Hoi allemaal,
Ik was Floor net lekker uitgebreid aan het kammen, vind ze zo lekker dat ze er uitgebreid voor gaat liggen. Zag al snel allemaal rode plekjes door haar vacht heen. Ze zitten aan de binnenkant van haar poten, aan de zijkant en in de holtes (haar oksels zeg maar). Bij nadere inspectie zag ik ook een aantal puistjes. Dit heeft ze al eerder gehad, namelijk na haar sterilisatie waarbij ze haar haartjes hadden weggeschoren. Bij het aangroeien van die haren had ze ook last van veel puistjes en ingegroeide haartjes, maar dit is alweer drie maanden geleden.
Kan het dus zijn doordat ze nu misschien al wat aan het verharen is? Of zal het misschien een allergie zijn? Heeft iemand hier ervaring mee?
Wilde het even bij jullie polsen voordat ik morgen de da even bel.
Groetjes!
Wondjes en puistjes
-
- Speurneus
Ik vermoed dat het een allergische reactie is. Heb je Betadine scrub in huis ? Je zou hier een sopje/badje van kunnen maken en haar hier even lekker mee scrubben of deppen. Daarna goed afdrogen en de plekjes insmeren met bijv. Calendulan-, Tea Tree-, of zinkzalf. Ik geef zo maar een paar voorbeelden. Lola heeft dit in meestal in het voorjaar en zomer. Zij is hier goed mee te behandelen. Als er echt een jeuk bijkomt, dus van binnenuit, dan moet er ook nog een behandeling tegen allergie bijkomen. Succes.....

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
-
- Speurneus
Kan me herinneren dat Ciba
(vorige hond) dit ook eens had.
Ik liet dit toen zien aan iemand en die zei meteen dat het een allergische reactie was.
In die tijd gaf ik Ciba stukjes Frolic als beloning. Ik ben daar accuut mee gestopt en vrij snel waren de bultjes/puistjes verdwenen.
Ik heb de bultjes niet behandeld.

Ik liet dit toen zien aan iemand en die zei meteen dat het een allergische reactie was.
In die tijd gaf ik Ciba stukjes Frolic als beloning. Ik ben daar accuut mee gestopt en vrij snel waren de bultjes/puistjes verdwenen.
Ik heb de bultjes niet behandeld.