Pandora is een snoepje, als Snuffelhond, als boodschappenhulpje of als ze mee gaat naar mijn werk maar ze is niet altijd om op vreten hoor, soms is ze meer om op te knopen aan de kapstok

Vandaag bijvoorbeeld...
Vorige week ging ik met haar fietsen aan de andere kant van de dijk want daar kan ze lekker los mee rennen (als ze zich zou gedragen

). Toen liep ze voor de fiets te stekkeren met een houding van "Kom maar op

mijn knokploeg fietst achter me!" niet helemaal de bedoeling dus toen we andere honden tegen kwamen en ze van plan was daar eens lekker ruzie mee te zoeken ging ze heel snel weer aan de lijn

Desondanks zag ze nog kans om eens flink uit te vallen tegen een jong Boxer reutje (ongeveer 2 jaar) die te dichtbij kwam

maar ze waren allebei aangelijnd.
Vandaag niet, Pandora had ik vast gemaakt want die zag ik al in de 'attack-modus' schieten, kennelijk moet ze die hond niet

, maar die reu liep los, Ramses ook. In eerste instantie ging alles prima tot dat kleine kreng (Pandora) van zich liet horen. Toen dacht die reu "Ojaa, met jou had ik nog een appeltje te schillen

"
Daar moest ik dus echt tussen springen à la Cesar Millan en beide honden tot orde roepen en even 'tikken' . Steeds als die reu dacht "Laat ook maar..." begon dat kleine kreng van achter mijn benen weer te hakketakken

Ramses stond op veilige afstand toe te kijken, blij dat hij het niet hoefde te regelen
Boxer reu werd aangelijnd met vele excuses "Dat doet ie anders nooit" waarop ik ook gewoon zei: "Maakt niet uit, dat kreng van mij deed net zo lelijk" (Eigenlijk was het allemaal haar schuld maar dat heb ik dan weer niet gezegd

)
Kijk dat is ook mijn lieve, kleine, schattige Pandora