ,want mijn hond heeft dat ook gehad,het kan even duren voordat het aanslaat.
Maar als ik jou was,zou ik gewoon voor de zekerheid de dierenarts bellen en het uitleggen,want om er zo mee rond te blijven lopen dat lijkt me voor jou en king niet fijn.
King beterschap!
Groetjes Sas en een poot van Demi en Kaya
Het medicijn wat je gekregen ken ik ,want mijn hond heeft dat ook gehad,het kan even duren voordat het aanslaat.
Maar als ik jou was,zou ik gewoon voor de zekerheid de dierenarts bellen en het uitleggen,want om er zo mee rond te blijven lopen dat lijkt me voor jou en king niet fijn.
King beterschap!
Groetjes Sas en een poot van Demi en Kaya
-
- Speurneus
- Contacteer:
Het klinkt als een flink virus, hebben ze hier ook om de paar jaar wel eens, dat ze niks binnen kunnen houden en het er aan alle kanten uitloopt, soms zelfs met bloed erbij.
Naar de dierenarts! Een prik tegen de misselijkheid halen en tabletjes om zijn darmen tot rust te brengen en dan knapt hij binnen een halve dag weer op. Ook voor hemzelf is het veel fijner als die misselijkheid snel onderdrukt wordt en als hij weer een beetje kan eten, want hij voelt zich nu doodongelukkig en heeft waarschijnlijk gigantische buikpijn, ook al laat hij dat niet zo merken.
Hanneke
Naar de dierenarts! Een prik tegen de misselijkheid halen en tabletjes om zijn darmen tot rust te brengen en dan knapt hij binnen een halve dag weer op. Ook voor hemzelf is het veel fijner als die misselijkheid snel onderdrukt wordt en als hij weer een beetje kan eten, want hij voelt zich nu doodongelukkig en heeft waarschijnlijk gigantische buikpijn, ook al laat hij dat niet zo merken.
Hanneke
-
- Grote hondenneus
Oke, stand van zaken:
King ligt nu op de bank naast mij, verplaatst zichzelf door de woonkamer.
Reageert op naam en omgeving
Heeft water nu 1 1/2 uur binnen
De DA dacht ook aan buikgriep omdat het heerst, ik ook omdat zijn vriendin het die middag had (kwam ik achter bij het uitlaten) en hij dus s'nachts ziek geworden is.
Maar omdat King niet kan praten, is vergiftiging ook nooit uit te sluiten, snap je?
De pillen zouden vandaag aan moeten gaan slaan. Deze werken tegen misselijkheid en diarree (van mij had de DA wel pittiger spul mee mogen geven, maargoed..)
Ik heb bedacht dat ik het een uur aankijk, houdt hij namelijk het water binnen is dat een grote vooruitgang gezien uitdroging.
De DA dacht ook aan buikgriep omdat het heerst, ik ook omdat zijn vriendin het die middag had (kwam ik achter bij het uitlaten) en hij dus s'nachts ziek geworden is.
Maar omdat King niet kan praten, is vergiftiging ook nooit uit te sluiten, snap je?
De pillen zouden vandaag aan moeten gaan slaan. Deze werken tegen misselijkheid en diarree (van mij had de DA wel pittiger spul mee mogen geven, maargoed..)
Ik heb bedacht dat ik het een uur aankijk, houdt hij namelijk het water binnen is dat een grote vooruitgang gezien uitdroging.

-
- Grote hondenneus
Ja zo klinkt het wel. HIj heeft echter al medicatie meegekregen gister van de DA, die moet even aanslaan..Laboriginals schreef:Het klinkt als een flink virus, hebben ze hier ook om de paar jaar wel eens, dat ze niks binnen kunnen houden en het er aan alle kanten uitloopt, soms zelfs met bloed erbij.
Hanneke

-
- Hele grote hondenneus
Finidiar is geen geneesmiddel, maar een voedingssuplement, bestaande uit een zeer hoogwaardig concentraat aan voeding.
Als jouw hondje en spuugt en diarree heeft, vind ik persoonlijk de reactie van de DA nogal lauw, hij is duidelijk ziek.
Waarvan, dat staat voorlopig nog niet vast, maar dat hij hulp nodig heeft wel.
Op zijn minst moet hij door een DA gezien, en onderzocht worden, en, een spuit tegen de misselijkheid krijgen.
Dit soort zaken telefonisch afhandelen is niet goed, dus hup, naar de DA met jouw sjmiegelke
Als jouw hondje en spuugt en diarree heeft, vind ik persoonlijk de reactie van de DA nogal lauw, hij is duidelijk ziek.
Waarvan, dat staat voorlopig nog niet vast, maar dat hij hulp nodig heeft wel.
Op zijn minst moet hij door een DA gezien, en onderzocht worden, en, een spuit tegen de misselijkheid krijgen.
Dit soort zaken telefonisch afhandelen is niet goed, dus hup, naar de DA met jouw sjmiegelke

milo schreef:Oke, stand van zaken:
Dat lijkt mij een goed teken dat er enige vooruitgang zichtbaar is en vooral dat hij zijn water nu waarschijnlijk binnen kan houden. Ik hoop dat dit zich voortzet. Nogmaals beterschap voor de patient....
Sorry, ging niet helemaal zoals gepland:chantal-77 schreef:milo schreef:Oke, stand van zaken:
Dat lijkt mij een goed teken dat er enige vooruitgang zichtbaar is en vooral dat hij zijn water nu waarschijnlijk binnen kan houden. Ik hoop dat dit zich voortzet. Nogmaals beterschap voor de patient....
-
- Speurneus
mijn ervaring is als het zo erg is dat pilletjes niet meer werken, de maag is zo van streek alles wat er in omt, gaat er direct weer uit.
prik tegen de misselijkheid en om de maag tot rust te krijgen is het enige wat dan nog helpt en dat helpt sneller dan pilletjes zouden doen ook.
wanneer maag tot rust is dan is finidar of zo wel handig om het verder te ondersteunen
hoeft geen vergiftiging te zijn, accuute zware maagirritatie is ook de oorzaak.
pas wormenmiddel gegeven? een van mijn honden kreeg dit daarna.
prik tegen de misselijkheid en om de maag tot rust te krijgen is het enige wat dan nog helpt en dat helpt sneller dan pilletjes zouden doen ook.
wanneer maag tot rust is dan is finidar of zo wel handig om het verder te ondersteunen
hoeft geen vergiftiging te zijn, accuute zware maagirritatie is ook de oorzaak.
pas wormenmiddel gegeven? een van mijn honden kreeg dit daarna.
al me kinders uitgevlogen