Kennelhoest gaat niet over

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Veerle

Kennelhoest gaat niet over

Ongelezen bericht door Veerle »

Toen Mojo 6 maanden was heeft hij een lichte vorm van kennelhoest gehad (ondanks inenting) en hiervoor antibiotica gehad. Het ging beter, maar kwam snel terug, dus weer antibioticia. Bij een andere DA kreeg hij alleen een hoestdrankje omdat het weer terugkwam. Nu, bij weer een andere dierenarts, heeft hij weer antbiotica gehad en ontstekingsremmers. Die ontstekingsremmers zijn we nu aan het afbouwen. Ik merk dat het hoesten tijdens alle kuren beduidend afneemt, maar vroeg of laat neemt het weer toe en beginnen we weer opnieuw. Nu merk ik ook dat het weer een beetje terugkomt met de afbouw van de medicijnen. Hij lijkt er verder geen last van te hebben, voor zover ik het kan inschatten. Maar het hoort natuurlijk niet en ik vind het wel vervelend.
Ik hoop niet dat dit een chronisch verhaaltje wordt...Heeft iemand ervaring met kennelhoest wat niet over gaat?
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ik ken wel iemand wiens hond uiteindelijk is overleden aan kennelhoest..

ik denk dat je kuur dan niet lang genoeg is, als het toch weer terugkomt.
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

waarom al 3 verschillende da? bij 1 blijven als ff kan geeft beter resultaat, die weet wat ie de vorige x voorgeschreven heeft en hoe de hond er nu aan toe is (verschil) plus dat ie daardoor ook in had kunnen schatten of het wel kennelhoest was alle x, keelontsteking of vergroeing had dan ook evt smeller en beter geconstateerd worden.

kan ook zijn dat je hondje een gaatje in lng heeft of vocht in longen...
daar gaan ze na niet overgaan kennelhoest bv naar kijken...
al me kinders uitgevlogen
Veerle

De 3 verschillende artsen heeft te maken met een onprettig gevoel en slechte ervaringen, helaas tot 2x toe. De 3e is een hele fijne dierenarts die de tijd neemt en echt nog uit liefde zijn werk doet en niet voor het geld..... Ze hebben alles opgeschreven in zijn paspoort dus ze weten van elkaar wat er aan onderzoek gedaan is, welke medicatie is ingezet en waarom. Er is wat dat betreft al best wat gedaan aan onderzoek e.d. maar het wil om de een of andere reden niet echt goed genezen.
renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

Ik zou toch vragen om de onderzoeken die Carola noemt.
Dat je hond al een half jaar met kennelhoest loopt is niet echt normaal.
Ook zou ik nog niet gaan afbouwen aangezien het nog niet over is. Ik zou eerst terug gaan naar de DA voor je afbouwt.
Toen onze Basco kennelhoest had hadden we ook een kuur gekregen. onze DA zei toen dat als hij nog hoestte voor het eind van de kuur ( dus tegen het afbouwen aan ) dat we terug moesten komen. gelukkig was het bij Basco toen al over maar ik zou als ik jou was toch terug gaan.
En toch vragen of ze verder willen kijken want dit is niet normaal eerlijk gezegd.

heel veel beterschap met Mojo
Veerle

Bedankt voor de reacties. Ik vind het wel lastig allemaal. Ik heb er zelf weinig verstand van en snap dat het niet normaal is dat het blijft duren. Dat heb ik natuurlijk ook aangegeven bij de DA. Maar ik ga er anderzijds vanuit dat een DA wel weet waarover hij praat en vertrouw hier dan ook op. Zoals het op mij overkwam, is het geen schokkende aandoening en nu lees ik hier andere verhalen wat me weer onzeker maakt (natuurlijk ben ik blij met de adviezen :wink: ).
Zijn longen klinken schoon, die zijn al meer dan eens beluisterd. Volgens de DA kan een kleine prikkeling er al voor zorgen dat het weer aanwakkert. Ik heb regelmatig telefonisch contact nu om te peilen hoe het ervoor staat. Maar ik zal vragen of er verder onderzoek kan plaatsvinden want het is natuurlijk niet mijn bedoeling dat dit vervelende gevolgen gaat hebben.
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

het was niet mijn bedoeling je bang te maken of iets, maar je moet er iig niet mee blijven modderen. Zo lang je hondje gewoon lekker eet en drinkt en niet ziek is, zal ie echt niet neervallen, maar normaal is het natuurlijk niet en ik zou idd zeker eens met de dierenarts overleggen over verder onderzoek :)
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

de dingen die ik aanhaalde zijn ziekte beelden die in eerste instatie kunnen lijken op kennelhoest, hoeft natuurlijk niet.

maar inderdaad goed is het niet, zijn longen kunnen inderdaad van het vele hoesten ed uit gaan lubberen en dan is het chronisch, hoeveel rek ze hebben weet niemand.

en daarbij komt niemand vind het leuk dat zijn hondje weer of nog steeds ziek is toch?
al me kinders uitgevlogen
Plaats reactie