Een nieuwe uitdaging voor de honden en mij

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

Hier gaan de jongens ook heel graag met de fiets mee.

Soms pak ik ze stiekem samen, allebei aan de halsband en gewone lijn.
Maar meestal apart, Bear loopt erg hard en dan moet ik toch wel doortrappen, Mexx loopt een stuk langzamer. Dus niet erg handig samen.

Ik heb het wel aangeleerd met de springer, maar vind het toch fijner zonder dat ding.

En die gespierde billen komen snel... Bij mijn hondjes dan, bij mij zijn ze helaas niet gekomen :lol:
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

-kim- schreef:Hier gaan de jongens ook heel graag met de fiets mee.

Soms pak ik ze stiekem samen, allebei aan de halsband en gewone lijn.
Maar meestal apart, Bear loopt erg hard en dan moet ik toch wel doortrappen, Mexx loopt een stuk langzamer. Dus niet erg handig samen.

Ik heb het wel aangeleerd met de springer, maar vind het toch fijner zonder dat ding.

En die gespierde billen komen snel... Bij mijn hondjes dan, bij mij zijn ze helaas niet gekomen :lol:
Bedankt dat je me direct uit de droom geholpen hebt :lol:
Vind het wel leuk om te zien hoeveel mensen er fietsen en er ook zoveel lol aan beleven !!
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Kay schreef:Hier liepen de honden niet tegen de trappers aan (ze hadden ook totaal geen interesse in de fiets zelf na een uitgebreide kennismaking)
Ik heb ook tuigjes, ik denk dat dat echt uitproberen is want ik denk dat dat per hond verschillend is !!

Ben benieuwd naar jouw ervaringen iedergeval, het is zo leuk :applaus:
Ik zal mijn ervaringen ook delen... eerst maar even nieuwe banden op mijn fiets zetten en dan gaan wij het ook proberen :D

(ben nu wel heel erg aan het twijfelen over de springer, of ik die aan moet schaffen of het gewoon zonder moet proberen)
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
Nienke & Foofer
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Nienke & Foofer »

Ik fiets ook regelmatig met Foofer (alleen met sneeuw niet....) Dus de afgelopen weken weer rustig opgebouwd na de sneeuw.
Foofer kan hier eerst een stuk los, ik fiets dan in mijn eigen tempo door en Foofer probeert 100 plasjes in 1 meter te doen en dan sprint hij voor me uit en doet daar weer tig plasjes :lol: :lol: Dan aan de riem (zonder springer) en netjes naast. Foofer vindt het heerlijk en mijn ouders en zus wonen op een leuke fietsafstand dus das ideaal. Misschien als tip, ik geef LINKS en RECHTS aan wanneer ik dat ook doe. Links is (als je de hond rechts hebt) niet zo'n probleem maar rechts wel. Je hebt hem er zo half onder..... :roll:
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Nienke & Foofer schreef:Ik fiets ook regelmatig met Foofer (alleen met sneeuw niet....) Dus de afgelopen weken weer rustig opgebouwd na de sneeuw.
Foofer kan hier eerst een stuk los, ik fiets dan in mijn eigen tempo door en Foofer probeert 100 plasjes in 1 meter te doen en dan sprint hij voor me uit en doet daar weer tig plasjes :lol: :lol: Dan aan de riem (zonder springer) en netjes naast. Foofer vindt het heerlijk en mijn ouders en zus wonen op een leuke fietsafstand dus das ideaal. Misschien als tip, ik geef LINKS en RECHTS aan wanneer ik dat ook doe. Links is (als je de hond rechts hebt) niet zo'n probleem maar rechts wel. Je hebt hem er zo half onder..... :roll:
En heb je dat "probleem" met een springer dan ook?
Afbeelding

Nienke & Foofer
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Nienke & Foofer »

sharon66057 schreef:
Nienke & Foofer schreef:Ik fiets ook regelmatig met Foofer (alleen met sneeuw niet....) Dus de afgelopen weken weer rustig opgebouwd na de sneeuw.
Dat zou ik niet weten, ik heb Foofer aan de hand, maar ik denk het wel omdat de hond meestal rechtdoor gaat... Maar ik ben ook wel benieuwd of springer gebruikers dit ook hebben.
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

sharon66057 schreef:
nee,je stuurt je hond dan met je fiets eigenlijk.
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
sharon66057
Speurneus
Speurneus

roef schreef:
sharon66057 schreef:

nee,je stuurt je hond dan met je fiets eigenlijk.
Oke ik denk dat ik dan toch met een springer begin ;)

(sorry Monique dat ik zo inbreek in je topic)
Afbeelding

gitte

Ongelezen bericht door gitte »

Ik heb vroeger ook met Max gefietst. Hij vond het ook geweldig.
ik liet hem eerst even een plas en een poep doen en dan op weg.
Het ging altijd goed, als hij wilde snuffelen even corrigeren en dan liep hij weer mee.
2 keer ging het bij mij mis.
1 keer kwam een jongen op een skatebord over de stoep en die liet de skatebord de lucht in vliegen net toen ik voorbij kwam. Max schrok en sprong opzij tegen de fiets.
Ik swalkte over de weg, net niet tegen een auto aan. :?
En 1 keer trok Max mij gewoon opzij de greppel in.
Toen ben ik dus nmet mijn fiets ook de greppel in gevlogen.
Aan de andere kant van de weg stopte een auto om te kijken of alles goed met mij was. Ik heb gedaan of ik altijd zo afstap :D
Maar verder heb ik altijd genoten van het fietsen.
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

gitte schreef:Ik heb vroeger ook met Max gefietst. Hij vond het ook geweldig.
ik liet hem eerst even een plas en een poep doen en dan op weg.
Het ging altijd goed, als hij wilde snuffelen even corrigeren en dan liep hij weer mee.
2 keer ging het bij mij mis.
1 keer kwam een jongen op een skatebord over de stoep en die liet de skatebord de lucht in vliegen net toen ik voorbij kwam. Max schrok en sprong opzij tegen de fiets.
Ik swalkte over de weg, net niet tegen een auto aan. :?
En 1 keer trok Max mij gewoon opzij de greppel in.
Toen ben ik dus nmet mijn fiets ook de greppel in gevlogen.
Aan de andere kant van de weg stopte een auto om te kijken of alles goed met mij was. Ik heb gedaan of ik altijd zo afstap :D
Maar verder heb ik altijd genoten van het fietsen.
:lol: Geweldig !!
En Sharon, geen probleem hoor, ik geniet van alle verhalen en ervaringen
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Super dat het de eerste keer al zo goed ging! :D Heel veel plezier met jullie nieuwe hobby!
kimmeding

Ongelezen bericht door kimmeding »

:applaus: wat goed zeg.

Ik moet nog even wachten maar er komt een dag dat ik ook kan gaan oefenen.
Bommel Achter 't Dijkje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bommel Achter 't Dijkje »

kimmeding schreef::applaus: wat goed zeg.

Ik moet nog even wachten maar er komt een dag dat ik ook kan gaan oefenen.
Je kan alvast wandelen met de fiets links en de hond rechts, zo kan je dat alvast oefenen, heb ik met Bommel ook gedaan.
:blondpootje:
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Ik ben ook weer enthousiast gemaakt door dit topic, dus vanmiddag een rondje met Keo gefietst :D . Ik had het vorig jaar al een paar keer geprobeerd. Ik vind het wel spannend, ondanks dat Keo het best heel goed doet.
Vanmiddag liep hij wel een keer tegen mijn voorwiel toen hij een duif zag :evil: , gelukkig de fiets recht kunnen houden. Flink gemopperd "NEEJJJJ" en "VOLG".
Ik hou hem heel kort met fietsen, ook hele duidelijke commandos, geen gesnuffel, niet de andere kant op kijken, gewoon recht vooruit, dat helpt wel. Desnoods wat harder gaan fietsen, dan moet hij wel mee en opletten :wink:

Hij wordt er zo lekker moe van en dat is gunstig. Heeft Keo wel nodig.
Nu rustig aan opbouwen.
Oja en mijn band oppompen, want het was nogal zwaar fietsen zo op de velg :lol:
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

:applaus: En weer iemand die enthousiast is geworden :D

Oh, en fietsen op je velg is niet echt goed voor je fiets meis haha

Plaats reactie