Binky (8 maanden)voelt zich erg beroerd
Binky (8 maanden)voelt zich erg beroerd
Onze Binky van nu 8 maanden is op het moment erg zielig.....Gisteren heeft hij in het bos wat gegeten (vermoedelijk mensenpoep want er lag wc papier bij)hij heeft gisteravond 2 keer overgegeven maar deed toen verder normaal.Hij at gisteravond nog lekker stukjes komkommer en ging ook gewoon mee uit.Niks aan het handje dacht ik......Nu ligt hij sinds vanmorgen half 7 op de deurmat bij de achterdeur en wil niks meer.Hij wil niet eten,niet drinken,kan niet meer staan of lopen.Al zijn kracht is uit z'n lichaampje lijkt het wel.En het slijm loopt uit zijn mond.Natuurlijk direct de DA gebeld maar dan zie je net dat het daar druk is en nu kan ik pas vanmiddag om 15.40 uur terecht!!Wat duurt de tijd dan lang zeg.Als het echt niet meer gaat dan ga ik gewoon weer bellen hoor,vind het zo zielig voor hem hoe hij daar ligt als een zielig hoopje terwijl het normaal een vrolijke spring-in-het-veld is.
Ik moest eigenlijk vandaag nog werken maar dat kon ik gelukkig afzeggen.Mijn bazin heeft zelf ook een Lab die veel ellende heeft gekend dus die begrijpt me gelukkig goed.Voor onze oudere Lab Sjammai heb ik mijn schoonmoeder kunnen charteren,die komt ze zo om 12 uur ophalen en blijft daar de hele middag,want ja die wil ook aandacht en wil ook uit maar ik durf Binky nog geen seconde alleen te laten.Hoop dat de tijd wat sneller gaat en het zo half 4 is......Ik kan me zo'n zorgen maken op dit soort momenten,dan ben ik liever nog zelf ziek hoor....
Ik moest eigenlijk vandaag nog werken maar dat kon ik gelukkig afzeggen.Mijn bazin heeft zelf ook een Lab die veel ellende heeft gekend dus die begrijpt me gelukkig goed.Voor onze oudere Lab Sjammai heb ik mijn schoonmoeder kunnen charteren,die komt ze zo om 12 uur ophalen en blijft daar de hele middag,want ja die wil ook aandacht en wil ook uit maar ik durf Binky nog geen seconde alleen te laten.Hoop dat de tijd wat sneller gaat en het zo half 4 is......Ik kan me zo'n zorgen maken op dit soort momenten,dan ben ik liever nog zelf ziek hoor....
-
- Speurneus
Arme Binky
Ik bedoel het niet naar hoor, maar ik zou zelf nog een keer bellen en vragen of het niet eerder kan, je hoort van die enge verhalen over vergiftiging enz (sorry ik wil je niet bang maken
)
Maar dan kan je er beter zo snel mogelijk bij zijn.
Heel veel sterkte ermee! hopelijk valt het allemaal mee en knapt Binky gauw weer op.

Ik bedoel het niet naar hoor, maar ik zou zelf nog een keer bellen en vragen of het niet eerder kan, je hoort van die enge verhalen over vergiftiging enz (sorry ik wil je niet bang maken

Maar dan kan je er beter zo snel mogelijk bij zijn.
Heel veel sterkte ermee! hopelijk valt het allemaal mee en knapt Binky gauw weer op.

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...
R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
-
- Speurneus
-
- Speurneus
-
- Speurneus
-
- Speurneus
-
- Speurneus
Nou,ben net terug van de DA.Hij blijkt een fikse darmontsteking te hebben (waarschijnlijk toch door het eten van iets).Hij heeft een prik gekregen tegen de misselijkheid en ook zetpillen daarvoor.En een antibioticakuur tegen de ontsteking.Hij mag vandaag niks meer eten alleen een beetje drinken als hij dat al wil.Vanaf morgen moet ik beginnen met het geven van Brinta met boullion er doorheen en rijst met daar doorheen witbrood.Pas vanaf maandag mag hij weer zijn normale eten zodat de ontsteking rust krijgt maar hij wel kan aansterken.Ook had hij nog flinke koorts.Hij schreeuwde het wel uit hoor toen ze aan z'n buikje voelde,ging dwars door me heen!!Hij ligt nu weer suf op z'n mandje.Het is dus nu maar afwachten.De DA vertelde dat het echt een paar dagen nodig heeft en dat hij zich dus dan ook een paar dagen nog ellendig kan voelen.Het komt dus duidelijk door iets wat hij heeft gegeten maar wat??????Kan een kattepoep zijn van een kat die net is ontwormd of toch die mensenpoep waar idd medicijnen inzaten.Er gaat af en toe zoveel bij hem naar binnen......Krijg het ook totaal niet afgeleerd,hij is zo ontzettend snel.Op de cursus hebben we hier aandacht aan besteed omdat bijna elke hond in de groep dit had maar het is nog niemand gelukt.Ik las op het forum over een halsband met een spray erin die je op afstand kan laten sprayen.Ik zal daar eens serieus over nadenken.Gelukkig weet ik nu in ieder geval wat hij heeft en zal ik hem extra gaan verwennen de komende dagen.Bedankt voor jullie medeleven!!!!!
-
- Speurneus
-
- Speurneus
- Contacteer:
Beterschap... Pfff wat zal je geschrokken zijn !!!
Ik snap alleen niet dat je vanaf morgen brinta, rijst en witbrood moet geven?
Dat is wederom een belasting voor het maag/darmstelsel omdat dit niet gewend is aan brinta,rijst en witbrood
Ik persoonlijk zou een dagje geen voer geven en vanaf morgen gewoon zijn normale voer geven alleen dan verdeeld over een maaltijd of 10 per dag, zodat hij elke keer maar iets binnenrkrijgt (maar wel wat hij al gewend is)
Hoop dat Binky snel weer de oude is, het is niets om je hondje zo lusteloos en ziek te zien lijkt me
Ik snap alleen niet dat je vanaf morgen brinta, rijst en witbrood moet geven?
Dat is wederom een belasting voor het maag/darmstelsel omdat dit niet gewend is aan brinta,rijst en witbrood

Ik persoonlijk zou een dagje geen voer geven en vanaf morgen gewoon zijn normale voer geven alleen dan verdeeld over een maaltijd of 10 per dag, zodat hij elke keer maar iets binnenrkrijgt (maar wel wat hij al gewend is)
Hoop dat Binky snel weer de oude is, het is niets om je hondje zo lusteloos en ziek te zien lijkt me

De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!
Kay 22-10-2006
Daan 16-1-2010
Sjors 10-2-2015